Gå til innhold

Rob Riches "Natural" fitness modell (Men's physique) dopingtatt


Anbefalte innlegg

Nå var posten min et svar på en post der du sa følgende:

Carl Yngvar Christensen - Wikipedia

Knebøy: 445,0 kg

Benkpress: 332,5 kg

Markløft: 367,5 kg

Espen Aune - Wikipedia, the free encyclopedia

Squat – 320 kilograms

Bench press – 260 kilograms

Deadlift – 340 kilograms

Så, du påstår at Carl Yngvar er ren, mens Espen Aune ikke er det? Tross at Carl Yngvar har trent i 6 år og er latterlig mye sterkere enn Aune som har trent dobbelt så lenge..?

Ja, jeg kan si at Carl Yngvar er ren og Espen Aune vet ingen noe om. Carl Yngvar blir dopingtestet flere ganger i året av ADN.

Carl Yngvar blir trent av kanskje verdens beste styrkeløfttrener. Espen Aune trener seg selv. Carl Yngvar veier 40-50kg mer enn Aune. Carl Yngvar sine tall er med utstyr. Espen sine tall er raw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobro

Tror dere virkelig ikke at styrkeløftgutta har stålkontroll på sporingstiden til vannbasert testosteron(suspension) og insulin??:D Naiviteten til enkelte er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter alle bokens regler. Skal ikke uttale meg om Aune ettersom han ikke bedriver organisert idrett og dermed ikke testes jevnlig så kan han strengt tatt gjøre hva han vil. Så det blir rene spekulasjoner noe jeg vil holde meg for god for, men CYC er underlagt den strengeste formen for dopingkontroll Norske eliteutøvere kan være underlagt, og det regelmessig.

Så håper vi kan la det ligge, den ene har testet reint i åresvis, den andre testes ikke. Så dermed kan vi si at CYC er ren etter alle indikatorer og Aune vil forbli uvisst, noe som er forsåvidt ok ettersom han ikke driver organisert idrett.

Du sa at dersom CYC hadde slanket seg til tilsvarende fettprosent som Riches hadde CYC vært svær, et tankeeksperiment jeg er fullstendig enig i.

Jeg forsøkte å låne tankeeksperimentet ditt kredibilitet ved å påpeke at Aune allerede har utført det. Hvorvidt Aune er ren eller ikke er irrelevant når CYC er sterkere og Aune i deffet tilstand ser minst like bra ut som Riches.

Så.. Du sa en deffet CYC ville vært svær. Jeg sa at CYC er sterkere enn Aune, som i deffet tilstand er minst like swole som Riches. Hva krangler du på..? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Heldigvis påvirkes ikke sporten av hva folk synser på internett uten å ha noen innsikt i den.

Men la tråden handle om Rob Riches og "Nattys" som det vist kalles, om den går i retning av den evige repetisjonen av det samme så merges den med resten.

-Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Du sa at dersom CYC hadde slanket seg til tilsvarende fettprosent som Riches hadde CYC vært svær, et tankeeksperiment jeg er fullstendig enig i.

Jeg forsøkte å låne tankeeksperimentet ditt kredibilitet ved å påpeke at Aune allerede har utført det. Hvorvidt Aune er ren eller ikke er irrelevant når CYC er sterkere og Aune i deffet tilstand ser minst like bra ut som Riches.

Så.. Du sa en deffet CYC ville vært svær. Jeg sa at CYC er sterkere enn Aune, som i deffet tilstand er minst like swole som Riches. Hva krangler du på..? :p

Quotet feil ? Jeg sa aldri noe slikt :) Var Anders85 og deg som var inne på det sporet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Dette er ikke kroppsbygging hvor folk kun blir testet på konkurransedager. Det er uanmeldte tester i styrkeløft

Nei, og det er nettopp derfor jeg nevnte de to tingene. Selvfølgelig bruker ikke styrkeløftere deca og trenbolon som kan spores i mange måneder etter administrasjon. Men å ordne seg noen vinduer på et par timer hvor dopingjegere ikke får tilgang er ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke kroppsbygging hvor folk kun blir testet på konkurransedager. Det er uanmeldte tester i styrkeløft

Nå vil ikke jeg kommentere "mot" styrkeløft, fordi jeg bryr meg lite om sporten og kjenner ikke hvordan ADN legger opp ting der.

Men på generell basis så har vel ADN uanmeldte tester i alle grupper som driver med organisert idrett. Samme som de gjør internasjonalt. Og som jeg har sagt tidligere, feks maurice green, marion jones og hele det amerikanske OL-teamet som ble tatt hadde også klart å snike seg unna i flere år. Og da er det snakk om VIRKELIGE toppatleter som er store internasjonalt, ikke sporter som er store i norge og som ikke betyr en dritt internasjonalt (vi har en del av de.. igrunn alt nordmen er gode i)..

Så nei, jeg anklager ikke noen for noe som helst. Men jeg har fremdeles til gjengjeld å se noen klar å forklare meg hvorfor denne testingen til ADN gir så mye mer pekepinn på rene utøvere enn andre plasser.

Er ganske kult det intervjuet med Angel Hernandez - dopinglegen til amerikanerne på denne tiden - hvor han forteller om hvor lett det er å unngå alle disse testene for alt fra amatører til profesjonelle, hvor mye korrupsjon det er og hvor latterlig langt etter dopingjegerne ligger.

Den artigste funfacten er jo dette med at atletene alltid må rapportere hvor de er, til en hver tid. Slik at de skal kunne testes. Men likevel har de 3 sjanser iløpet av året hvor de kan "glemme" dette uten å miste lisensen sin.. Dvs, allerede der så har de muligheten til å kjøre 3 kurer iløpet av året uten å bli tatt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Espen gikk fra strongman til bodybuilder - Han deffet bort 42 kilo på 16 uker" - Skal vi ta diskusjonen om Espen er ren eller ikke *ler*

Haha, point taken. Men det der må da være noe av iforms til tider tvilsomme artikkelskriveri? (Honestly, de er jo værre enn vg enkelte ganger) Det går ikke ann å gå ned i snitt over 2,6kg i uka med mindre man er enormt stor, og de siste ukene av nedgangen hans var han det stikk motsatte av det. Right..? Uansett hva man bruker er det langt forbi det fettmassen til en etterhvert normalvektig/slank person kan støtte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artigste funfacten er jo dette med at atletene alltid må rapportere hvor de er, til en hver tid. Slik at de skal kunne testes. Men likevel har de 3 sjanser iløpet av året hvor de kan "glemme" dette uten å miste lisensen sin.. Dvs, allerede der så har de muligheten til å kjøre 3 kurer iløpet av året uten å bli tatt for det.

Tja, den artigste tingen her er vel at du ikke skjønner hvordan dette fungerer i det hele tatt! :D

En god del av ADNs positive prøver kommer fra tips.om at noen bruker. Tror du virkelig, at dersom du ikke hadde vært tilgjengelig for testing en gang, at ADN hadde tenkt "pytt sann vi kommer tilbake 2 måneder senere?" :D ADN kan gjerne, om de ønsker det, stille opp tre dager på rad. Dette er sånn idiot-dommer for doping oppstår, når folk tror de kan "game" systemet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg synes jeg at det er fabelaktig hvordan Marion Jones, Maurice Green, Lance Armstrong mfl. deltagere i en del av verdens mest prestisjetunge idretter, der det desidert er mest penger osv brukes som sannhetsvitner på hvordan folk KOMMER UNNA med doping.

Man kunne også sagt Lance Armstrong, en av de best betalte idrettsutøverne i verden, venner på alle de riktige stedene, med tilgang på absolutt alt man skulle ønske seg av medisinsk kompetanse og et ras av goodwill pga tidligere sykdom, ble likevel dopingtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den artigste tingen her er vel at du ikke skjønner hvordan dette fungerer i det hele tatt! :D

En god del av ADNs positive prøver kommer fra tips.om at noen bruker. Tror du virkelig, at dersom du ikke hadde vært tilgjengelig for testing en gang, at ADN hadde tenkt "pytt sann vi kommer tilbake 2 måneder senere?" :D ADN kan gjerne, om de ønsker det, stille opp tre dager på rad. Dette er sånn idiot-dommer for doping oppstår, når folk tror de kan "game" systemet :p

Skjønner ikke helt hva du synes er artig med det jeg skriver?

Selvfølgelig kommer det tips, men det forutsetter jo da at vedkommende er der han/hun skal være? Jeg snakker jo om registrerte utøvere som i gitte perioder har rapportert at de skal være på plass xxxx. Dersom de ikke er på plassen de har rapportert at de skal være, teller det ikke som "ikke oppmøtt til prøve" før dette har skjedd 3 ganger iløpet av den angitte tidsperioden. Hva er det du mener jeg ikke forstår?

Dette var snakk om internasjonalt. Jeg vet ikke hvordan det er med ADN og med norske utøvere i styrkeløft (regner med det er disse du ønsker å forsvare her siden du er utøver selv), og jeg kunne igrunn ikke brydd meg mindre heller om hva de holder på med.

Poenget mitt er at systemet har alvorlige lekkasjer som gjør det enkelt for hvem som helst å slippe igjennom hvis de gidder.

Hvordan kan du egentlig nekte å det? Topputøvere doper seg hele karrieren og blir tatt i etterkant, hvordan mener du da at systemet fungerer?

Og på samme måte som det er store penger i feks sykkelsporten internasjonalt, så er det jo store penger i enkelte sporter i norge også :) Selvfølgelig av en helt annen kaliber, men det er fremdeles store penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du skriver, eksplisitt, at man kan kure tre ganger i løpet av et år uten å bli tatt i dagens system, på bakgrunn av meldeplikten. Og det er en grov misforståelse av hvordan meldeplikten fungerer, for å si det forsiktig. Hvis du ikke er tilgjengelig for testing ved et tidspunkt, vil WADA/ADN høyst sannsynlig komme tilbake til deg ved første anledning de har. Og er du ikke der da heller, ja, da stiller man opp dagen etterpå. Og så er man suspendert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du skriver, eksplisitt, at man kan kure tre ganger i løpet av et år uten å bli tatt i dagens system, på bakgrunn av meldeplikten. Og det er en grov misforståelse av hvordan meldeplikten fungerer, for å si det forsiktig. Hvis du ikke er tilgjengelig for testing ved et tidspunkt, vil WADA/ADN høyst sannsynlig komme tilbake til deg ved første anledning de har. Og er du ikke der da heller, ja, da stiller man opp dagen etterpå. Og så er man suspendert.

I teorien ja, men tror du at det blir slik i praksis?

Jeg kan aldri se det for meg, men kan godt hende jeg har feil. Hvis jeg hadde "glemt" at jeg skulle være i oslo denne helgen, og tilfeldigvis var i sibir istedenfor. Så kan jeg gjøre det 3 ganger iløpet av et år uten at jeg blir suspendert. Da har jeg allerede hatt 3 gode sjanser :) Også er det jo bare å begynne å fundere på hvordan jeg kan slippe unna alle de andre gangene..

ADN er jo ikke akkurat noe gigantapperat med høyt budsjett og masse ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg synes jeg at det er fabelaktig hvordan Marion Jones, Maurice Green, Lance Armstrong mfl. deltagere i en del av verdens mest prestisjetunge idretter, der det desidert er mest penger osv brukes som sannhetsvitner på hvordan folk KOMMER UNNA med doping.

Man kunne også sagt Lance Armstrong, en av de best betalte idrettsutøverne i verden, venner på alle de riktige stedene, med tilgang på absolutt alt man skulle ønske seg av medisinsk kompetanse og et ras av goodwill pga tidligere sykdom, ble likevel dopingtatt.

Ehm, sistnevnte lurte over 500 dopingtester før han ble felt av et antall vitnemål. Det var ikke testingen som avslørte han akkurat.

Men er det ikke et paradoks at du vil at sporten din skal vokse, mens du vet at samtidig som det skjer så blir det i hvert fall umulig å hevde seg rent?

Poenget er at du skriver, eksplisitt, at man kan kure tre ganger i løpet av et år uten å bli tatt i dagens system, på bakgrunn av meldeplikten. Og det er en grov misforståelse av hvordan meldeplikten fungerer, for å si det forsiktig. Hvis du ikke er tilgjengelig for testing ved et tidspunkt, vil WADA/ADN høyst sannsynlig komme tilbake til deg ved første anledning de har. Og er du ikke der da heller, ja, da stiller man opp dagen etterpå. Og så er man suspendert.

Kommer an på hva man bruker, det er ikke alt som kan avsløres lenge etterpå, og det er ingen som er så dumme og kurer med vanlig deca som tilfeldig testet utøver. Har hørt historier om syklister som gjemmer seg på gulvet bak sofaen når dopingjegerne banker på, og når de kommer tilbake neste gang så er systemet renset for metabolitter og annet som slår ut på testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke mye tid som skal til heller, såvidt jeg forstår så er veksthormon umulig å spore etter 24timer, og en del andre stoffer allerede etter en uke? Da er det virkelig mye man kan få gjort så lenge man vet en del om når ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...