Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går fortsatt ned i vekt, selvom jeg ikke ønsker. Jeg mistet tjue kilo fra Januar til juni, men siden jeg har tilpasset brudekjolen min til da jeg var ca 62 kilo har jeg prøvd å ikke gå ned ytterligere. Likevel veier jeg nesten 60 nå, og er redd kjolen blir for stor... Tror problemet er at jeg ikke kommer opp i nok kalorier daglig ved å spise normalt og sunt, og da tar jeg meg heller en sjokolade for eksempel for å ha spist nok. Likevel er jo ikke det noe som er lurt i lengden akkurat. Hvordan skal jeg få til å spise 1900 kalorier hver dag på "vanlig" mat?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22578-vektnedgangen-stopper-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener du mye styrke og kardio?

Du kan lett få i deg 1900 kalorier ved å spise sunt og "normalt", jeg anbefaler at du tar en titt på Matvaretabellen og finne ut hvilke matvarer du liker/vil spise og se hvor mye kalorier de inneholder per 100g.

Hvordan du skal få til det? Det er bare å planlegge litt i forveien hva du vil spise så skal det fint gå.

Annonse

Er det ikke slik at når man blir slankere bør man ligge i mindre og mindre underskudd`? altså...150 kg tung kan ligge veldig lavt uten at dette er farlig...så når vedkommende da er blitt 100 kg kan han da ligge litt høyere på kcal...og deretter når man da er 80 kg så kan han da heller ligge på vedlikehold og bygge og trene /være i mer aktivitet for å da kvitte seg med resten evt? er jeg på bærtur i potetåkeren nå eller?:p

Er det ikke slik at når man blir slankere bør man ligge i mindre og mindre underskudd`? altså...150 kg tung kan ligge veldig lavt uten at dette er farlig...så når vedkommende da er blitt 100 kg kan han da ligge litt høyere på kcal...og deretter når man da er 80 kg så kan han da heller ligge på vedlikehold og bygge og trene /være i mer aktivitet for å da kvitte seg med resten evt? er jeg på bærtur i potetåkeren nå eller?:p

1kg lagret kroppsvev kan frigi ca 60kcal i døgnet. Det vil si at om man har 10kg fett kan man ligge i 600kcal underskudd, men ved 5kg kan man kun ha 300kcal. Og da regner man ikke med essensielt fett, for det vil man ikke frigi noe fra.

Så det er helt rett - underskuddet må bli mindre og mindre etter hvert. En person på 200kg trenger i prinsippet ikke kalorier (men bør få protein, f.eks. PSMF), mens en som snart er sceneklar kanskje ikke bør ligge mer enn 100-200kcal i underskudd.

1kg lagret kroppsvev kan frigi ca 60kcal i døgnet. Det vil si at om man har 10kg fett kan man ligge i 600kcal underskudd, men ved 5kg kan man kun ha 300kcal. Og da regner man ikke med essensielt fett, for det vil man ikke frigi noe fra.

Så det er helt rett - underskuddet må bli mindre og mindre etter hvert. En person på 200kg trenger i prinsippet ikke kalorier (men bør få protein, f.eks. PSMF), mens en som snart er sceneklar kanskje ikke bør ligge mer enn 100-200kcal i underskudd.

Ja sant,så hovedinnlegger bør legge seg på vedlikehold evt litt over hvis hun/han skal bygge muskler da..

Jeg føler jeg har begynt å spise mye mer enn før, og også mer kaloririk mat. Til middag spiser jeg for eksempel 100 gram pasta med en del pesto og 2 kyllingfileter. Bare der er det jo utrolig mye kalorier :p Tror kanskje problemet er at jeg sliter med å få i meg nok måltider, og dermed blir det vanskelig å få i meg nok kalorier på de måltidene jeg spiser. For min del kan jeg gjerne spise sjokolade og is, men føler at jeg ser feitere ut da. Sikkert psykisk, men det er jo ikke akkurat bra for kroppen med mye sukker heller. Jeg blir litt frustrert bare, for jeg vil jo at kjolen skal passe. Nå skal jeg trekke flere visdomstenner også, så har kjøpt inn sjokolademelk og is såa jeg får i meg nok kalorier mens jeg antagelig ikke får spist så mye vanlig mat. Er nok kanskje en psykisk sperre også, men føler ikke at jeg egentlig vil ned mer i vekt nå. Senere ja, men ikke nå...

Ja sant,så hovedinnlegger bør legge seg på vedlikehold evt litt over hvis hun/han skal bygge muskler da..

Holder med 200kcal over for å få en rolig og kontrollert vektoppgang der man ikke må på krisediett etter noen uker. Men - først må h*n jo finne ut hvor vedlikehold ligger med sitt aktivitetsnivå...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...