Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1. Hvor lenge trener dere (tid) pr dag? Selv trener jeg ikke mer enn 15-30 min!! Jeg trener styrke via en app jeg har på iPaden (Daglig Trening), og dæven det fungerer altså. Jeg trener med min egen kroppsvekt inntil videre, ettersom jeg er nybegynner på styrke.. :)

2. Jeg bruker 100% Whey Gold Standard proteinshaken, og drikker den etter trening - men er redd for å legge på meg og redd for at jeg ikke yter nok under trening, selv om jeg trener til jeg ikke klarer mer.

3. Av private grunner trener jeg ikke på treningsstudio, men har god mulighet for å gå på fjellet og trene styrke hjemme. Jeg har manual vekter og skal investere i kettle bells osv i nærmeste fremtid. Kan jeg likevel oppnå en fit kropp, selv om jeg ikke trener på studio?

4. Jeg har også merket at jeg GÅR OPP I VEKT. Jeg drakk proteinshake og trente annenhver dag + gikk på fjellet de andre dagene (30 minutter til sammen, bratt oppoverbakke), og etter en uke gikk jeg opp 2-3 kg. :/ Hva er det jeg gjør feil?

Fortsetter under...

1. Jeg trener ikke per dag, men det kan godt bli 1-2 timer+ før jeg er ferdig. Kommer an på hvor lang pausene er.

2. Proteinpulver gjør deg ikke feit, jeg tenkte den myten var borte? Du yter ikke dårligere av en proteinshake etter trening. Du burde ikke trene til du ikke klarer mer, da ber du om betennelser, dårlig fremgang etc.

3. Kettlebells er en kjempebra måte å bli fit på!

4. Hvor mye veier du? høyde? Det at du har gått opp i vekt kan komme av at du har begynt å spise mer og kroppen har samlet opp vann og fylt opp glykogenlagrene. Vektoppgang trenger nødvendigvis ikke være negativt.

Jeg er 173 cm og veier per nå 69 kg. Jeg veide 64 kg før jeg begynte å trene og drikke proteinshake. :) Takk for svar. Føler bare jeg trener så lite i forhold til alle andre som kan trene i flere timer/1 time, og jeg greier ikke en time engang før kroppen min sier stopp... :(

1. Treningsøktene mine tar ofte 1,5-2t per økt:) litt + - ettersom hvor mange som er der.

2. Det er ikke til hvilken tid du får i deg maten som spiller den størsterollen. Det er det totale inntaket per uke/måned (?) :) Jeg pleier ofte å ta en proteinshake rett før en styrkeøkt, fordi jeg føler jeg har mere å gå på da. Hvis ikke proteinshake er fristende da, tar jeg heller ett eple eller noe raskt før. Dette er litt etter smak og behag. Noen liker å trene på tom mage, andre liker å ta en liten matbit før de setter igang:)

3. Du kan oppnå en fit kropp så lenge du har viljen til det:)

4. Jeg vil heller anbefale at du starter å måle med målebånd. At kroppen din holder litt mere vann enn til vanlig kan være en av grunnene til at du går litt opp i vekt. Vekten min kan variere alt fra 55kg - 60kg alt fra uke til uke. Målebånd er mye bedre, etter min mening :)

Takk for svar Dovendyret, har sluttet å gå på vekta og begynt med målebånd. :) Jeg har tidligere slitt med en slags spiseforstyrrelse (gikk ned fra 85 kg til 64 kg ved å knapt spise, spiste ett stort måltid for dag og det var det), og vekta kontrollerer meg noe helt enormt, så har lagt over til målebånd. :) Tenkte jeg kan måle ca en gang i måneden. :)

Annonse

1.17 år, trener 6 dager i uke, ca 90 min pr økt. Varierer fra økt til økt, med tanke på pause,rep og mål med økta.

2.Altså alt du får gjennom en proteinshake kan også komme gjennom mat. Vekt handler om du går i overskudd en dag eller i underskudd. Et eksempel: Du har en dag spist 2000 kcal som vi sier er for å vedlikholde vekta di. Tar du den proteinshaken som vi sier er på 300 kcal etter det, så har du gått i overskudd med 300 kcal. Er du på 1700 og tar den da, så er du på vedlikholden. Og hvor mye du trenger av kalorier for å vedlikholde kan du finne ut med masse forskjellige kalkulatorer som ligger på nett. Det regnes ut ved at du taster inn vekt, høyde, aktivitetsnivå, alder osv.

3. Selvfølgelig kan du det. For at muskler skal øke så må muskelfibrene brytes ned for at de skal kunne bygges opp igjen og vokse. Og riktig mat er viktig selvfølgelig. Kunnskapen er veldig viktig for trening, hodet er en viktig ting på veien mot en god helse.

4. Det at du går opp i vekt kan være at du bygger muskler, trenger ikke å være negativt i det hele tatt. Som sagt så kan også glykogenlagrene være fulle.

Trener kansje 0,5-1,5 ganger i uka , alt fra en time (stress og lite tid) til fire timer (kjeeeeempegod tid og innkjøpt ventesnickers og hvilelitago)

Det går å komme i vesentlig bedre form ved å trene hjemme men det vil nok være enklere å få til på et senter.

Om du var 170 høy og veide noenogfemti kilo, da var du jammenmeg et beinrangel/ganske tynnslig av deg, og da er det bare awesome at du økte vekta litt (:

Som mange andre sier; ikke bruk vekta som et mål på om du er fornøyd med deg selv:)

Det er skjeldent lurt å sammenligne seg selv direkte med andre på den måten, ikke alltid at det er mulig å gjøre ordentlig. Hvordan skal man f.eks sammenligne en gutt på 16år på 170cm og 58kilo, som lever på boller og cola og knapt nok har satt sin fot i et treningssenter før, og en mann på 35 på 180cm og 115kg som trener tolv ganger i uka og løfter trippel kroppsvekt i bicepscurl? (:

Du konkurrerer tross alt bare mot deg selv, så er bare deg selv du burde måle deg selv mot.

Bruker rundt en og halv time, til tre timer pr økt i studio.

Trene med kroppsvekt er en bra måte å bygge styrke på, og anbefales videre :)

En fitt kropp kan oppnås hjemme, som i studio! Er vell bare viljen det står på til syvende og sist! :)

Med troen og vilja kan du faktisk oppnå det meste, så ikke gi slipp på det!

Er som de fleste tidligere har nevnt i sine kommentarer, og som jeg også har som tips;

Ikke mist haken din i gulvet selv om du går opp litt i kiloene. Det er absolutt ikke uvanlig. Selv vangler jeg mellom 80 - 85kg, og tar det aldeles med ro ! :)

Lykke til videre! :)

Annonse

Trener kansje 0,5-1,5 ganger i uka , alt fra en time (stress og lite tid) til fire timer (kjeeeeempegod tid og innkjøpt ventesnickers og hvilelitago ™

Det går å komme i vesentlig bedre form ved å trene hjemme men det vil nok være enklere å få til på et senter

178cm og ca. 82-83 kg

Trener tre ganger i uken akkurat nå, og 2-3 timer hver gang.

Ellers så har jeg ikke mye å tilføye enn det som allerede er sagt.

Er det lov å spørre om hvorfor du ikke kan trene på treningsstudio?

ventesnickers og hvilelitago <3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...