Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1. Hvor lenge trener dere (tid) pr dag? Selv trener jeg ikke mer enn 15-30 min!! Jeg trener styrke via en app jeg har på iPaden (Daglig Trening), og dæven det fungerer altså. Jeg trener med min egen kroppsvekt inntil videre, ettersom jeg er nybegynner på styrke.. :)

2. Jeg bruker 100% Whey Gold Standard proteinshaken, og drikker den etter trening - men er redd for å legge på meg og redd for at jeg ikke yter nok under trening, selv om jeg trener til jeg ikke klarer mer.

3. Av private grunner trener jeg ikke på treningsstudio, men har god mulighet for å gå på fjellet og trene styrke hjemme. Jeg har manual vekter og skal investere i kettle bells osv i nærmeste fremtid. Kan jeg likevel oppnå en fit kropp, selv om jeg ikke trener på studio?

4. Jeg har også merket at jeg GÅR OPP I VEKT. Jeg drakk proteinshake og trente annenhver dag + gikk på fjellet de andre dagene (30 minutter til sammen, bratt oppoverbakke), og etter en uke gikk jeg opp 2-3 kg. :/ Hva er det jeg gjør feil?

Fortsetter under...

1. Jeg trener ikke per dag, men det kan godt bli 1-2 timer+ før jeg er ferdig. Kommer an på hvor lang pausene er.

2. Proteinpulver gjør deg ikke feit, jeg tenkte den myten var borte? Du yter ikke dårligere av en proteinshake etter trening. Du burde ikke trene til du ikke klarer mer, da ber du om betennelser, dårlig fremgang etc.

3. Kettlebells er en kjempebra måte å bli fit på!

4. Hvor mye veier du? høyde? Det at du har gått opp i vekt kan komme av at du har begynt å spise mer og kroppen har samlet opp vann og fylt opp glykogenlagrene. Vektoppgang trenger nødvendigvis ikke være negativt.

Jeg er 173 cm og veier per nå 69 kg. Jeg veide 64 kg før jeg begynte å trene og drikke proteinshake. :) Takk for svar. Føler bare jeg trener så lite i forhold til alle andre som kan trene i flere timer/1 time, og jeg greier ikke en time engang før kroppen min sier stopp... :(