Gå til innhold

Anatomi - hvilke muskler er dette? (bilde)

Therese_J

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ved nærmere titt, så sier jeg meg enig med ernæringsfysiologen. Latissimus dorsi er vel lengre ned og til siden?

Den nederste pilen er på grenseland til latissimus ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser trapezius ut

[ATTACH=full]111007[/ATTACH]

Så har du latissimus dorsi til høyre og venstre for ryggraden hvor trapezius ligger over.

Stemmer det :) Og ved å se på skisser av trapezius greier jeg ikke å skjønne at muskelen ved den nederste pilen også er en del av trapezius? Ser nå at pilen kunne stått litt lenger ut til høyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å ha spurt. Finnes det noen skikkelig gode sider der man ser "alt" av muskler?

Bruker å google "muscle shoulder back" eller lignende når jeg lurer, men hadde vært fint med en side der alt er samlet.

A.D.A.M. er veldig bra, men den koster penger.

Søk på interactive anatomy f eks så finner du noen gratis, men de kan ikke sammenlignes med betalingssider som adam eller netter. Jeg abonnerer ikke på noen, bruker bøker om det skulle være noe som ikke sitter i hodet. Kjenner du noen som studerer medisin eller fysioterapi kan du forsøke å godsnakke deg til å bli med en tur på disseksjonssalen på rikshospitalet. Nå du bokstavelig talt kan bla i musklene for hånd, DA lærer du anatomi da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A.D.A.M. er veldig bra, men den koster penger.

Søk på interactive anatomy f eks så finner du noen gratis, men de kan ikke sammenlignes med betalingssider som adam eller netter. Jeg abonnerer ikke på noen, bruker bøker om det skulle være noe som ikke sitter i hodet. Kjenner du noen som studerer medisin eller fysioterapi kan du forsøke å godsnakke deg til å bli med en tur på disseksjonssalen på rikshospitalet. Nå du bokstavelig talt kan bla i musklene for hånd, DA lærer du anatomi da ;)

Jobber på sykehus, så om jeg føler for det, så kan jeg sikkert bli med på obduksjon ol. :)

Sist jeg var på patologen, så begynte det å pipe i en plasteske..

Reservedeler fikk jeg høre.. Pacemakere, insulinpumper etc :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...