Therese_J Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Nå har jeg lett og lett i bøker og på nett, men greier ikke å finne ut av hva disse musklene heter. Regner med det er noen her som kan gi meg svar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sentadilla Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Er det ikke bare deler av trapezius og latissimus dorsi? RobbieLad, msAnderssen og John Martin Fredriksen 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Trapezius(øverste) Hvis jeg ikke tar feil Janne Bø Løtvedt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobbieLad Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 De to øverste er Trapezius ja, nederste er vel over på latissimus dorsi som Sentadilla sier. Sentadilla 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Alle pilene er trapz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sentadilla Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Alle pilene er trapz Ved nærmere titt, så sier jeg meg enig med ernæringsfysiologen. Latissimus dorsi er vel lengre ned og til siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese_J Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Takk for svar folkens Alle pilene er trapz Selv den nederste, hvor muskelen ser ut til å gå nedover og utover mot siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Ved nærmere titt, så sier jeg meg enig med ernæringsfysiologen. Latissimus dorsi er vel lengre ned og til siden? Den nederste pilen er på grenseland til latissimus ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sungrazer Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Slik ser trapezius ut Så har du latissimus dorsi til høyre og venstre for ryggraden hvor trapezius ligger over. Krembolle 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese_J Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Slik ser trapezius ut [ATTACH=full]111007[/ATTACH] Så har du latissimus dorsi til høyre og venstre for ryggraden hvor trapezius ligger over. Stemmer det Og ved å se på skisser av trapezius greier jeg ikke å skjønne at muskelen ved den nederste pilen også er en del av trapezius? Ser nå at pilen kunne stått litt lenger ut til høyre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Om du mener den "bulken" litt ned og til høyre, så er det neppe en muskel. Mer hud og underhudsfett . Det som pilene peker på er iallefall trapezius, alle deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole-Mats Moskvil Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Henger meg på at det er trapezius på de to øverste. Om den nederste mener folden som strekker seg skrått ned mot høyre er det nok mest hud og fett som nevnt over her. Hadde det vat latissimus dorsi ville den pekt skrått opp mot armhulen. Der pila står peker den også på trapezius. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amelz Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Er vel trapezius og rhomboids (under trapz?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole-Mats Moskvil Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Rhomboidene er jo for så vidt under der, men vi ser dem ikke.. amelz 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne1984 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Trapezius de nederste på hver siden kan være serratus posterior musklene ,men tyder mer på hud og underhudsfett siden vinkelen på bulkene nederst er feil i fohold til hvilke muskler som går der;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole-Mats Moskvil Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Serratus posterior er ikke synlig på overflaten. Selv etter du har løftet bort latissimus dorsi med fascien sin er den nesten vanskelig å finne. Bare en tynn liten flis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thombr86 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Bare for å ha spurt. Finnes det noen skikkelig gode sider der man ser "alt" av muskler? Bruker å google "muscle shoulder back" eller lignende når jeg lurer, men hadde vært fint med en side der alt er samlet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole-Mats Moskvil Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Bare for å ha spurt. Finnes det noen skikkelig gode sider der man ser "alt" av muskler? Bruker å google "muscle shoulder back" eller lignende når jeg lurer, men hadde vært fint med en side der alt er samlet. A.D.A.M. er veldig bra, men den koster penger. Søk på interactive anatomy f eks så finner du noen gratis, men de kan ikke sammenlignes med betalingssider som adam eller netter. Jeg abonnerer ikke på noen, bruker bøker om det skulle være noe som ikke sitter i hodet. Kjenner du noen som studerer medisin eller fysioterapi kan du forsøke å godsnakke deg til å bli med en tur på disseksjonssalen på rikshospitalet. Nå du bokstavelig talt kan bla i musklene for hånd, DA lærer du anatomi da Sungrazer og Thombr86 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sungrazer Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Bare for å ha spurt. Finnes det noen skikkelig gode sider der man ser "alt" av muskler? Bruker å google "muscle shoulder back" eller lignende når jeg lurer, men hadde vært fint med en side der alt er samlet. Du kan alltids forsøke Zygote Body fra Google Zygote Body Thombr86 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thombr86 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 A.D.A.M. er veldig bra, men den koster penger. Søk på interactive anatomy f eks så finner du noen gratis, men de kan ikke sammenlignes med betalingssider som adam eller netter. Jeg abonnerer ikke på noen, bruker bøker om det skulle være noe som ikke sitter i hodet. Kjenner du noen som studerer medisin eller fysioterapi kan du forsøke å godsnakke deg til å bli med en tur på disseksjonssalen på rikshospitalet. Nå du bokstavelig talt kan bla i musklene for hånd, DA lærer du anatomi da Jobber på sykehus, så om jeg føler for det, så kan jeg sikkert bli med på obduksjon ol. Sist jeg var på patologen, så begynte det å pipe i en plasteske.. Reservedeler fikk jeg høre.. Pacemakere, insulinpumper etc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.