Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt veldig tørt og brusete hår og har aldri fått til å skulle spare til langt hår. Det ender alltid med at jeg går til frisøren og sier at jeg bare skal ta det som er slitt, og kommer hjem med 10 cm kortere hår. HVER GANG. Jeez. Jeg kan jo ikke klippe håret selv, siden jeg har graderinger i håret syns jeg det er vanskelig å la noen andre enn frisøren gjøre det. Men mens jeg sparer tenkte jeg bare å la alt bli like langt så jeg kan få noen andre til å gjøre det, bare stusse det.

Grunnen til at jeg laget denne tråden er at jeg syns det er fryktelig vanskelig å spare, så hvis noen har noen erfaringer å komme med som faktisk fungerer, tar jeg det gjerne med meg. Ta med i bektraktningen at jeg har veldig tørt hår, har vært endel frisører som sier at DET funker på ditt hår.. well, here I am, så det funka ikke. Haha.

Kan jo nevne det jeg allerede gjør:

- Vasker håret kanskje 3 ganger i uka, trenger ikke mer.

- Alltid varmebehandlende spray hvis jeg skal bruke varmeprodukter i håret, noe jeg har prøvd å begrense til et minimun da det sliter veldig mye.

- Prøver å bruke olje og sånn i håret, men syns det ser så fett ut hvis jeg tar for mye i om gangen??

- Skal slutte å farge håret. Sist gang var til 17. mai, og det er siste gang på utrolig lenge. Jeg vil ha langt hår.

- Bruker kam istedet for børste, det skal slite mindre??

Fortsetter under...

Bare kjapt spørsmål.

Har du noen gang hatt "langt" hår?

Det er jo tross alt varierende hvor lenge "livet" til ens hår, er... Og det er noe av grunnen til at noen kan ha langt hår, mens andre aldri kan vokse det lengre enn.. tja... puppen.

Raptorial: Ja, har det, men da var det veldig flisete og brusete, så det gjorde det ikke noe spesielt pent eller sunt.

Indiska: Hadde det bare vært å ta tiden til hjelp og ikke klippe det burde jeg vært der nå ;)

Kollagen <3

Aldri hatt så flott hår som da jeg blanda kollagenpulver i proteinshaken min (for da kjente jeg ikke smaken, hehe).

Håret ble fyldig, jeg slutta å røyte (som var et STORT problem), vokste godt, og holdt seg renere mye lenger :)

Nå har jeg holdt opp et par måneder, bare for å teste, og jeg innser at jeg er nødt å begynne igjen, for nå er håret flisete, jeg røtter igjen, og det ser ut som det er fett selv om jeg nettopp har vasket det..

Annonse

Kollagen <3

Aldri hatt så flott hår som da jeg blanda kollagenpulver i proteinshaken min (for da kjente jeg ikke smaken, hehe).

Håret ble fyldig, jeg slutta å røyte (som var et STORT problem), vokste godt, og holdt seg renere mye lenger :)

Nå har jeg holdt opp et par måneder, bare for å teste, og jeg innser at jeg er nødt å begynne igjen, for nå er håret flisete, jeg røtter igjen, og det ser ut som det er fett selv om jeg nettopp har vasket det..

Kollagenpulver faktisk ;) Og det var det du gjorde?

Det er kanskje litt captain obvious, men prøv å ikke klippe det :). Faktisk gjør minst mulig med det i det hele tatt, så blir det vel langt etterhvert :).

Faktisk burde man klippe toppene i ny og ne når man prøver å få lengre hår :)

Det er bedre å stusse spissene 3-4 ganger i året, (hver tredje-fjerde mnd.) enn å klippe 10 cm 1 gang i året. Når håret blir slitt, dvs spissene deler seg, eter det seg oppover hvis det ikke blir stusset. Dermed kan du ende opp med ganske brusete og slitte tupper. Hvis du derimot stusser ca 1-1,5cm jevnlig vil du hele tida fjerne det som er slitt, før det eter seg oppover.

Ellers, bruk kur 1 gang i uka som er spesialtilpasset for tørt og brusete hår. Flett håret om natta, mange med halvlangt hår (deriblant meg selv) sover med håret løst eller i strikk, det skal visst nok slite mer enn hvis man samler det i en løs flette. Ser også ofte at håret blir mer slitt enkelte steder, f.eks hvis du bruker mye strikk og på stort sett samme sted, variasjon kan hindre at det sliter seg mer enn ytterst nødvendig :)

Det er bedre å stusse spissene 3-4 ganger i året, (hver tredje-fjerde mnd.) enn å klippe 10 cm 1 gang i året. Når håret blir slitt, dvs spissene deler seg, eter det seg oppover hvis det ikke blir stusset. Dermed kan du ende opp med ganske brusete og slitte tupper. Hvis du derimot stusser ca 1-1,5cm jevnlig vil du hele tida fjerne det som er slitt, før det eter seg oppover.

Ellers, bruk kur 1 gang i uka som er spesialtilpasset for tørt og brusete hår. Flett håret om natta, mange med halvlangt hår (deriblant meg selv) sover med håret løst eller i strikk, det skal visst nok slite mer enn hvis man samler det i en løs flette. Ser også ofte at håret blir mer slitt enkelte steder, f.eks hvis du bruker mye strikk og på stort sett samme sted, variasjon kan hindre at det sliter seg mer enn ytterst nødvendig :)

Det var det jeg trodde. Takk for gode tips :)

Kollagenpulver faktisk ;) Og det var det du gjorde?

Mhmm :) ikke noe hokuspokus hårkur eller svindyr sjampo eller balsam. Bare en dose kollagenpulver tre-fire dager i uka. Det tok bare tre uker før folk kommenterte at håret mitt bra ut, og at det var begynt å vokse ut igjen :)

Du skulle transplantert hårsekker fra neseborene mine. Jeg har 1 hårstrå jeg napper eller klipper der, og så 1 uke senere vokser det ut et 2cm langt gamlehjemsgubbemedleverflekkerpåryggen-hår igjen. Det er 3mm i døgnet!

Annonse

Mhmm :) ikke noe hokuspokus hårkur eller svindyr sjampo eller balsam. Bare en dose kollagenpulver tre-fire dager i uka. Det tok bare tre uker før folk kommenterte at håret mitt bra ut, og at det var begynt å vokse ut igjen :)

jøss. Har du også tørt hår?

Hvor får man tak i det da, kollagenpulver? Og det er vel bare kollagen da... Kollagen finnes jo naturlig huden og sånt men kanskje ikke nok til å gi håret næring?

Dette er et pulver som altså virker fra innsiden. Molekylene er brutt ned mange flere ganger enn andre kollagenprodukter på markedet, så kroppen klarer å nyttegjøre seg av det.

Skulle funnet frem en artikkel om det, men skjønner ikke Åssen jeg klipper og limer riktig på iPad :-p

Hvor kjøper du det? :)

jøss. Har du også tørt hår?

Hvor får man tak i det da, kollagenpulver? Og det er vel bare kollagen da... Kollagen finnes jo naturlig huden og sånt men kanskje ikke nok til å gi håret næring?

Kroppens egen kollagenproduksjon synker fra rman er rundt 25 år, det er det som gjør at man etterhvert får rynker o.l.

Jeg kjøper fra Eqology (Eqology).

Jeg har alltid hatt tørt og matt hår, og har fått det igjen nå... Heldigvis har jeg stående ei pakke her, så jeg begynner nok igjen nå :)

Når jeg ser reklamer for shampoo som inneholder alt fra b-vitaminer til jordbærsaus mister jeg helt troen på det kvinnelige kjønn. Virkelig. Hvis dere tror det virker, hvorfor ikke bare spise middagen med håret også? Kan tarmene i hodebunnen fordøye komplekse proteiner etc så klarer de nok lapskaus også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...