Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har peiling på hvor mye vektstengene på Sats veier??

"Vektstengene på Sats" er et litt vagt begrep. En stang av god kvalitet skal veie 20kg, men dette gjelder dessverre ikke alle. Vil anbefale deg å spørre noen som jobber på senteret ditt!

De aller aller aller fleste vektstenger til bruk i knebøy markløft eller benkpress, skal veie 20 kilo. Enkelte sentre/kjeder opererer med "kvinnestenger" som pleier å veie 15 kg. Men de er som regel godt merkede og. Beste måten å få klarhet er ved å spørre; )

Jeg tror de færreste ansatte på treningssentre har tatt seg bryet med å veie stenger. Det stemmer at olympiske vektstenger og styrkeløftstenger og alle mer eller mindre gode kopier av disse skal veie 20 kg, men de veier ikke 20 kg selv om de ansatte på sentre sier det.

Jeg har opplevd flere som veier under 20 kg når jeg veier dem,

Annonse

Jeg kan ikke fatte at noen ville kjøpe en stang på 17,5867 kg eller lignende. Rettelse, kan ikke fatte at noen vil produsere og selge stenger som ikke veier 20 kg. Desverre finnes det "billige" stenger som veier 18kg osv. Jeg forstår bare ikke hvorfor.

Annonse

Point taken, haha. Jeg bare syntes at jeg var så innmari puslete på gymmen, men nå føler jeg meg bedre :D litt ihvertfall.

Haha, vet hva du mener. Godt å høre at jeg ikke er den eneste som teller med vekten når jeg forteller andre f.eks hva min max løft etc er. Haha. Føler meg litt "større" :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...