Gå til innhold

opp i vekt


Vilde Dale

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drikk mye cola. Jeg har brukt det som gainer, og det funker ganske bra. 1,5L cola inneholder 600 kalorier. Man trenger ikke å være en rakettforsker for å skjønne at man går opp i vekt av ei stor flaske om dagen.

Du synes det er lurt å gi råd om å drikke sukker, FØR du vet om hun faktisk klarer å dekke behovet sitt for mikro- og markronæringsstoffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem? Hun vil gå opp i vekt, sant?

Få i deg 1,5-2 liter cola om dagen, spis desert etter hvert måltid (sjokoladepudding og vaniljesaus, for eksempel, det er ikke så mettende), og småspis godis gjennom hele dagen. Jeg har gode erfaringer med dette.

Dette kan du ikke mene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diabetes kommer ikke nødvendighvis av usunt kosthold, og man skal være (i fleste tilfeller) være overvektig for å få diabetes type 2. Og type 1 kommer gjerne av arv eller (nesten) ren tilfeldighet.

Hvorfor blir man overvektig da? Type 1 diabetes skyldes arv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten riktig at sukker ikke omdannes til fett. Sukker kan omdannes til fett men det skjer først og fremst ved 2 scenarioer.

1. Ved en diett med ekstremt lite fett

2. Ved store mengder karbohydrater.

Når du spiser karbohydrater og da f.eks sukker, øker kroppen din forbrenningen av karbohydrater. Dette gjør at fett blir mindre etterspurt som energikilde, dette skyves da bakover i køen. Resultatet er at kroppen sparer fettlagrene i kroppen. Over tid vil dette ikke gi de resultatene du ønsker.

Spis sunt og rent og mer en du forbruker :)

Jeg er selvsagt fundamentalt uenig i at å drikke 1 - 2 liter cola om dagen er veien å gå :) Vet ikke helt om du mener dette danzig777?

Skal man opp i vekt så må man ha kalorioverskudd, ja det er kalorier i Cola. Men velg noe sunnere en Cola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at jeg har tenkt å dra denne diskusjonen lenge, men de 12 kg med REN muskelmasse du fikk på 1/2 år kom iallefall ikke av cola'en du drakk. En annen ting er at jeg tror det er nesten fysisk UMULIG å gå opp 12 kg i ren muskelmasse på et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrent person på rundt 20 år klarer med ekstremt dedikert trening og kosthold kanskje 0,9 kg pr. måned. Dvs litt over 10 kg på et år. En trent person kan bare glemme å klare dette. 12 kg med ren muskelmasse på 6 måneder er umulig. Hvis andre mener jeg tar feil så si ifra. Å gå opp 12 kg på 6 måneder er enkelt, men da er det ikke ren muskelmasse.

Tilbake til trådstarter - snakk med en ernæringsekspert - Han/hun vil hjelpe deg med dette, men skal man opp i vekt må man ligge i kalorioverskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer :p

Spis mye av det du liker :) Hos meg har det gått mye i sjokolademelk, hjemmelaget pizza, hamburger, søtpotetstappe, osv. Gått opp 8 kg på et år, og har bare spist ting jeg liker. Aldri presset i meg mat, men vært flink til å spise oftere, og spise meg god og mett hver gang, ikke bare mett. Skal ærlig innrømme at jeg ikke spiser spesielt sunt men mesteparten av maten jeg spiser er laget fra bunn i det minste :p

Ehm, ja... hvis hun vil bli feit, så. Helmelk er jo omtrent flytende fett. Kan like gjerne helle i seg matolje da.

Helmelk

Næringsinnhold per 100g

energi 260 kJ (62 kcal)

protein 3,3 g

karbohydrat 4,4 g

-hvorav: sukkerarter 4,4 g

fett 3,5 g

-hvorav: mettede fettsyrer 2,3 g

kostfiber 0 g

natrium 0,04 g

riboflavin 0,15 mg

vitamin B12 0,5 µg

kalsium 115 mg

fosfor 90 mg

Altså langt ifra flytende fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske hårreisende at du anbefaler skyhøyt inntak av sukker uten engang å vite hva personen får i seg av næring fra før. I det hele tatt å anbefale cola... Lukter troll :)

Til trådstarter; hvis du skriver ned hva du får i deg i løpet av en dag er det lettere å gi tips til endringer i kostholdet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun veier så lite som hun gjør, vet jeg at hun ikke får i seg nok næring fra før... så da er det ganske logisk at hun øker inntaket av kalorier, er det ikke?

Jeg har aldri sagt at hun ikke trenger mer kcal, men det finnes andre ting enn sukker.

Hvis personen ramset opp sitt kosthold og det kommer frem at hun spiser nesten null fett og lite protein og mikronæringsstoffer, ville du da også anbefalt å gunne på med store mengder sukker? Den generelle anbefalingen din tror jeg ingen tar seriøst, håper ihvertfall ikke det da den er helseskadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...