Gå til innhold

Er kakaopulver sunt?


F98

Anbefalte innlegg

Hei, jeg pleier å ha kakaopulver (uten tilsatt sukker) oppi frokostblandingen, og dette pleier jeg å spise nesten hver dag. Jeg bruker veldig mye kakaopulver, kanskje rundt 2-2,5 ss. Er det helt uproblematisk å spise så mye kakaopulver daglig, eller bør jeg begrense meg litt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det inneholder jo kalorier så om du prøver å passe vekta så er det noe å huske på. Men sånn ellers er det ikke noe galt med kakao! Sunt er det også - antioksidanter, blandt annet (?)

Så fortsett med det du. Ingen EN ting er nok til å være er problem. Hele kostholdets sammensetning har betydning, og da har nok ikke 2-3 ss kakao veldig mye å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nevnt over her, så er jo kakaopulver kalorier, og mest karbohydrater, så kan jo være lurte å prøve å begrense litt...men kakao er jo heller ikke det verste man kan spise, men ville prøvd å se etter ett uten tilsatt sukker og 100% kakao:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nevnt over her, så er jo kakaopulver kalorier, og mest karbohydrater, så kan jo være lurte å prøve å begrense litt...men kakao er jo heller ikke det verste man kan spise, men ville prøvd å se etter ett uten tilsatt sukker og 100% kakao:)

ojja, du hadde uten tilsatt sukker ja :p:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaopulver er sunt (altså ikke freia sukkerkakao).

-Mer antioksidanter enn frukt og bær

-Mye magnesium

-Og til hun over her - det inneholder mer protein og fett, enn karbs.

åå? var usikker, bare regnet med det var mye karbs :p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På boksen jeg har her med Freia Bakekakao, så står det 100% kakao.

Faktisk samme på Orginalkakao også, som er 100% kakao.

5kcal forskjell i kcal, uten at jeg helt vet hva den faktiske forskjellen på bake og orginalkakao er..

Bakekakao er mørkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg pleier å ha kakaopulver (uten tilsatt sukker) oppi frokostblandingen, og dette pleier jeg å spise nesten hver dag. Jeg bruker veldig mye kakaopulver, kanskje rundt 2-2,5 ss. Er det helt uproblematisk å spise så mye kakaopulver daglig, eller bør jeg begrense meg litt?:)

Kakaopulver er sunt! 1 SS inneholder vel ca 40 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaopulver er jo det som er igjen etter at kakaobønnene er blitt presset slik at kakaosmøret skiller seg ut. Det er med andre ord helt naturlig (bør være). Det er først når man skal lage sjokolade at man blander kakaomassen (samme som kakaopulver, bare flytende) sammen med kakaosmøret igjen - og tilsetter sukker, tørrmelk, emulgator etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...