Gå til innhold

Mager vaniljekesam - hvor finner jeg det i Oslo?


Annix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Aha! Skal sjekk ut ovennevnte butikker:) Men, eurospar?? Hvor i huleste ligger det?:p Kanskje jeg skal prøve din hjemmelagde versjon Lily:) Smaker det likt altså? Hva er blandingsforholdet?

Elsker fun light gele med mager vaniljekesam<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det smaker det samme! Men du må jo nesten prøve selv og se om du liker det.

Jeg har ikke noe spesielt blandingsforhold, jeg bare putter oppi de ulike ingrediensen og smaker meg frem.

Haha, jeg har faktisk helt dilla på fun light gele! Men jeg spiser de med skummetmelk, sukrin og vaniljepulver eller skummetmelk og stevia vanilla creme. Begge deler ligner litt på vaniljesaus! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det smaker det samme! Men du må jo nesten prøve selv og se om du liker det.

Jeg har ikke noe spesielt blandingsforhold, jeg bare putter oppi de ulike ingrediensen og smaker meg frem.

Haha, jeg har faktisk helt dilla på fun light gele! Men jeg spiser de med skummetmelk, sukrin og vaniljepulver eller skummetmelk og stevia vanilla creme. Begge deler ligner litt på vaniljesaus! :cool:

Nam! Må definitivt prøves ut! Men blir det ikke veldig tyntflytende? Liker tykk saus jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett at flere prater om kesam her inne, men men kan da ikke bare spise det ? Hva blander man det med for å få god smak ?? Har hatt lyst til å prøve en stund nå, så følger spent med her

Mager kesam naturell kan spises/blandes med syltetøy, fun light, bær og frukt etc Er også en super erstatter til rømme (og delvis smør). Bruker det til taco, i bakst og som dip:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam! Må definitivt prøves ut! Men blir det ikke veldig tyntflytende? Liker tykk saus jeg:)

Jo, det blir jo tynt, men smaken er der! Jeg har enda ikke eksperimentert med å få den tykk, men kanskje skummetmelken kunne erstattes med f.eks. biola naturell eller skummetmelk + litt mager yoghurt naturell eller vanilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva

Jo, det blir jo tynt, men smaken er der! Jeg har enda ikke eksperimentert med å få den tykk, men kanskje skummetmelken kunne erstattes med f.eks. biola naturell eller skummetmelk + litt mager yoghurt naturell eller vanilje

Hva med jbkm?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet hva det er:) Men kanskje det kunne være en ide å blande det inn for å få litt tykkelse på "vaniljesausen?" (iom at det er et fortykningsmiddel) :)

Jeg har ikke prøvd, men hvis du prøver, så må du gjerne fortelle hvordan det gikk. Mange bruker jbkm for å få sausen tykkere, så det kan jo hende det går. Vet ikke om det setter noen smak jeg, har aldri prøvd det før. Men hvis du gjør det, så må du gjerne fortelle hvordan det gikk. Har vurdert å kjøpe jbkm selv. Jeg har guargummi (guar gum) og xanthangummi (xanthan gum), så kanskje jeg skal teste ut det neste gang. Føler dog ikke at guar gum eller xanthan gum funker i varm væske, men siden jbkm brukes i sauser, så funker det der, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...