Gå til innhold

For mye salat!?!


is_te

Anbefalte innlegg

Er akkurat ferdig med dagens lunsj, og jeg fikk en kommentar som fikk meg til å lure. "Jeg er imponert over den store porsjonen du fikk i deg, jeg trodde jeg spiste mye"! WTF? Kjerringa satt ikke ved sidna meg en gang, men alikevel lange nok øyne til å se hva jeg fikk i meg... Det var en saltbolle med masse salat (halve bollen), agurk, tomat, noen fetaost, sukkererter og noen oliven (æsj), jeg hadde i tillegg 2 egg og en engangspose med majones. (Vi har salatbar).

Ja, det så sikkert mye ut, pga eggene og oliven, men alikvel - hvem er det som sier at salaten er stor!?!

Så mitt opplagte spm er da, lå det noe i det hun sa - kan man spise hvor mye salat?

(Jeg sliter ant. med stoffskifte, og skal nå teste lavkarbo så langt det vil la seg gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke selv føler magen sprenges så er det ikke noen fare i å spise mye salat.

Bladsalat blir jo fryktelig lite vekt også når den er tørr så det utgjør veldig lite både i kalorier og i volum i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen problemer med det, men det verste var faktisk at jeg måtte forklare hva jeg hadde spist, og hvorfor... Uansett hva jeg spiser så blir jeg like sulten etter 2 t.

Det er faen meg ikke rart at jenter får spiseforstyrrelser, og holder seg til sine 2 magiske knekkebrød. Lurer på om jeg skal gå for 2 boller i morgen så kjerringa over 60 år kan få litt mer å slarve om i røykpausen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bry deg om hva andre måtte mene om dine porsjonsstørrelser, kjære vene. Ta en dobbel porsjon neste gang.

For all del, jeg vet hva jeg spiste så det går ikke inn på meg sånn sett. Men jeg reagerer på at folk faktisk kan kommentere hva man spiser, da særlig en salat. Og jeg klarte selvfølgelig ikke å la være med å argumentere tilbake.

*salatbolla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, jeg vet hva jeg spiste så det går ikke inn på meg sånn sett. Men jeg reagerer på at folk faktisk kan kommentere hva man spiser, da særlig en salat. Og jeg klarte selvfølgelig ikke å la være med å argumentere tilbake.

*salatbolla*

Om du hadde ignorert skløtta hadde hun sikkert holdt kjeft fremover. Du må ikke mate trollet. Pedagogikkens ubestridte regel: All atferd som rettes oppmerksomhet, positiv eller negativ, vil gjentas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg vet hva jeg spiste så det går ikke inn på meg sånn sett. Men jeg reagerer på at folk faktisk kan kommentere hva man spiser, da særlig en salat. Og jeg klarte selvfølgelig ikke å la være med å argumentere tilbake.

*salatbolla*

Ofte er det folk sin dårlige samvittighet for eget kosthold som fører til at de må kommentere på slikt for å forsvare det de selv spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salatboller (hvertfall de vi har i kantina på jobb) pleier da å være ganske små?

Bruk en middagstallerken heller. 2 egg er heller ikke 'mye'.

Gjerne snik litt ekstra kjøtt/skinke oppi salaten din også, slik at det blir litt mer proteinrikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjalusi,sjalusi,sjalusi.. eneste årsak når damer er spydige,frekke mot hverandre.

ta det som et kompliment :)

kan også være gamla ser mengdene og ikke innholdet. se neste gang på hennes salat. så skal du se den er dynket i oljer , og ellers alt av det usunne som finnes i salatbarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salatboller (hvertfall de vi har i kantina på jobb) pleier da å være ganske små?

Bruk en middagstallerken heller. 2 egg er heller ikke 'mye'.

Gjerne snik litt ekstra kjøtt/skinke oppi salaten din også, slik at det blir litt mer proteinrikt :)

Jepp, de er ikke allverdens. Men hvis jeg skal ha mer proteiner oppi må jeg gå for 2 boller, haha da tenker jeg det blir lange øyne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol....CamillaLor spiser salat fra en blomsterpotte på jobben sin fordi ingen av bollene er store nok. Når det kommer til meg får jeg som regel pins / premier på TGI fordi jeg alltid spiser så insane mye. Får blikk både her og der, men care....

Spis så mye salat du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lol....CamillaLor spiser salat fra en blomsterpotte på jobben sin fordi ingen av bollene er store nok. Når det kommer til meg får jeg som regel pins / premier på TGI fordi jeg alltid spiser så insane mye. Får blikk både her og der, men care....

Hahahahahaha, du må ikke fortelle dette til noen da!! :p:D

I dag spiste jeg knekkebrød for første gang

"Åja, du du spis årntli mat å? Ikkje bærre sånn hærrane kaninfor?"

Nei, du kan ikke spise for mye salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, søte dere er! Men dama m flere fikk nok nye store øyne i dag. Valgte 2 kyllinglår og litt salat, fremfor 1 kyllinglår med kremet pastasaus... Tipper kollegaene mine tror det har klikket for meg... Såååå mye mat!?!? Men nå ble jeg iallefall ikke sulten etter en time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to kyllinglår og litt salat mye...? :)

Hehe, jeg personlig syns ikke det.... Men jeg blir overrasket over at mennesker rundt meg kommenterer maten min når den ikke er lik dems egen... :) Haters gonna hate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...