Gå til innhold

Datanakke? Mistet følelsene i hele armen


Gjest

Anbefalte innlegg

Synes du skal oppsøke lege og få det undersøkt med MR eller evt. Be om henvisning til nevrolog om legen ikke finner ut noe.

Noen ting det KAN være:

Carpal tunnel syndrome

Cubital tunnel syndrome

Thoracic outlet syndrome

Et eller annet med nakken (for eksempel nakkeprolaps)

Kommer helt an på hvilke fingre du merker det i, om blodårer er involvert, om det er i en eller begge armene. Du skriver at du har problemer med sidehev, dette får meg til å tro at problemet ikke er carpal tunnel eller cubital tunnel sy., dvs. at problemet sitter lenger oppe, men det er umulig å si hva det kan være uten en grundig undersøkelse, vil virkelig anbefale deg å få det sjekket av noen som har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos en behandler i dag og jeg er av den oppfatning at når noen gjør en veldig bra jobb så fortjener de skryt. Jeg var hos en naprapat som heter Mats Finsen og han brukte lang tid på å undersøke meg og er en fantastisk flott fyr. Sitter igjen med et vanvittig godt inntrykk og anbefales på det sterkeste. Vi har ikke funnet noen eksakt diagnose, men det er sannsynligvis ganske sammensatt. Det er nok flere diagnoser;) Har en vanvittig stram rotatorcuff,kanskje datanakke osv. Vi skal se det an litt og så skal jeg få tatt MR av det så fort som mulig og oppsøke han igjen. Jeg skal bare fortsette med tøying av brystrygg og bruke lacrosseballen for å løse opp ting. Mads Finsen holder til på Optimal trening. Nå var det ikke trening vi drev med, men for meg var dette ganske optimalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En bump her. Har ikke blitt noe bedre på 4mnd og har faktisk ikke følelse i armen i det hele tatt i dag. For meg føles det ut som det sitter i bakside skulder og går ned til tommel og pekefinger. Er vanvittig nummen og skal jeg løfte armene over hodet så overkompenserer jeg ved at på den vonde siden så fyker skuldra opp, altså at den er mye høyere enn den gode siden. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innlagt på sykehuset nå og skal ta røntgen og MR av skuldra de neste dagene. Får oppfølging fra ortopediske leger. Hvis jeg skal beskrive hvordan dette føles så vil jeg si at jeg er helt nummen fra skuldra-nedover biceps og ned i tommelen. Skal Google det, herr negativ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innlagt på sykehuset nå og skal ta røntgen og MR av skuldra de neste dagene. Får oppfølging fra ortopediske leger. Hvis jeg skal beskrive hvordan dette føles så vil jeg si at jeg er helt nummen fra skuldra-nedover biceps og ned i tommelen. Skal Google det, herr negativ:)

Innlagt faktisk! Hold oss gjerne oppdatert om hva de finner! God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...