Gå til innhold

Hvordan er forholdet deres til mat?


Stardust

Anbefalte innlegg

Jeg er ALT-etende, elsker mat og er overhodet ikke kresen.

Men jeg er et rutinemenneske-de-lux..

Så jeg spiser den samme havregrøten, den samme kyllingen og den samme CC'n med banan, dag inn og dag ut for tiden.

Og trives med det. Spiser 5 ganger om dagen eller noe. Liker ikke følelsen av å være stappa. Så spiser meg passe mett og neste måltid når jeg føler meg sulten igjen.

MEN; inviterer eller blir jeg invitert på middag eller lignende, så gleder det både munn og mage.

Spiser jeg smart, rent og sunt 95% av tiden, så tenker jeg at jeg kan unne meg noe i ny og ned, uavhengig om det er helg eller ikke. Har jeg lyst på en pose potetgull en dag, så trøkker jeg i meg den da. Også tenker vi at det blir en stund til neste gang:angelic:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For tiden tester jeg ut høy og lavkalori dager :) Så langt er jeg veldig fornøyd med det - det virker som om jeg responderer bra.

Jeg har full oversikt på hva jeg får i meg i løpet av en dag - jeg er en av de som spiser såkalt "rent". Grønnsaker, som regel storfe eller viltkjøtt, kylling, ørret og torsk. Karbohydratene mine får jeg fra søtpotet og bær. Masse bær:D Fettkildene min er rød fisk og kokosfett. Jeg er og en av de som foretrekker økologiske og gjerne lokale råvarer :) Jeg lager all mat fra bunnen av - nå har jeg også fått meg kjøttkvern! Foreløpig dyrker jeg ikke mine egne grønnsaker (en spøk). I hverdagen blir det mye av det samme - men har jeg god tid liker jeg å eksprimentere:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat er stort sett drivstoff for meg, hadde det eksistert et pulver med alt jeg trenger hadde jeg bare spist middag en eller to ganger i uka. Å lage mat og etterarbeidet er vel noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg. Jeg pleier å spise frokostblanding ala 4-korn til frokost. Etter trening kaster jeg to frosne laksefileter i en diger panne og en pakke med frosne wok-grønnsaker (600 gram) oppå fisken, før jeg forlater kjøkkenet i 10 minutter. Når jeg kommer tilbake hakker jeg opp fisken i små biter og rører litt, fem minutter senere er maten klar. Kjører i meg et frossent rundstykke eller to med leverpostei og paprika eller agurk til kvelds.

Denne dietten er et resultat av iherdig og nøye arbeid for å finne ut akkurat hvor lite arbeid jeg kan slippe unna med samtidig som jeg får i meg det jeg trenger. Lider meg igjennom matlagingen mens jeg venter på at soylent skal komme på hyllene så jeg kan redusere lidelsene mine til en shake om dagen: This Man Thinks He Never Has to Eat Again | VICE United Kingdom

Jeg liker god mat altså, og det hender jeg tar meg tid til å skeie ut i helgene, men mat er generelt bare en kilde til næring og kjedsomhet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et godt forhold til det. Elsker å jakte og høste av naturlige rå varer. Får mye kjøtt uten fedt, for de fjerner eg når eg fileterer dyr.planter grønt på gården til far min og i drivhus. så eg får mye gode råvare til å lage go mat.

spis for å leve ikke lev for å spise!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et godt forhold til det. Elsker å jakte og høste av naturlige rå varer. Får mye kjøtt uten fedt, for de fjerner eg når eg fileterer dyr.planter grønt på gården til far min og i drivhus. så eg får mye gode råvare til å lage go mat.

spis for å leve ikke lev for å spise!!!

Det høres helt herlig ut - min stil:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...