Jump to content

kaisa86

Members
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

  1. Har da mest sannsynlig fått svar fra min kiropraktor i forhold til min akillesproblematikk. Han mener at det er ryggen min som er synderne. Har bredbassert skive utbuling L4/L5 og har hatt Prolaps i L5/S1 nivået tidligere.
  2. Jeg har mye stram musklatur i kroppen, så mitt treningsfokus nå går på trening av stabilitet/kjernemusklatur i slynge, tøying og bevegelighetstrening. Dette i spesielt overgang mellom lår, hofter og rygg. Jeg bruker også foam rulle aktivt i disse områdene. Ellers prøver jeg å få trent litt kondis, veksler mellom sykling, jogge og gåturer. Jeg begynte å skjenne til irritasjonen i begynnelsen av februar, etter at jeg kjøpte meg nye skisko, men så har det roet seg ned i en periode, til nå i slutten av april, da jeg har begynt med litt forsiktig løpetrening etter å ha nesten ikke kunnet løpt i 9mnd pga ryggproblematikk, kun litt jogging i fysisken på skolen. jeg løper fortiden 2 ganger i uken maks 3 km, på skogstier og grusveier, går når jeg kommer til asfaltert vei. Jeg skal prøve å ta et par bilder og laste det ned.
  3. Heisann! I forhold til anklene: Ingen av delene, ifølge løpelabbet når jeg testet beinstillingen for 3 år siden har jeg en nøytral beinstilling. Leggene føles stramme og kramper seg lett. Jeg er øm og sår fra hælkappen og oppover til ca midt på leggen, samt at det ligger konstant og murrer baki der. Jeg bruker foamrulle på framside lår, bakside lår, innsiden lår og hofter, kan den og brukes på leggene? eller er evt tennis baller best til formålet der?
  4. I januar kjøpte jeg meg nye ski + kombi skisko etter dette har akillessenen blitt stadig sårere. Jeg løper fortiden ca 2-3 ganger i uken på skogstier og grusveier men går når jeg kommer til asfaltert vei. Den siste tiden synes jeg at sårhet samt stivhet har økt på. Jeg merker ingen til når jeg blir varm i kroppen, men så fort jeg blir kald merker jeg at det er noe som ligger å irriterer. Det jeg Gjør selv nå er å tøyer, masserer senene samt musklene bak i leggen med Tigerbalsam. Hva mer kan jeg gjøre slik at det ikke utvikler seg til noe mer tull? Går på et veldig fysisk studie. Hvis noen har gode tips fyr løs:)
  5. Heisann jeg har selv hatt Prolaps i det området som du har, jeg er operert pga dette. Da jeg har en skive til som driver å koder med meg er trening av kjernemusklatur+hofter hog bekken alfa Omega for min del å holde ting i sjakk. Ellers driver jeg og tøyer en del samt bruker foam rulle (tortur rulle). Men jeg holder meg langt unna spenst trening samt unngår å løpe på hardt underlag.
  6. Disse smertene kjenner jeg dessverre alt for godt til, og ja, har en lei tendens til å bli liggende på soffan ca 1 uke hver mnd av dette problemet. Jeg har skivebukning, samt et bekken som har en lei tendens til å låse seg. Det som faktisk har hjulpet meg best er kiropaktor og slyngetrening:)
  7. Tusen takk for svar. Noen av disse øvelsene er faktisk med i programmet som jeg har fått av fysioterapaut:)
  8. Heisann! Lurer på om det noen gode tips til oppvarming av muskler i korsryggen? Da alt av bråe bevegelser fører til smerter i korsrygg, samt strålingssmerter nedover begge bein.( Bredbasert skivebukning i nivå L4/L5.) Selv gjør jeg øvelser for kjernemusklatur ifra fysioterapaut ukentlig. Har noen noe tips til meg? i så fall takker jeg for evt svar:)
  9. Jeg ble prolapsoperert i august 2012 i samme nivå, og var helt smertefri i noen uker. Før jeg fikk de samme smertefølelsene som jeg hadde før jeg ble operert. Men jeg har å slitasje forandringer i nivået over L4/L5 som gir en del smerter. Støtter de ovenfor i å ta kontakt med lege hvis det ikke forbedrer seg.
  10. Jeg trener fordi at jeg vil ha en sterk, frisk og funksjonel kropp. Mestringsfølelse. Trening gjør at jeg bestandig har ekstra energi. Helseplager som har gått av trening Utkobling Samt at jeg har et stort mål om å gå fotturer/ skiturer i fjellet med overnattinger ute, uten at at jeg blir liggende på soffan i flere dager i strekk og omtrent står på hodet i boksen med smertestillende. Dette er en av hovedgrunnen til at jeg er en ivrig trener.
  11. ¨Fikk beskjed fra lege at slik testing er for tidkrevende til at han ville sette i gang testing på meg.... Men kutting av laktose har hatt litt virkning, men har ikke kommet imål. Fungerer i dag best på salat og kylling, laks og frukt. Inntak av meieriprodukter og mye korn produkter gir en del ubehag som smerter, gassproduksjon osv. Jeg kan spise litt korn produkter men da må det være grovt.
  12. Skjønner den:) Det er derfor jeg spør om det er noen som har erfaringer med bruk av dette. Da jeg ikke ønsker å bruke penger og ressurser hvis det ikke har noe, hensikt.
  13. Andersen, B., Neergaard, C., & Seest, K. (2012). Tape dig selv. København: Munksgaard. Dette er en bok om teipeteknikker og idrettsskader, som blir brukt iforbindelse med treningsslære.som jeg har iforbindelse med studiet jeg går på. Jeg kan legge inn bilder av denne boken når jeg kommer tilbake fra høstferie.
  14. Det er derfor jeg spør om dette, for å høre om det er noen som har positiv virkning på dette, eller om det er bare er placebo virkningen som kommer. Har en pensumbok på skolen som heter for tape dig selv, som det blant annet visste fremgangsmåter for kinesotaping mot forkjellige smertetilstander i kroppen, blant annet isjias smerter. Samt stabiliserende taping med vanlig sportstape. Jeg kommer uansett ikke til å prøve slik taping før jeg har fått rådført meg med min fysioterapaut.
  15. Heisann! Er det noen som har noe erfaring på at kinesotaping har noen virkning på irriterte isjias nerver? Jeg blir hemmet at av disse smertene, og har ikke tid til å krangle med min egen kropp pga obligatorisk fysisk aktivitet iforbindelse med utdanning ( selvvalgt).
×
×
  • Create New...