Gå til innhold

Fettprosent


2bias

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du legger på deg muskler/holder mer vann uten å øke fettmassen vil du få en lavere fettprosent.

Ja, nei, jeg tenkte mer på f. eks. hvor mye/lite fett man skal spise for å gå ned i fettprosent (man må vel ha fett også ellers kan det vel få konsekvenser?), så det var vel mer hva som er "innenfor" for å gå opp i muskler og ned i fett samtidig - om du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nei, jeg tenkte mer på f. eks. hvor mye/lite fett man skal spise for å gå ned i fettprosent (man må vel ha fett også ellers kan det vel få konsekvenser?), så det var vel mer hva som er "innenfor" for å gå opp i muskler og ned i fett samtidig - om du skjønner hva jeg mener?

Å bygge muskler og forbrenne fett samtidig er vanskelig. Er man flink med kostholdet så er mulig å bygge muskler uten å legge på seg voldsomt mye fett. Denne artikkelen er fin: T NATION | Truth About Bulking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge muskler og forbrenne fett samtidig er vanskelig. Er man flink med kostholdet så er mulig å bygge muskler uten å legge på seg voldsomt mye fett. Denne artikkelen er fin: T NATION | Truth About Bulking

Herlighet. Mye info på et sted! På engelsk - med gul tekst...... Hjernen bare "error, error, error". Men forstår jeg det riktig at man da skal spise nok, men ikke pøse på med for mye? Altså, hvis man holder noenlunde "normalt" fettinntak (bare det man trenger) - så vil ikke man se så godt at man legger på seg? Eller? (Beklager, er virkelig elendig på å forstå sånne ting!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Mye info på et sted! På engelsk - med gul tekst...... Hjernen bare "error, error, error". Men forstår jeg det riktig at man da skal spise nok, men ikke pøse på med for mye? Altså, hvis man holder noenlunde "normalt" fettinntak (bare det man trenger) - så vil ikke man se så godt at man legger på seg? Eller? (Beklager, er virkelig elendig på å forstå sånne ting!!!)

Du blir ikke feit av å spise fett. Du må ligge i overskudd for å legge på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du lider av den feilinformasjonen om at "ved å spise fett så blir man feit", wombat ;)

Det handler for det meste om kalori inn/kalori ut, og ved dette regnskapet så handler det jo om å ligge på et nivå som gjør at man får nok til å bygge, men ikke nok til at energien lagres som fett.

For å forenkle det latterlig mye. I all hovedsak så er konseptet her å "leangaine"

Mener å huske at Brukernavn var/er en jævel på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om du lider av den feilinformasjonen om at "ved å spise fett så blir man feit", wombat ;)

Det handler for det meste om kalori inn/kalori ut, og ved dette regnskapet så handler det jo om å ligge på et nivå som gjør at man får nok til å bygge, men ikke nok til at energien lagres som fett.

For å forenkle det latterlig mye. I all hovedsak så er konseptet her å "leangaine"

Mener å huske at Brukernavn var/er en jævel på det

Haha, ja, det gjør jeg nok! Jobber med å kalibrere hjernen til å forstå seg litt mer på hvordan kroppen fungerer.

Men jeg skjønner jo ikke det der med å bygge uten å lagre fett, eller hva som skal til for å gjøre det. Haha, herregud, er totalt n000000b. Men jeg ville ikke stjele tråden fra TS, så kanskje jeg skal bare........... vente til kostholdsfyren svarer på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er rikitg å spør her, men jeg ligger på ca 1000 kcal hver dag og har gjort det lenge samtidig som jeg trener styrke 3-4 ganger i uka men får ikke lavere fettprosent. Da går jeg jo i underskudd av kalorier men føler ikke det hjelper noe på fettprosenten? Er 1.78 og 65kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er rikitg å spør her, men jeg ligger på ca 1000 kcal hver dag og har gjort det lenge samtidig som jeg trener styrke 3-4 ganger i uka men får ikke lavere fettprosent. Da går jeg jo i underskudd av kalorier men føler ikke det hjelper noe på fettprosenten? Er 1.78 og 65kg.

Ja, som Raptorial skriver, 1000 kalorier er altfor lavt. Du veier allerede lite i forhold til høyde og ved et slikt inntak vil kroppen tviholde på fettet for å overleve samtidig som det blir umulig å bygge muskelmasse. På sikt vil et så lavt kaloriinntak være skadelig for deg. Du bør øke kaloriinntaket ditt gradvis til du kommer godt opp i over det dobbelte av inntak.

På 178 cm og 65 kg er det ikke fettprosenten som er for høy, men muskelmassen som er for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk for enkelt svar :-) Er ikke det at jeg på noen måte sulter meg, men spiser når jeg er sulten og har prioritert protein og fiber fremfor noen karbohydrater. Men å doble, vil jeg ikke da bulke og legge på meg mer fett enn muskler selv om jeg trener? I og med at jeg har spist på et såpass lavt inntak over et år og plutselig skal spise dobbelt så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som han sier, det skal ikke skje plutselig.

Og tviler en del på at du vil bulke noe voldsomt på 2000 kcal.

Selv, uten vestentlig bruk av hverken cardio eller intervaller av noe slag, så vil jeg gå ned i vekt hvis jeg spiser noe vesentlig under 3000 kcal om dagen. (utifra lett prøving og feiling)

BMR-en din ligger nok i nærheten av 1500 kcal, så det skal veldig lite til for at du vil forbrenne over 2000 kcal om dagen uten egentlig å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...