Gå til innhold

Motivasjonstråden for tjukkaser (20+ kg overvekt)


Brokkoli

Anbefalte innlegg

Du er jente med BMI som nesten tangerer 40 og mener du ikke er spesielt overvektig? Wat. :troll:
For å si det slik så har jeg mange andre erfaringer med jenter som ser myyye større ut enn jeg gjør med en bmi imellom 30 og 40. DVs mye valker og ja..velting:p Jeg er ikke akkurat slik,men jeg er klassifisert i en bmi klasse der jeg kalles ekstrem fedme likevel. bmi er oppskrytt,farlig og bør ikke brukes av oss "normale" folk.Det bør være noe eksperter of leger og slikt bare har tilgang på. mange jenter blir syke av å bli sett på som overvektig når de er relativt slanke og godt trent! Det finnes unntak både ved for lav og for høy bmi! Vet av jente rmed masse kjøtt på kroppen og masse muskler som er har undervektig bmi sådan,men de er ikke usunne. Om du tror meg er an annen ting;) men slik er det:)

Nå sa jeg ikke at jeg ikke så meg selv som litt overvektig men ikke i den klassifiseringen bmi setter meg i NEI langt ifra.Jeg har en livvidde på 70 cm,noe som ikke er overvektig. over 80 cm tilsies vel overvekt;)

Man bør veie sine ord,alle er forskjellig,og kroppene ser forskjellig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor det? Kommer også an på hvordan man er bygd,dvs hvor fett legger seg,hvordan man er formet rett og slett...jeg har en bmi på ikke langt unna 40 akkurat...og jeg synes ikke jeg akkurat er spesielt "feit" igrunn...gjennomsnittlig ,mye muskler...ja;) Men også heldig hvor flesk legger seg:p Ikke vær så bastant...det finnes mange indivieder som er et stort unntak;)

Bastant ? det var da det MINST bastante svaret EVER. Sa at man skal ha bra mye muskler for å ikke være feit, altså åpenrom for enkelte spesielle individer, samt at jeg sa at BMI bare er en helt grei pekepinn, men ingen god fasit altså.

Jeg hadde en BMI på nærmere 40 når jeg begynte, kom opp med mye unnskyldninger for alt, det er jo det overvektige personer gjør.

Det er alt for mange overvektige som mener er at de er normale. Brutal honesty is my thing, så må bare si det, har du en BMI som er oppunder 40, så støtter jeg meg mer til at du enten er en av de spesielle få som er "feilklassifisert" under fedme klasse 2, eller at du har ett feilaktig syn på hvor stor du egentlig er.

Påstår ingenting, kan godt hende at du virkelig er en av de spesielle, for det er ingen regel uten unntak ! MEN det er også en grunn til at det er en "regel".

Men hva har vekt å si egentlig ? Sålenge man har en sunn livsstil og en kropp man trives med så kan vel BMI og andre folks oppfattning reis te hælvette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bastant ? det var da det MINST bastante svaret EVER. Sa at man skal ha bra mye muskler for å ikke være feit, altså åpenrom for enkelte spesielle individer, samt at jeg sa at BMI bare er en helt grei pekepinn, men ingen god fasit altså.

Jeg hadde en BMI på nærmere 40 når jeg begynte, kom opp med mye unnskyldninger for alt, det er jo det overvektige personer gjør.

Det er alt for mange overvektige som mener er at de er normale. Brutal honesty is my thing, så må bare si det, har du en BMI som er oppunder 40, så støtter jeg meg mer til at du enten er en av de spesielle få som er "feilklassifisert" under fedme klasse 2, eller at du har ett feilaktig syn på hvor stor du egentlig er.

Påstår ingenting, kan godt hende at du virkelig er en av de spesielle, for det er ingen regel uten unntak ! MEN det er også en grunn til at det er en "regel".

Men hva har vekt å si egentlig ? Sålenge man har en sunn livsstil og en kropp man trives med så kan vel BMI og andre folks oppfattning reis te hælvette ?

Jeg synes det var det,du sa jo ikke dette i det andre innlegget ,du sa bare at hvis man har en så høy bmi så må man være feit:P

Hva du gjør,,tenkte før osv er for meg lite interessant,jeg snakket ikke om verken deg eller meg nå egentlig,jeg trakk bare meg selv frem som et eksempel. Nå går jeg ikke rundt å trur jeg er noe bikini modell,jeg er overvektig i mine egne øyne også,men 10-15 kg ikke 40 + som bmi sier. Og det er for meg helt på tryne. Derfor skrev jeg det jeg skrev fordi det er altfor mange der ute som tror de er bælfeite når de er ganske normale. Jeg var 35 kg tyngre ,og ikke da engang var jeg en av de største.

Når dette er sagt ser jeg ekstremt fedme som noe ekstremt...ikke lett-middels overvektig...synes bmi kan skjerpe seg.Helt høl i hue å skrive at en som er 20 kg overvektig er så store at det er ekstrem fedme klasse ditt og datt...alvorlig talt. :p

Før i tiden var folk mye lykkeligere ,da det var sunt og normalt å ha litt ekstra på ræva,hva skjedde liksom...

Folk bør ta seg sammen og slutte å karakterisere seg selv som overvektig-feit når de har 10 kg for mye på kroppen.Vet det går an å ha normal bmi å være litt lubben og dvask og til og med får problemr med helsa,men i helsevesenet er det ett fett for dem,er du normal ifølge bmi så er du godtatt,har du høy bmi(men er slank fordet) så er det ingen kjære mor.

Jeg går ikke rundt i fornektelse i tro om at jeg er fin og slank slik jeg vil være,slanka meg og jobba hardt har jeg gjort i to år og holder fremdeles på for å nå målet,men jeg vil aldri kunne komme ned i spesielt lav bmi med helsa i behold,dette fordi da jeg faktisk var undervektig,sånn at ben stikker ut både her og der,så var jeg i følge psykoligen min både normal ved bmi og vekt...men fin var jeg ikke...slikt er farlig det...bmi kan bare ikke rettferdigjgøres på noen måte synes jeg...verken for store eller små,tynne eller feite;)

Man SER at noen er tykke og i fare for å dø av det i fremtiden hvis de fortsetter og man SER når noen er slanke,veltrente,i god helse..disse kan være tykke ifølge mange også men likevel sunne og omvendt...

I bunn og grunn tror jeg du er enig med meg og jeg er egentlig enig med deg,men tror vi har litt forskjellig måter å si det på samt noen forkjellige synspunkter ;)

Igjen-"det er det overvektige perosner gjør"--du bør ikke si sånt..ikke alle overvektige gjør ,sier de tingene:) Bare for å ha påpekt det enda en gang..man bør ikke være så bastante.

Jeg er kanskej bastant selv når jeg sier at sånn og sånn synes jeg det bør være,men det er alikevel slik jeg ser det og dette jeg synes om bmi...jeg sier ikke at alle er slik,dette gjelder ikke alle...slik du sa selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forresten litt stolt over en god start med frivekter.. føler meg helt grønn, men "perset" på trening i dag. Går raskt fremover i starten da, jeg skjønner det altså.. Så blir det vel verre og verre å øke - men veldig motiverende sånn i starten!

Hvordan går det med dere andre tjukkaser? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å trene skikkelig igjen i dag (denne uka:whistle: )! Hadde noen økter i forrige uke også, men de var mer kukerundt og ha-det-gøy-treninger :p Nå er det på'n igjen med x-size og et lite kaloriunderskudd! Har blitt hakket sterkere i benkpress i det minste, fra 36kg og 6 reps til 42,5kg og 6reps.

Vurderer å ta fram målebåndet å måle forskjellige steder på kroppen, men tror jeg heller skal la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, bra benkpress! Jeg er litt feig og tør ikke prøve mer enn jeg vet jeg har god margin på, siden jeg stort sett trener alene.. men det kommer seg litt etter litt da!

Målebånd er genialt! Jeg målte heldigvis på mitt aller største, og fremgangen i cm er ganske digg! Jeg har mistet 53cm siden jeg begynte å trene (mage 18cm, hofte 14cm, (ett) lår 6cm, brystet 13 cm og 2cm på ene armen). 19 av disse har jeg mistet siden 03.01.13 - og på den tiden har jeg bare mistet 3kg! Så cm er motiverende som fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tenkt meg om skjønner jeg at jeg burde enten a) veie meg, B) måle meg, eller c) begge deler. Velger å måle meg! usikker på hva jeg skal velge.. Er rimelig tynn rundt midjen, så da burde jeg måle over navlen i stedet? Blir i allefall mage, venstre overarm, venstre lår og legg. Må vel sikkert legge til rumpa også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Med kostholdet går det veldig bra her. Nesten 3 uker uten noen form for godis. Og dette i ekstremt stresset eksamensperiode, hadde eksamen forrige uke, og har eksamen i morgen. Og har hatt mensen og. Alle ting jeg har brukt før, for å virkelig kunne fråtse i godis. Jeg er egentlig en stress spiser og. Så er veldig fornøyd med den siste tiden.

Trening er det dårlig med da jeg stresser sånn med eksamen, går rundt utslitt og. Men går turer flere dager i uken da, mest bare for å lufte hodet i lesingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha tenkt meg om skjønner jeg at jeg burde enten a) veie meg, B) måle meg, eller c) begge deler. Velger å måle meg! usikker på hva jeg skal velge.. Er rimelig tynn rundt midjen, så da burde jeg måle over navlen i stedet? Blir i allefall mage, venstre overarm, venstre lår og legg. Må vel sikkert legge til rumpa også..

Måling funker jo kjempebra - da blir det ikke det fokuset på vekta som ofte blir litt negativt. Jeg måler bryst (ved armhulene), midje, mage, hofte, lår, legg og overarm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måling funker jo kjempebra - da blir det ikke det fokuset på vekta som ofte blir litt negativt. Jeg måler bryst (ved armhulene), midje, mage, hofte, lår, legg og overarm. :)

Puppene er ikke noe vits i måle! :p De er som to plastposer med betasuppe. (n) Men resten er målbart. Hmm.. Hva er forskjellen på magen og midjen? hvor måles midjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene er ikke noe vits i måle! :p De er som to plastposer med betasuppe. (n) Men resten er målbart. Hmm.. Hva er forskjellen på magen og midjen? hvor måles midjen?

Det er forskjell på puppene og bryst ;) Derfor jeg skrev ved armhulene - om du tar målebåndet helt opp i armhulene når du måler så havner det oppfor puppene! Midjen er smaleste punktet, magen er gjerne 2-3cm over navelen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på puppene og bryst ;) Derfor jeg skrev ved armhulene - om du tar målebåndet helt opp i armhulene når du måler så havner det oppfor puppene! Midjen er smaleste punktet, magen er gjerne 2-3cm over navelen ^^

Å ja, he :oops: Har bare målt akkurat over navlen tidligere.. Jaja, da får jeg sette i gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jenta henger seg på :p En kort hobbit med minst 20 kg + .....

Prøver evighardt å gå ned i vekt, feiler titt og ofte, men gir ikke opp :D

Gikk ned en del i fjor, men gikk alt opp igjen fordi jeg trøstespiste.

Men er på an igjen, så det er fint med en tråd med litt ekstra motivasjon :)

Gått ned snart sju kg i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...