Gå til innhold

Motivasjonstråden for tjukkaser (20+ kg overvekt)


Brokkoli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bland litt kesam med f eks salt, pepper og salvie (til svinekjøtt)/ salt, pepper og estragon (til kylling/storfe). Ha noen dråper tabasco i f eks. Heller press saften fra en sitron og ha i skallet fra sitronen (til fisk f eks).

Om du steiker kjøtt i ovnen, legg et par kinesiske (super solo) hvitløk godt pakket inn i alu.folie der. La de ristes i ca 20 minutter til de er myke og gode. Ta de ut, skrell dem, mos dem sammen med godt med dijonsennep, salt, pepper og litt olje (helst raps)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var akkurat sånn type ting jeg tenkte på Krembolle! Trenger bare noe som tilfører litt "fuktighet" og smak! :D

Bruker en aldri så liten klatt kryddersmør på maten :) Iblandt mot slutten av stekingen av biff feks har jeg i litt vann med buljong i og lar det putre litt sammen med kjøttet i pannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott initiativ, Brokkoli! :)

Selv skal jeg ned ca 20kg, men samtidig så har jeg lagt merke til at vekta kan stå stille men jeg går ned i cm, så jeg får se hvor mye jeg veier når jeg ser meg fornøyd :) Men det er absolutt motiverende å se flere som er i samme vektklasse og størrelser som meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0,9 siden mandag? o_O Er ikke det litt mye?

Min måte innebærer styrketrening 4 dager i uken (nå fire dager på rad, døden er det!!!), 2000kcal kosthold. Tror jeg ligger på 150g proteiner om dagen om ikke mer. Blir gøy å se på mandag om det vises på målingene mine.

Edit: Retta noe småfeil, ser ut til at jeg sliter med skrivevansker tidlig på morgenen. :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort med fire dager i uken med styrke (y) Jeg trener mest kondisjon nå, men siste styrkeøkta var forrige uke, så ikke så lenge siden. Skal fortsette med det, det gjør godt for kropp og sjel.

0,9 kg er kanskje mye på få dager, men også før når jeg har slanket meg har det gått ganske av seg selv i starten, så lenge jeg spiser sunt og nok + mosjonerer. Er ganske aktiv, men godterier og potetgull har virkelig fått kiloene til å sitte.. Nå er det nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener også styrke 4 ganger i uka, ikke noe problem det. Overkropp, bein, overkropp, bein. Men ja, man er sliten på torsdag. Da er det godt med helg og hvile.

0,9 siden mandag høres mye ut. Antar nesten at det er snakk om mye vannvekt, evt en real tømming av ryggen. Not to rain on your parade... Men stå på! Dette blir det resultater av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott initiativ, Brokkoli! :)

Selv skal jeg ned ca 20kg, men samtidig så har jeg lagt merke til at vekta kan stå stille men jeg går ned i cm, så jeg får se hvor mye jeg veier når jeg ser meg fornøyd :) Men det er absolutt motiverende å se flere som er i samme vektklasse og størrelser som meg selv.

Det samme skjedde med meg sist jeg klarte å gå ned i vekt (før jeg skadet ryggen)! Jeg målte meg heldigvis, for da jeg ble litt snurt for at vekta bare hadde gått 2 kg ned kunne målebåndet fortelle meg at jeg hadde gått ned 14 cm rundt magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott initiativ, Brokkoli! :)

Selv skal jeg ned ca 20kg, men samtidig så har jeg lagt merke til at vekta kan stå stille men jeg går ned i cm, så jeg får se hvor mye jeg veier når jeg ser meg fornøyd :) Men det er absolutt motiverende å se flere som er i samme vektklasse og størrelser som meg selv.

At vekta "henger" kan være utrolig irritabelt. Jeg har selv gått ukevis uten at vekta har gått ned, for så plutselig å slippe flere kilo. Selv har jeg tatt av 0.6 kilo i snitt i uka i snart 24 måneder. Til å begynne med gikk det opptil 2 kilo i uka, etterhvert sitter kiloene hardere. De siste kiloene som jeg jobber med nå, sitter som limt på med superlim:rolleyes:

Jeg har loggført vektnedgangen hele veien, og du kan tro det har vært mye frustrasjon i de flate partiene av grafen, og enda mer, når det har gått opp over. Men man må bare være tålmodig.

screenshot_2013-04-20-09-08-10-png.101036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brokkoli: Akkurat. Men i dag så fikk jeg endelig kjøpt nytt batteri til vekta. Har ikke veid meg på 2 og en halv uke. Har også skjerpa meg skikkelig på kostholdet, ikke noe tull. Og jadda, 3 kg i minus! :D Men mye mer motiverende å se cm for min del nå. Selvom "vektnedgang" var målet jeg hadde i starten, så har jeg sett at en bukse jeg brukte når jeg veide mindre enn jeg gjør nå, sitter løsere nå enn da jeg veide mindre, men det er fordi jeg er smalere og har mindre fett på kroppen. (Tror jeg iallefall...:unsure:)

TEW: SINNSYKT BRA JOBBA!!! (y) Tålmodighet er en dyd. Men ja, det er det eneste som funker. Og ikke lure seg selv. Det har jeg drevet med i noen år, nå er det nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vekta "henger" kan være utrolig irritabelt. Jeg har selv gått ukevis uten at vekta har gått ned, for så plutselig å slippe flere kilo. Selv har jeg tatt av 0.6 kilo i snitt i uka i snart 24 måneder. Til å begynne med gikk det opptil 2 kilo i uka, etterhvert sitter kiloene hardere. De siste kiloene som jeg jobber med nå, sitter som limt på med superlim:rolleyes:

Jeg har loggført vektnedgangen hele veien, og du kan tro det har vært mye frustrasjon i de flate partiene av grafen, og enda mer, når det har gått opp over. Men man må bare være tålmodig.

screenshot_2013-04-20-09-08-10-png.101036

Sinnsvakt bra jobba! 0,6 kg i snitt i uka er jo helt fantastisk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet meg over ett sinnsykt vektplatå som holdt på å drive meg til vannvidd.. Har holdt på siden januar i fjor, og gått ganske greit ned (snitt på rundt 0,5 kg i uka), men fra januar til nå for noen uker siden (10 uker totalt) så sto både vekta og cm bom fast (dvs vekta gikk jo litt opp og ned, men kom aldri under ett visst tall). Jeg forsøkte å lese litt rundt vektablåer, men ble bare mer forvirret, da du får 3 svar rundt på nettet; 1 - fortsett som før, 2 - spis mindre, 3 - spis mer.. o_O

Løsningen for min del var tydeligvis å spise mer, fra å ha ligget på rundt 1700 kcal om dagen, la jeg opp til 1900, men røyk den første dagen jeg prøvde, og spiste noe helt avsindig mye mat (2.700 kcal tror jeg det ble - med ordentlig mat (nøtter etc)) fordi kroppen var skrubbsulten.. Resultat - den uka sprakk platået og jeg raste ned 1,9 kg! Sykt..

Det morsomste har egentlig vært at det er NÅ alle har kommentert med "syke resultater" etc.. Selv om det for min del har føltes ut som bom stopp! Så tydeligvis har kroppen trengt en hvilepause, og drevet på og justert seg?!?!

Så nå har jeg justert kcal-inntaket litt, og nå tikker det fortsatt litt nedover (saktere enn før, men det er vel bare å forvente). Ligger litt lavt på dager jeg ikke trener, og legger meg litt høyere på treningsdager.

1,2 kg til - så har jeg rundet -30 kg! Og tror det er rundt 3-4 kg til - så faller jeg inn under kategorien "normalvektig" i BMI (selv om jeg vet at BMI jo er litt misvisende) :cool: Selvtilliten min har også gått i taket de siste ukene, så watch out world - here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlebyen - det er jo bare å prøve - en dag velter tross alt ikke ett helt lass, og det er kanskje det kroppen trenger? Var sånn jeg tenkte iallefall, at nå prøver jeg å øke litt, men så kom den ene dagen, og kroppen var bare SULTEN - så det endte opp med at jeg skippet trening, og heller satt hjemme og spiste!!! Haha..

Og - etter å ha lest litt bakover her, så er jeg selvfølgelig på samme nivå som andre, jeg driter egentlig til slutt både i vekt og BMI, det er fettprosent og hvordan kroppen kjennes/føles å leve med som teller. Jeg har bare skjønt at jeg kanskje burde gå litt "under" der jeg vil ende opp, og så forsøke å bygge opp med muskelmasse etterpå. Om jeg har forstått dette feil så styr meg gjerne inn på en mer korrekt rute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEW - jeg tar av meg hatten altså. For en dedikasjon og motivasjon du må ha hatt. All ære til deg, virkelig noe å se opp til!

Grattis med super nedgang Kiwien! Jeg sliter med at vekten står heeeeeeelt stille. Sukk! :)

Krembolle - min erfaring med alkohol og slanking er ganske begrenset, men jeg har i alle fall erfart at man får gaaanske mye vannvekt i dagene etterpå.. så ikke vei deg med et første etter en fyllekule i alle fall! :)

Knallbra jobbet Cilly! 30kg er en fantastisk milepæl, jeg gleder meg veldig til jeg når den selv! ;) Høres ut som en veldig smart løsning på platået ditt, min erfaring har også vært at det er mer kalorier inn som hjelper. Kroppen må ikke tro at det er hungersnød, da vil den tviholde på alt. Så noen dager med generøst kaloriinntak og så går det oftest greit for meg i alle fall! (Bortsett fra nå, når vekten er dum igjen... men cm henger med meg i alle fall!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salus Jeg veier meg ikke :p Bare måler meg her og der. Er egentlig mer bekymra for om jeg mister alt jeg har bygd opp uka som var og om formen blir dårlig på mandag som kommer:confused: . Det er kjipt å føle seg svak igjen mandag igjen, det er tross alt upperbody day og jeg er over 37,5kg platået mitt :p /flex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...