Gå til innhold

Sixpack jente


fitness12345

Anbefalte innlegg

jeg veier 73 kg melis1988, jeg har gått ned 30 kg fra før uten å trene styrke nesten, ingen løshud. nå skal jeg ned 13 kg, jeg skal begynne løpe en del og trene bodystep og bodypump i sal da

Legg ut et bilde! Om du har gått ned 30 kg og ikke har noe løshud skal jeg løpe naken gjennom Bergen sentrum på høylys dag (mener det ikke frekt, men da jeg gikk ned 5 kg fikk jeg løshud og jeg var tynn fra før :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg ut et bilde! Om du har gått ned 30 kg og ikke har noe løshud skal jeg løpe naken gjennom Bergen sentrum på høylys dag (mener det ikke frekt, men da jeg gikk ned 5 kg fikk jeg løshud og jeg var tynn fra før :p)

Jeg står klar! :snaphappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen løs hud da jeg gikk ned 10 kg over 8 mnd. Gikk ned både fett og muskler, fra topptrent til for tynn.

Tror det er veldig individuelt hvordan kroppen reagerer på vektnedgang, i tillegg har det jo en del å si hvor raskt man går ned også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Seriøst, folk. Om hun sier at hun ikke har løs hud, så har hun vel ikke det, da. Styrketrening vil uansett ikke gjøre hud mer elastisk, og om det er problemet vil man fremdeles ha problemet om man går ned 30kg fett og beholder musklene sine.

Selv gikk jeg ned nesten 30kg på 18 måneder (ink å legge på meg litt muskler, men ikke i nærheten av like mye volum som det jeg tok av meg) og hadde veldig lite løs hud. Det er stort sett bare strekkmerker som ikke vil krympe igjen - så det er helt fint mulig som hun sier.

Og for å ha sagt det, og dette er ikke personlig mot noen her, men jeg synes dette er på grensen til mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk, og for å si det slik, jeg trente en del før jeg flyttet til vestfold, hadde personlig trener, men så flyttet jeg til vestfold, slang meg på sånn easylife opplegg der jeg trente, slikt pulvergreie, men ble skikkelig syk. nå har jeg fått meg kjæreste som også skal ned i vekt så vi har samme mål,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk, og for å si det slik, jeg trente en del før jeg flyttet til vestfold, hadde personlig trener, men så flyttet jeg til vestfold, slang meg på sånn easylife opplegg der jeg trente, slikt pulvergreie, men ble skikkelig syk. nå har jeg fått meg kjæreste som også skal ned i vekt så vi har samme mål,

Når det er sagt, så støtter jeg de andre i at du vil få bedre resultat med styrketrening og en skikkelig diett (jeg er veldig lite fan av pulverdietter, spesielt på slutten når du nærmer deg målet), men det er absolutt ikke et must for å komme seg i god form. Sixpack får du neppe, men å komme deg i bedre form enn normalen i samfunnet mener jeg er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrketrening er langt overlegent kardio for å gå ned i vekt. Du får høyere etterforbrenning med styrketrening, ved å bygge litt muskler får du totalt høyere forbrenning og du gir kroppen signaler om at den ikke skal bryte ned musklene. Kardio er katabolt og vil gi signaler til kroppen om å redusere totalvekten for å bli mer effektiv. Søk opp "metabolic damage" så ser du litt hvorfor. Men - din kropp og din prosess, så jeg skal ikke tvinge deg inn på noen spesiell løype.

Du får ha lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet alt dette, men saken er den at jeg skal ta brystoperasjon og da må jeg ned til en spesiell vektklasse for å få operasjon

Hei!

Styrketrening vil hjelpe deg nå målet ditt med å gå ytterligere ned i vekt. Dette fordi muskler som trenes får bedre blodsirkulasjon - kort sagt gir økt blodsirkulasjon økt forbrenning; også i "hvilemodus". Cardio vil forbrenne kcal under hver økt, men gir deg ikke like mye mellom hver økt. Dette er grunnen til at mange sverger til styrketrening; også når de skal ned i vekt.

Selv har jeg gått ned en del det siste året, og har trent styrke i perioder. Dette hjelper meg personlig veldig, både for kropp og sinn. Du må selvfølgelig finne det som funker for deg, men det er uante muligheter i styrketrening. Som jente blir man sjeldent veldig mye større i volum (da må man virkelig gå inn for det), og selv om du får mer muskler som veier litt (kanskje 1-2 kg på det meste), mens overflødig fett forsvinner.

Hvilke krav blir stilt for at du skal være kandidat for den operasjonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...