Gå til innhold

Dopingbruk blir ulovlig - adressa


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dette blir bra. gleder meg til at alle slutter med boling, og at ingen nye starter :)

Mulig trollbait, men.. Hvorfor plager det deg om andre mennesker tar steroider? Om naboen ikke har lyst til å legge ned 10 år med beinhard dedikasjon for å få kroppen han har lyst på, fordi... vel, bortsett fra trivsel og estetikk betyr denslags rett og slett ikke sååå veldig mye. Hvilken skade gjør det deg..?

Antar du også går paradetog i gatene og skriker høylytt om at alkohol er sivilisasjonens bane, da naboens private alkoholkonsum har marginalt høyere sjanse til å innvirke på ditt liv enn hans like private steroidebruk..? I tillegg utgjør alkohol garantert en langt, langt høyere samfunnsutgift, antagelig flere størrelsesordner høyere.

Ikke at jeg er hverken for eller mot, men det værste steroidebruk kan føre til er helseproblemer, og vi har lovfestet rett til å utsette oss for langt høyere risiko for minst like alvorlig skade på en milliard andre måter så "Betale for andres dumhet over skatteseddelen"-argumentet bortfaller. Jeg kan hoppe i strikk eller fallskjerm, rafte, røyke, drikke, kjøre bil eller motorsykkel, hangglide, gå ut i hagen og gjøre et tappert forsøk på å sjonglere kniver eller motorsager...

..og ingen lovmann kan stoppe meg så lenge jeg ikke utsetter andre for fare. Ingen av disse aktivitetene gir noe av verdi annet enn opplevelsen for personen som gjør det. Hvorfor skulle ei sprøyte i baken, som bringer naboen raskere mot målet om en flott kropp uten å skade noen andre, koste deg fem usle kalorier..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper flexxnes var ironisk, Plastbox.

Oooowh.. *facepalm* Nå man skal påberope seg "mandagsmorgen"-syken? I mitt forsvar er det mange som er mot ting som steroidebruk, og absolutt ingen som på fornuftig vis kan besvare spørsmålene jeg stilte. Jeg er ikke fanatisk hverken den ene eller den andre veien, men det at jeg ikke selv klarer å svare på hvorfor jeg skal bry meg om hva naboen gjør med egen kropp gjør at jeg virkelig ikke fatter hvorfor andre absolutt skal bry seg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...