Gå til innhold

Alternativ til leg curls?


alexx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har stort sett brukt sittende lårcurl i maskin i tillegg til strakemarkløft for å trene bakside lår. Trodde jeg var sånn noenlunde sterk i hamstrings siden jeg trener med 100 kg i lårcurl maskinen. Men det var inntil jeg prøve nordic hamstrings. 10 ganger mer effektivt enn noen maskin for å trene hamstrings.

Klarer man den ikke med kroppsvekt kan man bruke strikk festet i ribbeveggen for å avlaste litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener også en del nordic hamstring i håp om at jeg en dag skal klare den uten noen form for hjelp, men det ser ut som om det kan ta sin tid. Har ikke strikk som hjelp, men dytter svakt opp med armene og holder igjen i den eksentriske fasen. Duger det også om man ikke har noe strikk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener også en del nordic hamstring i håp om at jeg en dag skal klare den uten noen form for hjelp, men det ser ut som om det kan ta sin tid. Har ikke strikk som hjelp, men dytter svakt opp med armene og holder igjen i den eksentriske fasen. Duger det også om man ikke har noe strikk etc.

Samme gjør jeg. Klarer å holde noen rep. Helt ned, men opp kommer jeg ikke uten en liten dyrt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gjør dere nordic hamstrings? Den ene ribbe sakene vi har på gymmet har mega store mellomrom, så får ikke festet bena på noen måte. Noen andre gode forslag?

Du kan kanskje prøve i nedtrekksmaskinen? Legg beina der du vanligvis låser fast knærne, og sett en benk foran som du kan skyve ifra på:) Funker også med enkelte tåhev-maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleide jeg å, meen som sakt for store mellomrom, også starter den ikke før typ 30cm over gulvet, så blir liksom litt rar utførelse da :p Tja, det kan funke, de gangene jeg trener med noen hvertfall :)

Ja vi har de som starter langt opp på veggen et sted, jeg vurderer å spørre om du kan flytte de:D

Men i en stor Budosal så har vi de som er lenger ned heldigvis :D Men om det rommet er opptatt med saltimer så har jeg ikke noe alternativt sted å gjøre.

Eller så kan du bruke nedtrekk greia. De putene som man egentlig dytter låra under også en benk.. Men det funker ikke det jeg trener, men jeg veit andre gjør det, om du skjønte hva jeg mente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, har tenkt på det selv :p meen de liker det vist sånn, er veeldig få som bruker den, så kanskje den burde flyttes !

Hmm, skal prøve med på nedtrekken som Mr.M sa, en dag jeg er ganske alene på gymmet :p tenk om jeg detter rett i gulvet, eller ja, noen flaut :mellow:

Haha, du må passe på så du ikke ender opp i en video her på fitnessbloggen! "Sjekk hu dama her, vet absolutt ikke hvordan man bruker nedtrekksmaskinen!" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt treningssenter står lårappararatet man sitter på og drar beina strakt rett ut fremfor seg ganske alene i en krok. Nederst på disse apparatene er det en pute som man skal ha foran leggene. Dra denne helt ned og den blir fin-fin til hamstrings. DDa ligger du også på gulvet og slipper å tenke på smal benk i nedtrekssapparatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...