Gå til innhold

Hvordan få større biceps?


Viktor Valberg

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg lurte på om det er noen her som har lang erfaring med trening av bicepsmuskelen og hvordan dere trente for å få den bicepsen dere ønsker dere? Har selv treng i mange år, men vurderer nå å ednre litt på programmet slik at jeg trener biceps 2 ganger i uken. VET at dette blir mye diskutert, men hva tror dere om dette?

Programmet vill se slik ut.

Man: bryst, triceps

Tirs: Rygg, biceps. Etter rygg vill jeg da ta biceps (rep. 8 - 12) x (4 sett) 3 øvelser.

Ons: activ restday

Tors: Skuldre, nakke

Fre: Insane ben-dag

Lør: Biceps og kanskje en smule carido. På bicepsn vill jeg da ta bare (rep. 3-5) x (4 sett) 3 øvelser

Søn: activ restday

Altså, Trener både rygg å biceps på tirsdag med mange repitisjoner. Etter 3 dager pause tar jeg Biceps igjenn med få antall reps for å bygge styrke. Har lest en del på dette at hvis man vill øke i en muskel og trene 2 ganger i uken vil frekvensen på økten være avgjørende mellom resultater og gode resultater. Hva mener dere om dette og tror dere dette er noe vits når jeg trener biceps så sykt hardt på tirsdagene ?

Takker for all svar, pic lov an mucle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thookdee: Hvorfor fokusere på en så liten muskel hele lørdagen?Fordi jeg har egetlig activ restday og da tar jeg ikke styrke så tenkte å fylle på en extra økt i en muskelgruppe jeg har lyst å bli sterkere i. Mene, Chins hørtes ikke så dumt ut! Må prøves, takker (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thookdee: Hvorfor fokusere på en så liten muskel hele lørdagen?Fordi jeg har egetlig activ restday og da tar jeg ikke styrke så tenkte å fylle på en extra økt i en muskelgruppe jeg har lyst å bli sterkere i. Mene, Chins hørtes ikke så dumt ut! Må prøves, takker (y)

Du skal for all del få lov å fokusere en hel dag på å bli sterkere i biceps :)

Men hva skal du med sterke biceps? Løfte mer i markløft og chins osv? Så hvorfor ikke bare løft tung markløft isteden for. Hvor mange som løfter 200kg i mark, har svake armer?

muscles-used-deadlift-jpg.91963 vs

Anatomy-Bicep_r1_c11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp fokus på biceps en periode. Tren heller stående roing med omvendt grep, draøvelser, chins/pullups av forskjellige varianter etc. Har ikke trent biceps på......erm....ja, si det. I denne perioden har biceps vokst. Etter en periode kan du prøve å gå tilbake til å trene biceps mer isolert. Du kan også prøve forced negatives for større traume

Når det er sagt er jeg enig med Thookdee, hva skal du med en sterk biceps / arm med mindre du driver med håndbak? :p baseøvelser bygger skikkelig kropp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg inn et par set med Dragcurls. Har økt bra etter jeg begynte med den øvelsen. Gjerne i smith, personlig får jeg knall kontakt med biceps på den øvelsen (spesielt om du holder igjen litt på toppen av hver rep). Om du allerede trener øvelser som markløft, chins og ro-øvelser burde det holde i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg inn et par set med Dragcurls. Har økt bra etter jeg begynte med den øvelsen. Gjerne i smith, personlig får jeg knall kontakt med biceps på den øvelsen (spesielt om du holder igjen litt på toppen av hver rep). Om du allerede trener øvelser som markløft, chins og ro-øvelser burde det holde i massevis :)

Kan du filme dragcurl i smith ? Hvordan i svarte klarer du det...o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du filme dragcurl i smith ? Hvordan i svarte klarer du det...o_O

Ikke noe rakettforskning det, blir vel noe i denne duren. Cluet er vel å la stanga følge kroppen, så det ikke glir over i å bli vanlige curls. Personlig gjør jeg det litt annerledes en fyren i videoen under. Er ikke like bakoverlent som han, samt at jeg synes han drar stanga litt vel langt opp. Men dette er litt smak og behag. Lureste du gjør er å kjenne etter selv hvordan du oppnår best kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe rakettforskning det, blir vel noe i denne duren. Cluet er vel å la stanga følge kroppen, så det ikke glir over i å bli vanlige curls. Personlig gjør jeg det litt annerledes en fyren i videoen under. Er ikke like bakoverlent som han, samt at jeg synes han drar stanga litt vel langt opp. Men dette er litt smak og behag. Lureste du gjør er å kjenne etter selv hvordan du oppnår best kontakt :)

Kan vel ikke akkurat klassifisere det der som skikkelig drag curl, men point taken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet den avviker fra Dragcurlsa som ble vist i en artikkel her på fitnessprat, men det er mange som foretrekker å gjøre den sånn. Jeg synes denne metoden tar mye bedre, og gjør det også vanskelig å jukse. Finfin øvelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også med biceps. Jeg kjører alltid tunge baseøvelser, som mark, chins, bøy, benk, men slet med både biceps og triceps. Triceps: La til 3 sett med brett grep + 50 cm for å få kontakt med det lange hodet. Fikk kjapt 2 cm ekstra der. Biceps: 3 sett ekstra med omvendt grep. 2 cm ekstra der også på en mnd. Trener du jevnt og trutt og legger på vekter, så kommer resultatene. Fysiologisk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...