Gå til innhold

Knevarmere


JohannesL

Anbefalte innlegg

Knevarmere er jo svært vanlig for styrkeløftere, men har ikke sett noen tråd mtp hvilken type som anbefales? Regner med det er forskjeller fra gode til mindre gode her som med alt annet utstyr. Har mulighet til å få Select og Reband sine til en billig penge da jeg jobber i sportsbutikk, men ser ikke poenget i å invistere i noe som ikke er skikkelig.

Og hvor mye "hjelper" Knevarmere? Tenker ikke på om jeg løfter 1 eller 5kg mer med, men iforhold til skaderisiko osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange skryter veldig av Tommy Kono, har ikke prøvd de selv så skal ikke si noe om kvaliteten, men de er ikke godkjente i konkurranse så viss du planlegger å bruke de i konk må du kjøpe et annet merke.

Selv bruker jeg Rehband og er veldig godt fornøyd med de. De er i tillegg konk-godkjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å konkurrere ja, men ikke RAW, så for min del er det bare til bruk på trening :)

Prøvde både Select og Rehband sine på jobb idag og merket at rehband var hakket tykkere, men var ikke så komfortabel, så det endte opp med Select, jeg har uansett 30dager åpent kjøp så de skal brukes en god del først så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som gjør at Tommy Kono sine ikke er godkjent? Gir de noe ekstra kilo i knebøy eller er det bare at de ikke er godkjent :)

Hvor tjukk de er tror jeg. :)

Nei.

Det er litt som med en del annet styrkeløftutstyr, fordi man skal ha kontroll over utstyret det løftes i, legger man føringer på det. (som med skjorter, og drakter og knebind, for eksempel). Det er FRYKTELIG enkelt å modifisere knevarmere hvis man er litt kreativ til å gi mer kg, så jeg skjønner godt at man tar en cut-off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøpte mine rehbands 7mm på

Jackal's Gym - Store

jeg kjøpte disse for jeg bruker dem på styrkeløft stevner.. Men som Terje J sier over her så funker sikkert de fra clas ohlsson like bra til de aller fleste! (de er også litt tynnere enn Rehnband)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt Titan sine. Godkjent i konkuranse og absolutt å anbefale. (Kjøpt på kappi.no)

Nå er dessverre en av dem røket i sømmen og dermed må det handles inn nye.

Har brukt dem myyyye på trening, men kjøper sikkert noen billige på CO til trening heretter.

Og sparer et nytt par Titan til RAW-konkurranser.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...