Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan det er for dere med silikon å ligge på magen og slikt jeg? Går det fint, eller er det ubehagelig? Nå tenker jeg etter at alt er grodd og slikt :) Og er det noe sjanse for å "ødelegge" implantatene ved fall ol.? Hvis man får et hardt slag/støt ol. mot brystene, er det farlig? Får man noe forsikring på slike uhell?

Fortsetter under...

Lurer litt på hvordan det er for dere med silikon å ligge på magen og slikt jeg? Går det fint, eller er det ubehagelig? Nå tenker jeg etter at alt er grodd og slikt :) Og er det noe sjanse for å "ødelegge" implantatene ved fall ol.? Hvis man får et hardt slag/støt ol. mot brystene, er det farlig? Får man noe forsikring på slike uhell?

Jeg sover helt fint på magen :) null problem.

Slag derimot er ikke helt bra, man skal være forsiktig de første mnd og sånt så man ikke får slag eller støt på dem. Man kan få blødninger eller andre komplikasjoner da.

Forsikring får du ikke med mindre det uttrykkelig blir sagt eller står noen plass. Er det ikke kirurgens feil så er det ikke hans ansvar. Men de fleste kirurger er jo ganske hjelpsomme, de vil jo at kundene sine skal få et bra resultat. Jeg har fått gratis re-op pga komplikasjonene, men de var ikke pga slag/støt.

Hvor lenge er det siden du tok? :)

Ok. Så bra!

Sånn etter de første mnd. da? Er det forsatt fare for puppene med støt/slag da? Tenker om man skulle falle og lande på magen osv. Hadde jo vært maks uheldig om en ødelagte dem :p haha

Ah! Om man ikke blir fornøyd med puppene får man gratis re-op da? Feks. om de blir asymetrisk, forskjellig størrelse ol.

Hvor lenge er det siden du tok? :)

Ok. Så bra!

Sånn etter de første mnd. da? Er det forsatt fare for puppene med støt/slag da? Tenker om man skulle falle og lande på magen osv. Hadde jo vært maks uheldig om en ødelagte dem :p haha

Ah! Om man ikke blir fornøyd med puppene får man gratis re-op da? Feks. om de blir asymetrisk, forskjellig størrelse ol.

Jeg opererte 7 juni, kunne sove på magen etter 3-ish mnd :)

Det skal veldig mye til for at puppene skal bli ødelagt når det først har grodd.

Japp, det har man krav på etter kjøpsloven faktisk. Puppene har da en "mangel" i kjøpsrettslig forstand. Men det kommer de nok ikke til å fortelle deg. :p du må skrive under på et skjema om at du vet det er risikoer osv, men det har ingenting og si. Noen klinikker har det skrevet i kontraktene sine at man kan få re-op også da, men de fleste har ingenting om det.

Klinikken min hadde ikke noe sånt i kontrakten, men jeg tok kontakt og fortalte om plagene, så fikk jeg komme på ny konsultasjon og fikk ny operasjonstime. Veldig enkelt :)

Er det bare meg som har rare pupper 1mnd etter?? Venstre pupp er perfect, myk,rund og fin... men høyre pupp sitter lengre oppe, er hardere og det er tydelig forskjell på de, akkurat som den er mindre, vil den komme etter tror dere?

Jeg hadde firkantede pupper i nesten 3 mnd og de er ikke blitt myke før nå, over 6 mnd senere :p helt normalt! Sett på en del amerikanske nettsider så kaller de det "drop and fluff". Før det skjer er implantatene ganske høye og harde. Det skjer ofte i forskjellig tid på puppene.

Det tar bare litt tid så blir de fine og like, de sier jo man ikke ser det endelige resultatet før ett år etter.

Annonse

Ahhh, skjønner.... jeg har ikke akkurat hatt så store problemer jeg, ikke spesielt vondt heller og ikke har de vært firkantet. Venstre pupp har droppa og er myk, painfree :) Men nå har det jo vært høyre pupp som har verka mest, så sikkert derfor den henger etter, den er fortsatt litt vondt og lite følelse under... bare håper den kommer etter snaaaart! :) Ser helt snedig ut :p

Virker som du har vært litt uheldig med dine pupper :( Hvordan går det med symastiaen nå? Skal de rette det opp?

Ahhh, skjønner.... jeg har ikke akkurat hatt så store problemer jeg, ikke spesielt vondt heller og ikke har de vært firkantet. Venstre pupp har droppa og er myk, painfree :) Men nå har det jo vært høyre pupp som har verka mest, så sikkert derfor den henger etter, den er fortsatt litt vondt og lite følelse under... bare håper den kommer etter snaaaart! :) Ser helt snedig ut :p

Virker som du har vært litt uheldig med dine pupper :( Hvordan går det med symastiaen nå? Skal de rette det opp?

Høyre pupp tar som regel lengre tid om du er høyrehendt :) er bare gått en måned så hadde ikke bekymret meg :)

Mye problemer med mine ja :p usikker om jeg vil rette symmastiaen ettersom jeg allerede har to arr rundt areola nå, et tredje vil nok ikle se helt bra ut tror jeg :p foreløpig gjør det ikke veldig vondt, bare når jeg ligger på siden, og det kan jeg leve med. Men får se om det blir verre, om så så kanskje jeg retter det opp. Er en ganske komplisert operasjon virker det som, man må sy en "innvendig sportsbh". Freaky.

Er høyrehendt ja + at jeg er mye sterkere i høyre side enn venstre... jeg er vel bare litt bortskjemt med at det har gått så bra og fort :)

Uff da.. jeg leste litt om symastia, hørtes ganske freaky ut ja!! Men er det noen i norge som er flinke på sånt da? Slik jeg forsto det er det lite kirurger i norge som kan utføre en slik op.... Håper det retter seg av seg selv og at du blir smertefri slik at du slipper en ny op :) Det er jo veldig krevende for kroppen med operasjoner, uavhengig hvilken operasjon det er... *fingers crossed*

Er høyrehendt ja + at jeg er mye sterkere i høyre side enn venstre... jeg er vel bare litt bortskjemt med at det har gått så bra og fort :)

Uff da.. jeg leste litt om symastia, hørtes ganske freaky ut ja!! Men er det noen i norge som er flinke på sånt da? Slik jeg forsto det er det lite kirurger i norge som kan utføre en slik op.... Håper det retter seg av seg selv og at du blir smertefri slik at du slipper en ny op :) Det er jo veldig krevende for kroppen med operasjoner, uavhengig hvilken operasjon det er... *fingers crossed*

Jeg kjenner en kirurg som har gjort den operasjonen noen ganger, så han har sagt jeg bare skal ta kontakt hvis jeg er interessert, så kan han se om han kan fikse det :) må bare bestemme meg om jeg vil.

Det kan ikke ordne seg av seg selv ettersom huden mellom puppene mine har løsnet fra brystbeinet :p men det er ikke så ille som det var før jeg tok operasjon nr 2 :p

Jaa, veldig stressende for kroppen. Jeg sluttet tydeligvis å puste to ganger på oppvåkningen. Alt begynte å pipe og det siste jeg husket var at masse sykepleiere løp bort til meg og ropte at jeg måtte puste. Veldig freaky. Har operert endel andre ting tidligere, så har vært i narkose veldig mange ganger. Er ikke bra for kroppen.

Noen ganger bare? Leser litt om det nå, virker som man burde finne en kirurg som har ekspertise innen området for å fikse det, da det er en vanskelig operasjon??

Hvor tok du silikon hen? Håper de betaler for å få det rettet opp hos noen andre isåfall!

Oii.. det er jo skikkelig alvorlig, enda bra det gikk fint :)

Han

Noen ganger bare? Leser litt om det nå, virker som man burde finne en kirurg som har ekspertise innen området for å fikse det, da det er en vanskelig operasjon??

Hvor tok du silikon hen? Håper de betaler for å få det rettet opp hos noen andre isåfall!

Oii.. det er jo skikkelig alvorlig, enda bra det gikk fint :)

Jeg vet ikke hvor mange ganger, men er ikke så mange kirurger i Norge som har gjort det i det hele tatt :/

Jeg tok i Trondheim på klinikk Stokkan, de har vært utrolig hjelpsomme :)

Hei alle sammen :) Har lest endel i tråden, men var så mange sider, og jeg fant ikke det jeg lurte på. Jeg tok for 1.5 uke siden. Og under puppen, ved arret er det skikkelig hovent. Kjennes ut som en stor avlang klump. Jeg tenker at dette er helt normalt. Men det skader ikke å høre. Hadde dere samme "problem"? Eller var huden deres helt normal uten noen hevelse? :))

Annonse

Rastløøøøøs!! Når kan man begynne å løpe litt igjen? Og kanskje løfte noen vektskiver så man får trent litt bein og rumpe i det minste? Er på 4. uken nå., og holder på å bli sprø. Var ute å gikk tur allerede 3. dagen etter opr. og har igrunn hatt det overraskende bra. Har selvfølgelig hatt en del smerter, men ikke noe verre enn jeg trodde det skulle bli. Hevelsen er gått ned, og føler puppene har sunket litt mer på plass også. De ser ut som mine gamle igjen før jeg mistet myye brystvev. Kan jeg løpe litt nå? :)

Hei alle sammen :) Har lest endel i tråden, men var så mange sider, og jeg fant ikke det jeg lurte på. Jeg tok for 1.5 uke siden. Og under puppen, ved arret er det skikkelig hovent. Kjennes ut som en stor avlang klump. Jeg tenker at dette er helt normalt. Men det skader ikke å høre. Hadde dere samme "problem"? Eller var huden deres helt normal uten noen hevelse? :))

Ved arret mitt har jeg et par ganger hatt klumper. Ikke så veldig store, kanskje på størrelse med en lillefingernegl. Tenkte det var noe arrdannelse, men de har alltid forsvunnet etter noen dager. Ettersom klumpene ikke gjorde noe vondt kontaktet jeg ikke legen min, jeg tenker også at det er normalt :)

Rastløøøøøs!! Når kan man begynne å løpe litt igjen? Og kanskje løfte noen vektskiver så man får trent litt bein og rumpe i det minste? Er på 4. uken nå., og holder på å bli sprø. Var ute å gikk tur allerede 3. dagen etter opr. og har igrunn hatt det overraskende bra. Har selvfølgelig hatt en del smerter, men ikke noe verre enn jeg trodde det skulle bli. Hevelsen er gått ned, og føler puppene har sunket litt mer på plass også. De ser ut som mine gamle igjen før jeg mistet myye brystvev. Kan jeg løpe litt nå? :)

I mine infopapirer stod det at jeg kunne begynne med rolig jogging o.l. etter 6 uker. Mener at jeg har lest at det er litt ulik praksis på dette, så det lureste er nok å høre med legen din hvis du ikke har fått noe info :)

I mine infopapirer stod det at jeg kunne begynne med rolig jogging o.l. etter 6 uker. Mener at jeg har lest at det er litt ulik praksis på dette, så det lureste er nok å høre med legen din hvis du ikke har fått noe info :)

Oki, takk for svar! Vil være på den sikre side, så jeg ikke tuller til noe. Tross alt kroppen min det er snakk om (+ en del penger! Dyr julegave til meg selv i år, gitt!) :p Får ta en telefon til klinikken og høre.

Oki, takk for svar! Vil være på den sikre side, så jeg ikke tuller til noe. Tross alt kroppen min det er snakk om (+ en del penger! Dyr julegave til meg selv i år, gitt!) :p Får ta en telefon til klinikken og høre.

Trener du for tidlig kan du risikerer blødninger. Det er derfor du ikke skal få opp pulsen. Spiller ingen rolle om du trener bryst eller ben, begge deler øker pulsen.

Så treningsfri frem til etter 6 uke, og så trappe rolig opp.

Trener du for tidlig kan du risikerer blødninger. Det er derfor du ikke skal få opp pulsen. Spiller ingen rolle om du trener bryst eller ben, begge deler øker pulsen.

Så treningsfri frem til etter 6 uke, og så trappe rolig opp.

Kanskje ikke så lurt med powerwalk heller da? :cautious:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...