Gå til innhold

P-pillen Diane


vida

Anbefalte innlegg

[ATTACH]86950[/ATTACH]

Hei jenter!! :)

I går startet jeg opp med p-pillen Diane etter mange år med p-stav. Pga hormoninnhold og reduksjon av testosteron spurte jeg legen min om det ville ha noen effekt på styrketreninga, noe hun sa det ikke ville ha. Noen her som har erfaring med bruk av Diane og innvirkning på muskelvekst og forbrenning??

Har lest denne artikkelen, http://fitnessbloggen.no/p-piller-trening/

men håper noen som bruker/ har brukt preparatet kan gi meg litt tilbakemelding! :)

På forhånd takk!! :D

post-11916-14440921070697_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt alt mulig, microgynon, yasmin, yasminelle og cerazette - alle disse ødela meg:-p slutta på ppilla da jeg ble singel og klarte å slanke meg 18 kg. Begynte på cerazette igjen å la på meg 5 kg. Men har ikke prøvd disse ppillene:) nå har jeg spiral og har klart å ta av meg 3 av ppille kg :) er veldig forskjell fra person til person, men håper de funker bra for deg :-D har aldri hørt om noen som har vært like plaga som meg så det er nokk ytterst sjelden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt alt mulig, microgynon, yasmin, yasminelle og cerazette - alle disse ødela meg:-p slutta på ppilla da jeg ble singel og klarte å slanke meg 18 kg. Begynte på cerazette igjen å la på meg 5 kg. Men har ikke prøvd disse ppillene:) nå har jeg spiral og har klart å ta av meg 3 av ppille kg :) er veldig forskjell fra person til person, men håper de funker bra for deg :-D har aldri hørt om noen som har vært like plaga som meg så det er nokk ytterst sjelden;)

Huff da.. hørtes ikke bra ut! Vektmessig har p-staven vært veldig bra.. Satser på at den jeg starter på nå ikke ødelegger for mye! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg må først og fremst si at det er veldig individuelt hvordan man reagerer på p-piller. For min egen del fungerer ikke p-piller for meg, rett og slett fordi jeg legger på meg veldig mye (flere kg altså), til tross for mye trening. Jeg har prøvd alle mulige varianter, også Diane. Med Diane la jeg også på meg, mye vannvekt. Fikk vannansamling i fingrene hvis jeg jogget for lenge på tredemølla eller for lenge ute i sola. Jeg stagnerte på treningsfronten og hadde null fremgang, heller nedgang. Men, det er veldig individuelt, og det er egentlig litt vanskelig å vite hvordan du selv reagerer på pillene før du har prøvd dem en stund selv. Jeg har hatt mye bedre fremgang etter at jeg sluttet med p-piller - og er tilbake til normal vekt.

Off da... Det hørtes ikke bra ut..:eek: Jeg får prøve en periode nå å se hvordan det går med meg.. Brukte du den lenge eller? Etter oppstart med seriøs styrketrening og proteintilskudd ble jeg plutselig plaget med stygg hud, så det var derfor jeg ønsket den typen. Legen sa jeg kunne gå på den til huden ble bra igjen for å så evt bytte... Vet ikke hvor lang tid det tar da... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å krisemaksimere, men om jeg skulle brukt p-pille ville jeg aldri i verden brukt Diane. Det er en av verstingene mtp blodpropprisiko, blant annet. Synes det er merkelig at denne slapp inn på markedet.

Fire døde etter bruk av p-pille i Frankrike -Aftenposten

På den andre siden er det jo en risiko med alle p-piller. Synd kvinner bare godtar det, slik at forskere ikke gidder å finne noe som ikke er like risikabelt. For menn ville de ikke slippe piller med så mange potensielle bivirkninger..

Derfor får ikke menn p-piller - NRK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ikke å krisemaksimere, men om jeg skulle brukt p-pille ville jeg aldri i verden brukt Diane. Det er en av verstingene mtp blodpropprisiko, blant annet. Synes det er merkelig at denne slapp inn på markedet.

Fire døde etter bruk av p-pille i Frankrike -Aftenposten

På den andre siden er det jo en risiko med alle p-piller. Synd kvinner bare godtar det, slik at forskere ikke gidder å finne noe som ikke er like risikabelt. For menn ville de ikke slippe piller med så mange potensielle bivirkninger..

Derfor får ikke menn p-piller - NRK

Jeg brukte det i underkant av ett år. Det anbefales vel å prøve et merke i et halvt år, tror jeg? Flere bivirkninger går jo over etter en liten stund. Diane er jo kjent for å forebygge kviser og uren hud. Man må jo bare prøve det en liten periode og se hvordan kroppen reagerer :)

Tenker å prøve uten en periode for å se om huden kan bli bedre.. men blodpropprisikoen ved bruk av p-piller er absolutt noe å ta alvorlig. Utrolig synd at kvinner er så lite prioritert på forskningfronten.. De fleste forskere er menn, og menn ønsker å forske på ting som angår menn... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins jo lokale prevensjonsmidler som for eksempel p-ring, som virker lokalt, istedet for på hele kroppen :) Det passer jo for noen :)

Jepp! skal gi Diane en sjanse, om jeg blir dårlig, eller om treningeffekten går ned og vekta går opp får jeg ty til andre midler.. kanskje avholdenhet hadde vært tingen! :p:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Diane så og si sammenhengende fra jeg var 16 til 24, og har aldri opplevd noen bivirkninger (annet enn at huden ble mye bedre!). Vanskelig å si helt bestemt, men har ikke følelsen av at jeg la på meg noe - ei heller noen vannansamlinger. Jeg har trent i hele denne perioden, og tror ikke resultatene hadde vært noe annerledes om jeg ikke hadde brukt Diane (individuelt kanskje, men vil tro vi snakker så små marginer(om i hele tatt?) at alt av trening og kost må være perfeksjonert om det skal bety noe).

Diane funket for meg, men det er jo som sagt individuelt.

Har nettopp sluttet å ta Diane, og huden ble bittelitt verre med en gang, men har nå blitt bra igjen (aloe vera?) så jeg har tenkt til å prøve en minipille eller noe (nesten 8 år er lenge, og huden er bra :) )

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Diane så og si sammenhengende fra jeg var 16 til 24, og har aldri opplevd noen bivirkninger (annet enn at huden ble mye bedre!). Vanskelig å si helt bestemt, men har ikke følelsen av at jeg la på meg noe - ei heller noen vannansamlinger. Jeg har trent i hele denne perioden, og tror ikke resultatene hadde vært noe annerledes om jeg ikke hadde brukt Diane (individuelt kanskje, men vil tro vi snakker så små marginer(om i hele tatt?) at alt av trening og kost må være perfeksjonert om det skal bety noe).

Diane funket for meg, men det er jo som sagt individuelt.

Har nettopp sluttet å ta Diane, og huden ble bittelitt verre med en gang, men har nå blitt bra igjen (aloe vera?) så jeg har tenkt til å prøve en minipille eller noe (nesten 8 år er lenge, og huden er bra :) )

Lykke til!

Så bra at den har fungert så bra for deg!! :) nå ble jeg glad, også krysser jeg fingrene for att den fungerer like bra for meg!! Kan jeg spørre om du var veldig nøye med å ta til samme klokkeslett hver dag? Står i pakningsvedlegge at man skal finne en tid og ta den samtidig hver dag.. kan ikke huske at det var så nøye med andre typer p-piller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane er egentlig ett hormonpreparat som brukes også for å f.eks behandle PCO, insulinresistens/overvekt (ofte i kombinasjon med metformin), metabolsk syndrom, acner og Den inneholder både østrogen og ett anti-androgen som motvirker testosteron. Den er populært brukt akkurat for å hemme testosteron, så det vil være nærliggende å tro at det kanskje vil ha LITT innvirkning på styrketreninga, men ikke nevneverdig mye.

Brukte microgynon som "tførste" p-pille. Konsekvens: Blødde konstant. Mener det. Hele tiden. Det funket prevantivt, bare ikke på den måten jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjapp korreksjon, insulinresistans -overvektratioen :p

Kvinner med PCO blir vel også behandlet med f.eks metformin som kan gjøre at de går ned i vekt.. Om Diane blir gitt i den sammenheng vil det jo kanskje også føre til reduksjon av vekt da mange kvinner med forhøyet testosteronbalanse har epleformet kropp... Får vel bare vente å se! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slenger meg på tråden her. Har prøvd uttallige typer p-piller da med bakgrunn av at jeg har veldig sterke og uregelmessige menssmerter. Jeg har så langt ikke "tålt" p-piller. Har vært til mange utredninger og kommet frem til at jeg mest sannsynlig har endometriose (som bl.a vil si at jeg muligens har vanskeligheter med å få barn). Smertene er så sterke at jeg ligger krøket på gulvet og kaster opp, så selv om jeg da muligens ikke kan få barn må jo noe gjøres. Vinn vinn som du skjønner ;) (ironi) Det jeg nå har gjort er som det står beskrevet i Artikkelen du linket, jeg har chartet p-piller. Tester forskjellige. 1 måned på hver. Kan så langt si at Microgynon, yasmin, trionetta og trinordiol har hatt denne effekten :vektøkning, kvalme, løs mage, slapphet, humørsvingninger og hodevondt. Mercilon og Diane hadde jeg all of the above pluss migrene anfall. Den jeg har tålt best (sluppet hodevondt og kvalme) er Cerazette som skal være en av de med minst østrogeninnhold. Som jeg ser andre skriver over er jo dette med p-piller veldig individuellt så selv om legen sier "denne kanskje funker for deg" så anbefaler jeg og si: Jeg vil teste mange. Det er DA du ser hvem som funker best ;) Lykke til :D (Hilsen legens beste venn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...