Gå til innhold

Frokost som metter?


daek

Anbefalte innlegg

Sliter med å bli mett når jeg spiser frokost.. Hittil har det gått mest i havregrøt med diverse nøtter og bær-blandinger eller hjemmelagde omeletter. Og det er ikke små posjoner det er snakk om heller.

Så lurer på om noen har tips til en frokost som metter? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse proteiner er løsningen da de metter mest.. Spis masse proteiner, egg, kylling og kjøtt om du har tid til å lage slikt på morgenen og har appetitt til å spise så masse. For min del blir det en proteinshake og 4-5 kokte eggehviter med 100g kokt skinke 1- 2 timer etter at jeg har begynt på jobb da jeg ikke liker å spise med en gang jeg våkner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse proteiner er løsningen da de metter mest.. Spis masse proteiner, egg, kylling og kjøtt om du har tid til å lage slikt på morgenen og har appetitt til å spise så masse. For min del blir det en proteinshake og 4-5 kokte eggehviter med 100g kokt skinke 1- 2 timer etter at jeg har begynt på jobb da jeg ikke liker å spise med en gang jeg våkner :)

Appetitten er ikke noe problem her nei! :) Men da skal prøve å få i meg mere proteiner for å se om det hjelper på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at jeg ble endel mettere etter jeg begynte å spise egg til frokost. Koker to egg kvelden før, og hiver dem på et par knekkebrød om morgenen. Funker fjell!

Men med tanke på at jeg lager omeletter jeg ikke blir mett av? så blir vel ikke ett par egg noe mer mettende. Eller ?:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes min frokost metter veldig bra, holder meg som regel mett i minst 5 timer. Kok grøt av 2/3 havregryn og 1/3 kruskakli (og evt. litt kokosmel). Topp grøten med cottage cheese, hakkede nøtter, frosne bær/frukt og evt. litt søtning og kanel. Det funker også bra med proteinpulver eller eggehvite i grøten for å øke proteininnholdet

Ser noen over her nevner egg, og proteiner metter vel bedre en karbohydrater, men for meg synes jeg kombinasjoen treige karbohydrater, fiber og protein mette bra og holder blodsukkeret stabilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å spise enten 3 eller 4 knekkebrød, enten cottage cheese og banan + evt litt syltetøy, egg og majones, baconost og avacado + tomat, eller servelat/kalkunfilet og majones + agurk/paprika :) Spiser dette, sammen med 0,5l vann, rundt 7-8 tiden og det varer fort frem til 12/13/14 tiden. For min del så er nøkkelordet vann, dette hjelper mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å bli mett når jeg spiser frokost.. Hittil har det gått mest i havregrøt med diverse nøtter og bær-blandinger eller hjemmelagde omeletter. Og det er ikke små posjoner det er snakk om heller.

Så lurer på om noen har tips til en frokost som metter? : )

Så hvilke mengder er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...