Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest noen123

skjer opp gulrøtter og ha i en bolle med vann og sett i kjøleskapet.. går selv og knasker gulrøtter med jevne mellomrom :p

det er, som mange andre sier, den første tiden som er tyngst. etterhvert blir det bare en vane å takke nei til hverdagens små fristelser. du kan også prøve noen av oppskriftene på sunn snacks som ofte blir lagt ut i matlagingsdelen her.

sjekk denne her f.eks. :)

Proteinbrownie | Fitnessbloggen Forum

Fortsetter under...

Det er lett!

1. Spis FØR du blir sulten! Småspis på noe sunt nå og da, sånn at du ikke rekker å bli sulten. Blir du ikke sulten har du ikke lyst på alt søppelet!

2. Gjør noe!! Shopping, tur, trening, gå med venner. Ikke sitt og kjed deg eller se på tv, da er det fort gjort å falle for fristelsen.

3. Forestill deg hvordan du ønker å se ut hver gang du får lyst på noe.

Thombr86; Har de siste par dagene (fom dagen jeg startet tråden her) begynt å bruke MyFitnessPal-app'en, så kan jeg legge inn hvor mye jeg spiser, hvor mye kcal det ca. er, og hvordan dette står til anbefalt daglig inntak. Det hjelper stort bare å vite "Hvis jeg tar denne sjokoladebiten må jeg loggføre den, og da kan det bli rødt tall på slutten av dagen".

Men nå går jeg rundt og er konstant sulten... Pah:p Men holder ut og tenker kroppen bare må få litt tid til å justere seg til et litt lavere kaloriinntak, og mindre småspising.

dal-z; Har masse gulrot liggende i kjøleskapet, de er definitivt en livredder etter skolen, hvor man er småsulten og fysen på noe, men vet det enda er en stund til man har middagen klar :)

Og - Proteinbrownie... I'm tempted... Very tempted ;)

Thombr86; Har de siste par dagene (fom dagen jeg startet tråden her) begynt å bruke MyFitnessPal-app'en, så kan jeg legge inn hvor mye jeg spiser, hvor mye kcal det ca. er, og hvordan dette står til anbefalt daglig inntak. Det hjelper stort bare å vite "Hvis jeg tar denne sjokoladebiten må jeg loggføre den, og da kan det bli rødt tall på slutten av dagen".

Men nå går jeg rundt og er konstant sulten... Pah:p Men holder ut og tenker kroppen bare må få litt tid til å justere seg til et litt lavere kaloriinntak, og mindre småspising.

dal-z; Har masse gulrot liggende i kjøleskapet, de er definitivt en livredder etter skolen, hvor man er småsulten og fysen på noe, men vet det enda er en stund til man har middagen klar :)

Og - Proteinbrownie... I'm tempted... Very tempted ;)

Du nevner at du er konstant sulten? Passer du på å spise mat som metter godt? Det skal gå ann å være i kaloriunderskudd og allikevel slippe å være sulten hele tiden. Det kommer helt ann på hva du velger å spise :)

Det som metter mest er proteiner og fett. Spiser du veldig mye grønnsaker så er det ikke rart at du blir fort sulten igjen, da rå grønnsaker ofte inneholder mindre kalorier enn det kroppen krever for å spise dem. Kjøtt, fisk, egg, cottage cheese, kesam eller proteintilskudd holder deg mett lenge. Hvis du er fysen på noe mellom måltidene kan du f.eks rulle sammen ost og skinke å ha liggende i kjøleskapet, spise en banan (lite fett og kcal men metter godt), ta deg en sukkerfri yogurt el. lignende. :)

Annonse

Får desverre ikke til å se den da jeg er i utlandet for tiden. Får vel ta det i mars når jeg vender snuten hjemover :) Men noe sier meg at de har kommet frem til at det stort sett er selvforskyldt ;) Og isåfall er jeg i stor grad enig, og helt enig i mitt eget tilfelle. Det feiler meg ikke annet enn at jeg velger feil mat i feil mengder, kombinert med for lite aktivitet. Brutalt, men sant.

Hvordan spiser du?

Det som hjelper for meg er:

- Trening! Når jeg har trent, så har jeg ikke lyst til å spise dårlig mat/godteri etterpå. Tror det har noe med at jeg ikke vil ødelegge for meg selv på den måten.

- Bra mat, og god mat. Spiser meg mett på skikkelig mat, og da har jeg ikke så lyst på godteri etterpå.

- Du kan jo forsøke å innbille deg selv at du ikke tåler sukker, og at du derfor ikke må spise det. Det høres kanskje merkelig ut, men det har fungert for meg. Etterhvert mister man lysten rett og slett. Jeg har store planer om å late som at jeg har glutenallergi når jeg flytter for meg selv om 2 uker, haha! :happy:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...