Gå til innhold

"Skadelig" dårlig knebøy?


Synan

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber som så mange andre med knebøyen, og har endelig fått tatt litt film/bilder ila økta. Så da kan man endelig fyre løs med spørsmål!

EDIT: Prøver meg på low bar, dersom det skulle råde noen tvil

For å begynne med et "vanlig" sett, her er toppsettet fra dagens økt (ligger en del under maks):

Dersom det er til noe hjelp har jeg også filmet det foregående settet (37.5kg) bakfra:

Fyr løs! :blush:

Som man ser bøyer jeg til boks uten stopp, noe jeg ofte gjør når jeg er alene for å unngå goodmorning-tendenser som gir "innbildt" god dybde :whistle: Lurer imidlertid på hvor dypt jeg bør gå, og testa et par boks-høyder i dag (sorry at bildene er på skeiva, håper dere overlever):

post-5903-14440919765222_thumb.jpg

Høyeste jeg har prøvd, tre bokser "Vanlig" høyde: to bokser + et par vektskiver

Noen formeninger? Syns den første føles veldig grunn, men vil gjerne ha tilbakemeldinger. Sitter forøvrig litt vel bakoverlent på det første bildet, men håper vinkelen sees fordet.

Og så kanskje det jeg lurer mest på: Er bøyen (og mobiliteten) min så dårlig at det er skadelig for meg å øke i vekter...? Jobber med saken, men kan trygt si at ting tar tid :unsure:

På forhånd takk for all hjelp!

post-5903-14440919764911_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bredere fotstilling, press knærne ut, mer utovervendte tær - dette vil hjelpe deg til å sette deg mer rett ned. Ikke søk bakover med rumpa! Ved å sette deg ned mellom beina, så vil du kunne beholde en mer vertikal ryggsøyle og da blir det fort mer kraft til større vekter. Dybden er bra nok, men vil nås enklere om du følger rådene over. Husk å skyte brystkassen opp og frem. Ved å bikke og fiksere albuene fremover blir den biten enklere.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider