Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en tendens til å bli uvel ved styrketrening. Et godt stykke ut i programmet mitt kan jeg ofte bli veldig kvalm og svimmel. Dette er veldig kjedelig da jeg må avbryte treningsøkten og føler meg helt tappet for energi etterpå. Det skjer ikke hver gang, men ganske ofte.

Noen som har tips for hva jeg kan gjøre for å unngå dette? spise rett før trening eller under trening?

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16803-uvel-ved-styrketrening-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om ikke spise rett før, så hvertfall sørge for at du har fått i deg ordentlig mat i forkant :)

Hvor lenge har du trent? Og hvilket program trener du?

Kan selvfølgelig (og erfaringsmessig) bare ha noe å gjøre med at kroppen blir sliten, og at det tar noen økter før du får programmet skikkelig på plass.

Jeg er på nybegynnerprogrammet selv om jeg har trent styrke før. Jeg pleier å spise en god frokost før trening, trener på formiddagen. (frokost kan kanskje bestå av havregrøt, egg/bacon, knekkebrød ++, blir hvertfall mett). det er kanskje et år siden jeg trente styrke sist, begynte i januar. Dette skjer aldri når jeg trener kondisjon :S

Annonse

Det kan være jernmangel ja, men først og fremst, PUSTER du riktig under øvelsene? Jobb med dette til du er sikker på at du har god pusteteknikk.(!) Når du stresser kroppen og muskulaturens oksygenforbruk øker betydelig, har det utrolig mye og si for hvordan du puster. Spesielt hvis du blir kvalm, uvel, etc. Andre faktorer kan være hvis du tar preworkouts som kroppen reagerer på, eller at du har fått i deg for lite vann(!) og kcal før treningen.(!) Hvis du selv mener at ingen av disse forslagene kan være en årsak til formen din, så oppsøk lege og rådfør deg mer.