Gå til innhold

Skjer ingenting!


Anbefalte innlegg

Jeg står helt fast på vekt og mål her. Siste 3 ukene har det ikke skjedd noe positivt på formen. Gått opp 1 kg og ikke rikka meg en cm på noen mål.

Jogger minst 3 dager i uka, og har kaloriunderskudd.vet ikke nøyaktig kalorier per dag,men ligger godt under 2000.

Noen dager er det nok veldig lite kalorier(under 1000).Vetd et ikke er bra,men noen dager er ikke matlysten helt der den skal være.

Spiser mye proteiner og lite karbs. Går veldig mye i kylling og grønnsaker. Yum.

Drikker mye vann,aldri saft,og om jeg drikker brus er det pepsi max.

Hvorfor skjer det ingenting? Må jeg kutte ut enda mer mat? Trene enda mer?

Mister litt motivasjonen når man er flink og ikke får resultater :(

Frister å bare slutte å spise. Selvsagt, den tanker forsvinner like fort som den kommer for er altfor glad i mat til det. Blir sulten av tanken på å ikke spise, hehe ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Hvis målet ditt ene og alene er å gå ned i vekt, så trenger du selvfølgelig ikke trene styrke. Du trenger strengt tatt ikke å trene i det hele tatt, bare du sørger for å ligge i kaloriunderskudd. Jeg

Du går ikke ned i vekt fordi du finner unnskyldninger for å unngå å gjøre ting som funker. Her må du sette deg ned og tenke over hva prioriteringene dine er. Det finnes mange gode hjemmetreningsprogra

Vet ikke helt hva mer jeg kan si. Du sier jogging ikke funker, men du vil ikke gjøre noe annet. For all del, jogg i vei, men du kommer jo ingen vei. Så hva hjelper det om vi forslår noe annet, hvis de

Jeg står helt fast på vekt og mål her. Siste 3 ukene har det ikke skjedd noe positivt på formen. Gått opp 1 kg og ikke rikka meg en cm på noen mål.

Jogger minst 3 dager i uka, og har kaloriunderskudd.vet ikke nøyaktig kalorier per dag,men ligger godt under 2000.

Noen dager er det nok veldig lite kalorier(under 1000).Vetd et ikke er bra,men noen dager er ikke matlysten helt der den skal være.

Spiser mye proteiner og lite karbs. Går veldig mye i kylling og grønnsaker. Yum.

Drikker mye vann,aldri saft,og om jeg drikker brus er det pepsi max.

Hvorfor skjer det ingenting? Må jeg kutte ut enda mer mat? Trene enda mer?

Mister litt motivasjonen når man er flink og ikke får resultater :(

Frister å bare slutte å spise. Selvsagt, den tanker forsvinner like fort som den kommer for er altfor glad i mat til det. Blir sulten av tanken på å ikke spise, hehe ;)

Du må

1) Spise mer mat - prøv 35-40 kalorier pr kg kroppsvekt i ett par uker, la økningen i matinntaket primært komme fra karbohydrater, fråts i frukt, ris, poteter etc. Du kommer til å gå opp i vekt, men dette er vann om mageinnhold stort sett og vil forsvinne når kroppen har normalisert seg

2) Få i deg fett

3) Slutte å jogge

4) Begynne å trene tung styrke, sjekk ut myoreps, RYP eller 5x5

5) Faktisk gjøre det jeg sier.

Kroppen din trenger en pause. Den er stresset. Den er oppgitt. Den har ikke lyst. Og du prøver å presse den med å fortelle den ting den absolutt ikke vil gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du må

1) Spise mer mat - prøv 35-40 kalorier pr kg kroppsvekt i ett par uker, la økningen i matinntaket primært komme fra karbohydrater, fråts i frukt, ris, poteter etc. Du kommer til å gå opp i vekt, men dette er vann om mageinnhold stort sett og vil forsvinne når kroppen har normalisert seg

2) Få i deg fett

3) Slutte å jogge

4) Begynne å trene tung styrke, sjekk ut myoreps, RYP eller 5x5

5) Faktisk gjøre det jeg sier.

Kroppen din trenger en pause. Den er stresset. Den er oppgitt. Den har ikke lyst. Og du prøver å presse den med å fortelle den ting den absolutt ikke vil gjøre.

1: så jeg skal ha i meg 3000 kalorier per dag? ja da går jeg jo hvertfall ned i vekt?!

3. hvorfor slutte å jogge??

4. jeg har ikke mulighet til det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Styrke funker. Hvorfor kan du ikke trene styrke?

Fordi jeg ikke har mulighet, har ikek utstyr til det hjemme og kommer meg ikke på studio,eller,jeg kunne sikkert gjort det,men siden jeg ikke har lappen og det er langt til studio så hadde jeg brukt altfor mye tid på å reise frem og tilbake :/

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hovedprinsippet i de der er: tren styrke.

Har ikke mulighet til det så da blir det jogging.

Jeg er GARANTERT i kaloriunderskudd.

Mulig det er vann,men man skal jo likevel rikke seg på cm?

Jogging senker stoffskiftet ditt og vil ikke endre kroppsfasongen din, bare gjøre den større eller mindre, eller hos 99% av joggende kvinner, ingenting. Ikke høyintensitet på minst 1 uke, helts to og optimalt sett tre. Bare gå tur. Når de ukene er over så gjør du intervaller. Mye mer effektivt.Men ikke 4x4 tre ganger i uka!

Hovedprinsippet er ikke tren styrke (selv om du kan styrketrene uten treningssenter og uten utstyr), hovedprinsippet er spis mat, slapp av og jobb i harmoni med kroppen din.Kroppen jobber i rykk og napp. Den fjerner fett på underskudd, men den fyller fettcellene med vann til den føler det er på tide å liksom wooshe det ut. Derfor kan det gå lange tider mellom hver gang man ser endringer selv om det skjer i kroppen.

Du må spise mer mat, og innser du ikke at du må spise mer mat og slappe mer av med vekta så kommer det ikke til å skje noe. Du kan tvinge kroppen din med å slutte å spise. For all det. Funker faktisk utmerket det. Trenger ikke prate om hvor musklene dine stikker av, eller hvordan kroppen din bare skrur seg av en del av gangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du må

1) Spise mer mat - prøv 35-40 kalorier pr kg kroppsvekt i ett par uker, la økningen i matinntaket primært komme fra karbohydrater, fråts i frukt, ris, poteter etc. Du kommer til å gå opp i vekt, men dette er vann om mageinnhold stort sett og vil forsvinne når kroppen har normalisert seg

2) Få i deg fett

3) Slutte å jogge

4) Begynne å trene tung styrke, sjekk ut myoreps, RYP eller 5x5

5) Faktisk gjøre det jeg sier.

Kroppen din trenger en pause. Den er stresset. Den er oppgitt. Den har ikke lyst. Og du prøver å presse den med å fortelle den ting den absolutt ikke vil gjøre.

Spørsmål - Hvorfor mer karbohydrater?? :huh: Hvofor slutte å jogge??

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du går ikke ned i vekt fordi du finner unnskyldninger for å unngå å gjøre ting som funker. Her må du sette deg ned og tenke over hva prioriteringene dine er. Det finnes mange gode hjemmetreningsprogrammer, og det finnes busskort.

vet det finnes hjemmetreningsprogrammer,men jeg nekter å hoppe rundt å se teit ut foran folka her,haha :D

Vet det finens busskort,er greit med buss,men er ikke greit at jeg hadde brukt 1-2 timer bare på å dra til og fra trening, har et barn hjemme,en hest jeg må ta vare på osv i tilleg til de andre normale tingene, de to timene har jeg rett og slett ikke til overs.

Jeg synes styrketrening er både gøy å bra,trente det før,men måtte gi meg når jeg flytta pga reiseveien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

JEG har ikke stall,jeg leier en boks på en stall ;)

Jeg skal ikke trene styrke. Jeg jogger. Jeg liker å jogge og bruker heller tiden på det enn å kaste bort utallige timer på reising.

Intensitet: hmm. vil påstå den er høy,jogger alt fra 3-11 km, så raskt osv jeg klarer. Har pulsklokke som måler kalorier osv,men stoler ikke helt på den for synes den viser så veldig høyt o.0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Spørsmål - Hvorfor mer karbohydrater?? :huh: Hvofor slutte å jogge??

Fordi karbohydrater stimulerer kroppen til å bygge seg opp mye raskere enn proteiner og fett. Fordi karbohydrater også stimulerer insulinet bedre enn de andre makroene og insulinet fungerer som en slags blokker på stresshormonet kortisol - som altfor mange jenter er rammet av med skyhøye nivåer av kortisol. Karbohydrater er også det næringsstoffet som hjelper best til å stabilisere ett fint lite hormon kalt leptin (antakelig ett av kroppens viktigste hormon), som i korte drag er det som styrer f.eks fettreduksjon, etc. Leptin reduseres med 50% bare etter ett par dager på diett (liten modifikasjon, leptin reduseres ikke like lett hos de med høyere fettprosent) og da får man i fettreduksjonssammenheng en fin liten situasjon som best kan uttrykkes som å kjøre i full fart framover med håndbrekket på og foten på bremsa.

Jogging og mye høyintensitetskardio senker stoffskiftehormonet T3. Ironisk nok stabiliserer det seg etter en pause i høyintensitetstrening :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vet ikke helt hva mer jeg kan si. Du sier jogging ikke funker, men du vil ikke gjøre noe annet. For all del, jogg i vei, men du kommer jo ingen vei. Så hva hjelper det om vi forslår noe annet, hvis det er uaktuelt? Hva forventet du at vi skulle si?

Einsteins "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." ? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vet ikke helt hva mer jeg kan si. Du sier jogging ikke funker, men du vil ikke gjøre noe annet. For all del, jogg i vei, men du kommer jo ingen vei. Så hva hjelper det om vi forslår noe annet, hvis det er uaktuelt? Hva forventet du at vi skulle si?

Er ikke alle som har mulighet eller lyst til å trene styrke. Er mange som jogger og går ned i vekt. Det jeg lurer på er hvorfor ikke jeg går ned i vekt av det.

Får vel bare slutte å spise, gir blaffen i at musklene forsvinner ;)

(Ja det var kødd)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fordi karbohydrater stimulerer kroppen til å bygge seg opp mye raskere enn proteiner og fett. Fordi karbohydrater også stimulerer insulinet bedre enn de andre makroene og insulinet fungerer som en slags blokker på stresshormonet kortisol - som altfor mange jenter er rammet av med skyhøye nivåer av kortisol. Karbohydrater er også det næringsstoffet som hjelper best til å stabilisere ett fint lite hormon kalt leptin (antakelig ett av kroppens viktigste hormon), som i korte drag er det som styrer f.eks fettreduksjon, etc. Leptin reduseres med 50% bare etter ett par dager på diett (liten modifikasjon, leptin reduseres ikke like lett hos de med høyere fettprosent) og da får man i fettreduksjonssammenheng en fin liten situasjon som best kan uttrykkes som å kjøre i full fart framover med håndbrekket på og foten på bremsa.

Jogging og mye høyintensitetskardio senker stoffskiftehormonet T3. Ironisk nok stabiliserer det seg etter en pause i høyintensitetstrening :)

* Kroppen klarer fint å produsere det den trenger av karbohydrater - og man trenger derfor egentlig ikke å spise karbohydrater i det hele tatt - med mindre man trener med olympiatoppen.

* Insulin i seg selv er jo et fettlagringshormon - inntak av mer karbohydrater vil gjøre deg mer sulten, mer oppblåst osv.

* Jeg er totalt uenig i at hun skal kutte ut løpinga, det er bare tull etter min mening. Det viktigste er å variere løpinga i forhold til intensitet. Det må varieres mellom intervaller og langkjøring osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er ikke alle som har mulighet eller lyst til å trene styrke. Er mange som jogger og går ned i vekt. Det jeg lurer på er hvorfor ikke jeg går ned i vekt av det.

Får vel bare slutte å spise, gir blaffen i at musklene forsvinner ;)

(Ja det var kødd)

Jeg ville loggført måltidene på for eksempel denne nettsiden. Det er ikke noe du må fortsette å gjøre i all evig tid, men det vil gi deg en pekepinn på hvordan du ligger ann. Hvis målet ditt er å spise lite karbohydrater, så kan du for eksempel bli overrasket over hvor mye karbohydrater det er i enkelte grønnsaker og frukter.

Har du målt egen makspuls og stilt pulsklokken inn etter denne? Det virker som, ut i fra det du sier, at du ofte løper med ganske høy intensitet. Det kan funke en viss tid, når det gjelder vektnedgang, med det vil ikke funke i lengden. Det viktigste er å variere treningen hvis ikke så vil du stagnere - kroppen trenger variasjon. Hvis kroppen blir altfor vant til det du gjør, vil den til slutt ikke reagere på det heller, og du vil ikke se resultater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...