Gå til innhold

Skjer ingenting!


ReBella88

Anbefalte innlegg

Fra vrak til topptrent, her står det noe om hva som er viktig for å få bra resultater. Artikkelen omhandler Gunnar Bråthen som ble norgesmester i kroppsbygging for noen år siden.

Noen sitater:

"Langrennsløpere bør prioritere tid i sporet fremfor styrketrening, sa forsker Thomas Losnegaard ved NIH til DN ifjor høst. Han mente at styrketrening var overvurdert. Et forskningsprosjekt som målte effekten av tung styrketrening for eliteutøvere i langrenn viste at effekten var minimal."

"Dette er Gunnar Bråthens råd til de han trener som PT:

- I det øyeblikket du passerer 45 år bør du koble inn styrke som en naturlig del av treningen. Er du over 50, bør halvparten av all treningen du gjennomfører være styrketrening. "

Bombe at man skal trene langrenn for å bli langrennsløper, svømming for å bli god svømmer, spille fotball for å bli god fotballspiller og trene styrke for å bli kroppsbygger eller generelt sterkere. Det handler om mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før bodde jeg ikke med typen så det er forskjellen ;P

Men nå blir det slutt på det så får vel satt igang med styrke igjen når jeg har flytta ut :)

Man burde være så komfortabel med partneren sin at man KAN ligge å kave på gulvet uten at det er flaut :) Veldig leit at det ikke fungerte for dere.

Men, flott at du begynner å få litt fokus på hva du må trene ! :) Tidligere i tråden tenkte jeg helt ærlig at du ønsket deg ett mirakel men ikke giddet å gjøre noe selv for å oppnå ønsket mål. Nå virker det som du er mer på gli og har ett større ønske om å få en slank, sunn OG stram kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
"å se teit ut foran andre" er kanskje enkelt for noen,men jeg synes ikke det,ikke engang samboeren min får se meg trene til de hjemmevideoene osv.

Kan godt gjøre knebøy,armhevninger osv hjemme om det tar kort tid så jeg kan ta det mens ha er og gjør andre ting,men vet ikke hvilke øvelser.

Knebøy

Armhevninger

Situps

Hiptrust

Og såklart vil jeg ha en sunn kropp,hallo,men først vil jeg la vær å se ut som en blubbe med nesten 20 kg for mye på kroppen.

Hei hei :)

Nå har jeg ikke orket å lese videre på sidene , men håper ting har endret seg for din del og du har kommet et steg videre?

Det er forståelig at ikke alle har mulighet til å komme seg på treningsstudio, av forskjellige grunner. Personlig selv hadde jeg ikke reist 1-2 timer pr.vei for å trene styrke i 1 time - waste of time. Uansett hvor mye jeg ønsker å gå ned i vek.

Det å trene hjemme med videoer foran folk, er ikke noe særlig - så jeg unngår det gjerne selv.

At det å jogge ikke funker er crap - selvføgelig funker det. Det ser vi alle plasser . Hvorfor - det orker ikke jeg OGSÅ å gå innpå.

Men man vet det funker.

Det som er så viktig med trenings er å variere litt. Ikke gjøre det samme hele tiden - du må utfordre kroppen din litt. Overraske den. Bytt treningsmåter ca hver 2 mnd.

Når man først trener så skal man trene intensivt - for det er da du får hjerte i gang og svetten kommer snikende.

Skal man gå seg turer så kan man like godt gå disse turene til man blir pensjonist for å se bra ut... (min personlige mening)

Kjøp deg en sånn her: http://www.livsstiloghelse.no/wp-content/uploads/rockering-1_5kg.jpg

Skal ikke være så veldig dyre. Er nok billigere over nettet. Hjelper mye mot magen - jeg har en liggende hjemme men har ikke vært flink til å bruke den i det siste. Holder med treningsstudio her.

Dette er noe du kunne gjort hjemme på rommet ditt uten at noen står og glaner eller ler av deg?

Ca 15-20 min dagen, så er det bra! Du må selvfølgelig trene noe annet ved siden av også. :)

Finn også noen enkle kardio-øvelser på google. Fins mange fine du kan gjøre. Viktig å bruke hele kroppen når du først gjør cardio. Hoppe,sprette - alt slikt er bra :D Kjøp deg hoppetau.

Men håpeer du kanskje kommer deg på studio i senere tid om du flytter igjen, eller kanskje du kjøper inn no vekter og styrkemaskiner?

Det er også veldig viktig med styrke sammen med kardio når man først skal ned i vekt, for da strammer du huden din inn samtidig som du mister fett. Man merker jo på de veldig overvektige, at når de går ned i vekt med kun kardio så henger huden - slikt skjer. Så styrke hjelper også mye for å stramme dette inn. Og ikke vær redd for vekter og tunge løft - du kommer IKKE til å se ut som en mann eller se boola ut :) Du kan bare se ut som en gudinne ; )

Som sagt - så er det vitkig å VARIERE treninga. Gjøre forskjellige ting , for at du skal merke forskjell. Og trappe opp er også veldig viktig. Kanskje du løper 5 km de første 2-3 ukene, også trapper du opp til 7 km osv.. Med høyere fart og høyere intesivitet :)

PS: Pass på alkoholen , helgene og hva du får i deg og hvor mye.

Og forresten: De øvelsene du nevner ovenfor er veldig bra! Kjøp deg noen tunge vekter og gjør slike øvelser. Jeg anbefaler deg også å laste ned en app til mobil som heter JEFIT. Her finner du mange styrkeøvelser kategorisert etter kroppsdel! Mange av disse kan du gjøre hjemme. Som sagt: kjøp deg noen tunge vekter og kom deg i gang! BRUK FANTASIEN når det gjelder styrke :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...