Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte denne kunne være spennende for mange som jobber med vekta :)

10 tips for vekttap. De fleste er ganske godt kjente, men her bevises de også medisinsk. Også er det noen interessante noen som jeg hvertfall aldri hadde hørt om :)

[bBC瘦身十律].10_视频在线观看 - 56.com

enjoy

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14568-spennende-dokumentar-om-vekttap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

:facepalm: burde jo skjønt at folk ble skeptske. Det er en helt vanlig dokumentarside. Her er siden den er hentet fra 10 Things You Need to Know About Losing Weight | Watch Documentary Online Free - Documentary Heaven Problemet med denne siden er at her får du ikke sett filmen i full-screen.

Legg forøvrig merke til at den originale linken starter med BBC... det er fordi dette er en bbc-dokumentar. Håper den blir litt mindre skummel nå!

Annonse

No shit sherlock :p

Men det ble vel kontrollert for totalt mengde fett i diett? At man skiller ut mer når man inntar med er jo ingen overraskelse i så fall.

Men CC og mager kesam kommer definitivt inn på min neste diett!

Såvidt jeg husker ble det vel kontrollertfor hvorvidt fettet i dietten kom fra meieriprodukter eller ikke, men en optimal test ville også testet fforskjellige mengder fett fra meieriprodukter for å se om det var positiv sammenheng mellom mengde fett fra meieriproduktene og mengden utskilt fett. Mulig jeg husker feil, men tror ikke de gjorde det?

Uansett kan man med fordel inkludere rett type fett i kostholdet, det er bare sunt :)

Så litt på nytt. Poenget var at kalsium inntatt sammen med fett førte til at mer av fettet ble utskilt enn fett inntatt uten kalsium. Sååå, mager kesam= null/svært lite fett reelt inntatt? Bi-winning:woot:

Er ingen fan av fjøsfett uansett hva LCHF fanatikerne sier:finger:

så første delen av HBO-dokumentarene nå, den med consequences. Synes nesten det er skremmende hvor mye de legger skylden på gener samtidig som de viser de enorme porsjonene og den ekstremt usunne maten disse menneskene spiser. :eek:

Genene gjør deg ikke overvektig uten energioverskudd, men de kan absolutt bidra til at man lettere havner i overskudd ved å f.eks. øke apetitten, redusere lysten/evnen til aktivitet osv. Dårligere gener er likevel ikke en unnskyldning, det betyr bare at man har litt større utfordringer enn andre, og for mange kan det være nok.

Men genene våre har ikke endret seg noe særlig de siste 30-40 årene, når vi har hatt en stor vekst i overvektsproblematikken. Så hvor mye det har å si gjenstår å se.

Annonse

For meg var det nytt at de som gikk ned i vekt/har gått ned i vekt må forholde seg til et 20% lavere daglig kaloriforbruk enn mennesker som veier det samme, men da som ikke har gått ned i vekt.

Ellers så vil jeg si i serien generelt at (hvertfall inntrykket jeg fikk sånn som jeg husker det) legger skylden mest på uvitenhet rundt kosthold, hvor innprinta det er i samfunnet med billig usunn mat vs. dyr sunn mat, og såkalte 'food deserts', der det i store (og generelt fattige) områder rett og slett ikke finnes normale matvarebutikker.

For meg var det nytt at de som gikk ned i vekt/har gått ned i vekt må forholde seg til et 20% lavere daglig kaloriforbruk enn mennesker som veier det samme, men da som ikke har gått ned i vekt.

Det der tror jeg de skal få store problemer med å dokumentere.

Det der tror jeg de skal få store problemer med å dokumentere.

Nå var det legeteamet der som sa dette og henviste til diverse forskning, men jeg antar det spiller inn på at kroppen kanskje går litt i sult-og lagremodus når en går ned og har gått ned i vekt og da senker forbrenningen?

Skal sies at det er et par måneder siden jeg så dette. Anbefaler deg å ta en kikk om mulig, hvertfall.

Nå var det legeteamet der som sa dette og henviste til diverse forskning, men jeg antar det spiller inn på at kroppen kanskje går litt i sult-og lagremodus når en går ned og har gått ned i vekt og da senker forbrenningen?

Skal sies at det er et par måneder siden jeg så dette. Anbefaler deg å ta en kikk om mulig, hvertfall.

Det er riktig at metabolismen reduseres, og det er godt mulig det skjer en form for superkompensasjon som gjør at dette kan ligne på riktig i en begrenset periode. Men det vil være enda viktigere hvor mye man har gått ned, hvor mye muskelmasse som er forsvunnet og hvor fort man har gått ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...