Jump to content

Trohan

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

  1. Tusen tusen takk for alle svar! Gav nok motivasjon til å sette i gang en ny runde med testing av behandling, så håper jeg at jeg finner ut av det denne gangen Skal oppdatere tråden hvis det blir noen progresjon.
  2. Hei! Jeg har nå i to-tre år slitt med sterke smerter bak skulderbladene. Det kjennes om trendt ut som når man har et kink. Jeg er ikke merkbart mindre mobil, men det verker som ville ******. Smertene kan komme på begge sider av ryggen, og av og til stråler de noe ned i armene og opp til nakken/hodet. Knutene strammes og slipper litt opp og ned, og det er ikke kronisk vondt. Det varer gjerne en uke om gangen med en måneds mellomrom, men når det først er der er det helt grusomt. Kan alltid kjenne at det er knuter/stram muskulatur, selv utenom periodene med smerte. Jeg har vært hos et utall terapeuter/behandlere. Har prøvd Akupunktur, Massasje, Kiropraktor, Fysioterapeut (med kinesiotape), Manuellterapeut, Naprapat, Danseinstruktører, Personlig trener, egenmasasje, you name it. Som regel kan de roe smertene litt (men absolutt ikke fjerne dem selv etter gjentatte besøk), men jeg blir ikke kvitt knutene. Flere har gitt meg treningsoppleg som har blitt fulgt uten at det har hjulpet. Nå orker jeg snart ikke mer, og vurderer jeg å dra til fastlegen. Har prøvd å google meg frem til hva leger gjør med muskelknuter og muskelsmerter, og det eneste jeg har sett er at de setter folk på en voltarenkur. Er det noen andre her som har gått til legen med lignende? Evt, hva ble gjort? Fikk det resultater? Andre tanker om ting som kan prøves? På forhånd takk for svar Hilsen Fortvilet smertemottaker.
  3. Jeg tenker at det kanskje ikke er diett som er de lureste. Kanskje for å få en kickstart, men det lureste for et langvarig resultat er den kjente livsstilsendringen. Les mye her på bloggen, for her er det mange fantastisk lure og gode artikler. Lær mer om kosthold og trening. Kunnskap var i allefall nøkkelen for meg. Jeg meldte meg inn i vektklubb.no da jeg startet, og det har hjulpet meg mye. Du kan jo ta en titt Ellers er grønnsaker egentlig et must for å få i deg de næringsstoffene du trenger, men det eksisterer jo også kosttilskudd. Med mye protein og godt med grønnsaker kan du spise deg god og mett med god samvittighet. Slanking skal ikke være en pinsom affære der du går konstant sulten. Masse lykke til
  4. Ordet "skade" ble brukt som et retorisk grep. Jeg mener selvsagt ikke at en utskeielse en gang i blant er noen skade. Hvilket forhold jeg har til kosthold har du ingen rett eller forutsetninger for å konkludere rundt ut i fra en enkelt tråd med formuleringer satt på spissen. Du kjenner meg tross alt ikke. Men setter selvsagt stor pris på at du bryr deg
  5. 24-timers ville i såfall blitt prøvd ut som et "eksperiment" ikke nødvendigvis som løsning på noe som helst. Ingen dør av å teste ut 24-timers faste. Blir ikke denne gangen, men kunne vært interessant å prøve en annen gang. Gjentar nok en gang at jeg har et rimelig avslappet forhold til det hele og ikke på noen som helst måte er desperat.
  6. takk Andy merker jo at vekten går saktere ned nå, og kcal inntaket ligger på rundt 2300 daglig. og utskeielse blir det et par ganger i måneden kanskje, men sjelden så store som i dag. Trener styrke 3-4 ganger i uken samt kardio 1 gang, så ser ikke helt hva mer jeg kan gjøre for å øke hastigheten... Evt sammensetningen av mat da. Burde nok spise litt mer protein og litt mindre karbs. Men nå gikk jeg veldigg off-topic. Sorry
  7. Skigutt; det er virkelig ikke første gangen det skjer. Det hender fra tid til annen, og hovedpoenget var å se om det var noen som hadde noen tips eller triks rundt hva man kan gjøre dersom slikt skjer. Ikke en desperat handling med andre ord, selv om jeg kan se at det lett kan virke sånn. De fleste svarte egentlig det jeg håpet på, at man ikke skal stresse med det. Jeg har fremdeles mye å lære om kosthold og vektnedgang. Har alt tatt av 20 kilo, men jobber meg videre. er ikke veldig mye igjen, men litt. Jeg var 192 høy og 117 kilo da jeg startet. nå er jeg nede på 97 kilo og en del har blitt muskler, men som sagt er det fortsatt et stykke igjen. Lærte noe av denne tråden også, så takk igjen alle som har bidratt
  8. ok det likte jeg egentlig best! Er veldig flink til å tenke at verden går under dersom jeg skeier ut en gang i blant. Takk for flotte svar alle sammen!
  9. Takk Hanne. Var inne på tanken å prøve det. Blir interessant å se om jeg klarer det hehe
  10. Hei! I dag var det 50-årslag i heimen og det ble servert ekstremt mye god mat. Og vips så har jeg klart å innta sikkert 5000-6000 kcal om ikke mer. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan gjøre skadene så små som mulig de neste par dagene?
  11. ok et til hehe. 97kg, 192 høy trener 3 ganger i uken, hvor ofte burde jeg ha refeeds?
  12. og hvis jeg veier 97 kg. hvor mange gram protein burde jeg da innta i løpet av en dag?
  13. Hei! kjapt spørsmål: Hvordan regner man ut hvor mye protein det er i maten? Hvis noe inneholder 10g protein per 100g. vil det da si at det er 20g proteiner i 200 gram av den maten?
  14. så første delen av HBO-dokumentarene nå, den med consequences. Synes nesten det er skremmende hvor mye de legger skylden på gener samtidig som de viser de enorme porsjonene og den ekstremt usunne maten disse menneskene spiser.
  15. burde jo skjønt at folk ble skeptske. Det er en helt vanlig dokumentarside. Her er siden den er hentet fra 10 Things You Need to Know About Losing Weight | Watch Documentary Online Free - Documentary Heaven Problemet med denne siden er at her får du ikke sett filmen i full-screen. Legg forøvrig merke til at den originale linken starter med BBC... det er fordi dette er en bbc-dokumentar. Håper den blir litt mindre skummel nå!
×
×
  • Create New...