Gå til innhold

Hvor drar man på ferie i januar?


KristineH

Anbefalte innlegg

Ja, hvor?

Mannen og jeg skal på ferietur en uke med et vennpar i begynnelsen av januar. De har funnet et all-inclusive hotell i Sharm-el-Sheikh med basseng, strand, aktiviteter, treningsrom og bar. Supert! Problemet er at jeg er en FRYSEPINN, og synes at så vidt over 20°C er alt for kaldt. Jeg går fortsatt i genser og jeans ved 20°C. Så. Hvor drar vi da?

Mine krav: minst 25°C!

Mannen min sine krav: IKKE et sted der de bruker kokosolje i maten (han er VELDIG allergisk mot kokos (og veldig mye annet)).

Deres krav: all-inclusive, basseng, strand, aktiviteter, treningsrom, restaurant og bar.

Felles krav: ikke over 12k per par for hotell&reise (regner med at de også regner all-inclusive'n her).

Tips, anyone? Jeg skriver masteroppgave (21 dager til levering :bookworm::hungover:), så jeg har rett og slett ikke så mye tid til å gjøre research for øyeblikket... Finnes det ingen alternativer så har jeg ingen problemer med Egypt, jeg mistenker bare at det finnes noe varmere der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bali var vi for to år siden og de har kokosolje i ALT. Mannen hadde kontinuerlig... eh... ja. Han kom hjem med salmonella i bagasjen og holdt på å bli lagt inn på sykehus. Same goes for Thailand og India (mest nøtter i alt, der) og egentlig alle "eksotiske" steder. Derfor charteraktig til nær-Europeiske steder er ok (eller steder med mange amerikanere...). Mannen tåler veldig lite, dessverre. Glemte å si at 12-24 timers flyturer er uaktuelt, vi snakker 1 uke ferie her. :) Og bare billetter til Thailand/Bali/deromkring ligger på minst 8000 t/r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da virker nesten Egypt som det beste valget. Veldig vanlig med all-inclusive der hvertfall. Usikker på temperaturene i Tyrkia på den tiden, men det kan vel også kanskje være noe?

Ja, lukter nok sånn... Hadde håpt at det var noen alternativer på lur vi ikke hadde tenkt på.

Allergier hos mannen: pollen, kokos, nøtter, latex (derfor jordbær, kokos, kiwi, banan m.fl.), egg, melk + flere ting jeg har glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips om allergi uansett hvor dere reiser. Skriv ned på en lapp på språket i landet dere reiser til hva han er allergisk mot. Kan være ganske tungvint å forklare slikt på engelsk. Spesielt i land hvor de ikke er så flinke i engelsk (som f.eks i egypt hvor mange kelnere er dårlige i engelsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...