Gå til innhold

Hvor drar man på ferie i januar?


KristineH

Anbefalte innlegg

Vi var i Sharm El Sheikh i april og vil absolutt ikke tilbake.

De er veldig innpåslitne, ikke ved bassenget inne på områdene fikk du ligge i fred fra selgere engang.

Har hørt det samme fra mange andre også.

Maten var heller ikke noe å skryte av, vi hadde all inclusive.

Store buffeter men veldig lite variasjon, tror jeg spiste kylling og ris hver dag i en hel uke.

På hotellet vi var på var det heller ikke skikkelig Strand pga korallrevene. En lang brygge utover så måtte vi hoppe uti der.

Syntes det var kjølig på kveldene da så jeg gikk med f.eks tights og tunika på kveldene for å holde varmen :)

Vi reiser til Gran Canaria om en måned, gleder oss masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i Sharm El Sheikh i april og vil absolutt ikke tilbake.

De er veldig innpåslitne, ikke ved bassenget inne på områdene fikk du ligge i fred fra selgere engang.

Har hørt det samme fra mange andre også.

Maten var heller ikke noe å skryte av, vi hadde all inclusive.

Store buffeter men veldig lite variasjon, tror jeg spiste kylling og ris hver dag i en hel uke.

På hotellet vi var på var det heller ikke skikkelig Strand pga korallrevene. En lang brygge utover så måtte vi hoppe uti der.

Syntes det var kjølig på kveldene da så jeg gikk med f.eks tights og tunika på kveldene for å holde varmen :)

Kjenner meg jo igjen i punktene du nevner, men selv trivdes jeg godt i Sharm

Det med at de er innpåslitne stemmer veldig bra. Man må bare slutte å være høflig og ikke si hei når man går forbi en butikk om man ikke har lyst å gå inn der for en halvtime. Holder man blikket rett fram og går forbi selgerne så lar de deg som regel i fred, du kan evt si "la-la" om de spør deg om noe. Pruting må man være hard på og man har ikke gjort en god handel før selgeren er pissesur på deg etterpå.

Maten er så som så og den lokale maten fristet ikke mye. Veldig billig på internasjonale kjeder da, men gourmet mat er det jo ikke.

Men krystallklart vann, et utrolig fiskeliv, billige priser, stabilt klima og mye opplevelser veier opp for det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt i januar er kaaldt! Da vi var i Kairo for å se pyramidene måtte vi ha på oss vinterjakkene, og jeg frøs fremdeles... Ellers er maten helt grusom, har aldri vært så dårlig i magen før. Det går heller ikke an å finne noe spiselig i butikkene. Helt ekstremt innpåslitne egyptere overalt, spesielt om man er blond, hehe... Men turen var verdt det pga pyramidene..

Moren min har vært i Gran Canaria i januar, der lå de og solte seg, men har også hørt om noen som har fått regnvær i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips om allergi uansett hvor dere reiser. Skriv ned på en lapp på språket i landet dere reiser til hva han er allergisk mot. Kan være ganske tungvint å forklare slikt på engelsk. Spesielt i land hvor de ikke er så flinke i engelsk (som f.eks i egypt hvor mange kelnere er dårlige i engelsk)

Kan den der, ja ;) Han er en såpass erfaren allergiker at vi har stålkontroll på den delen. Men vi dro altså til Bali for to år siden, og forsto ikke hvorfor han var konstant dårlig i magen - før kanskje ett år etterpå og jeg så et matprogram på TV der de bare "...og kokosolje har de i ALL balinesisk mat". Lightbulb moment...

Problemet her er jo litt det at de vi reiser med har maxgrense på 12k til sammen for to. Dermed begrenser dessverre reisemål seg litt. Hadde gitt en hånd og en fot for å dra til Sør-Afrika igjen (neida. Joda. Neida. Eh...), men flybillettene er så utrolig dyre og det tar så lang tid å fly dit... Ekvatorialt klima er yndlingsklimaet mitt, men selv der fryser jeg. Så lenge ser Egypt ut som the best bet. Men fortsett å tipse! Kanskje er det noe vi ikke har tenkt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...