Gå til innhold

Nei, nei, nei! Nå eller aldri!


Anbefalte innlegg

Ja, nå eller aldri...Nå er det nok...Nå er det på tide med en forandring i livet mitt!!!

Jeg er lei å bare sitte her og grine at jeg er overvektig...Jeg må gjøre noe med, og det skal jeg...Jeg skal ikke gi opp!

Fra i dag starter min laaaaang vei til bedre helsen og livet!!!!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi!!! Jeg joiner deg : ) er selv ikke overvektig, men ser kroppen min har stor glede av å endre en livsstil på flere områder. Trener greit fra før og mangler ikke motivasjon, men spiser til tider så utrolig crappy mat. Lei av å være slapp og i ubalanse blodsukkermessig, også hadde det ikke skadet om den flate rumpa fikk et lite løft, fnis ; ) Jeg har startet med styrketreningprogrammet for nybegynnere som er lagt ut her, kjørt det to ganger denne uken, skal kjøre 2 (kanskje 3) nye runder kommende uke. Kan anbefales, veldig enkelt og med videoinstruks og greier. Har tom vært flink og logget vekter/repetisjoner på mobil, da blir det mer gøy å følge progresjon. Og for å toppe dette har jeg kastet meg på forslag på en 1500 kcal diet her som ser greit ut. JEG ER MOTIVERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!! Jeg joiner deg : ) er selv ikke overvektig, men ser kroppen min har stor glede av å endre en livsstil på flere områder. Trener greit fra før og mangler ikke motivasjon, men spiser til tider så utrolig crappy mat. Lei av å være slapp og i ubalanse blodsukkermessig, også hadde det ikke skadet om den flate rumpa fikk et lite løft, fnis ; ) Jeg har startet med styrketreningprogrammet for nybegynnere som er lagt ut her, kjørt det to ganger denne uken, skal kjøre 2 (kanskje 3) nye runder kommende uke. Kan anbefales, veldig enkelt og med videoinstruks og greier. Har tom vært flink og logget vekter/repetisjoner på mobil, da blir det mer gøy å følge progresjon. Og for å toppe dette har jeg kastet meg på forslag på en 1500 kcal diet her som ser greit ut. JEG ER MOTIVERT!

Har ikke vært så motivert til å trene i de siste ukene, men nå kjenner jeg på kroppen at motivasjon begynner å komme tilbake :) I dag skal jeg gå meg en lang tur, og i morgen skal jeg på treningsenter. Jeg tror jeg må kanskje lage meg et treningsprogram. Skal prøve å holde under 1200 kcal den første uken :) Jeg er og motivert!!! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOPP!!!! Nå vet jeg ikke hva utgangspunktet ditt er her, men NEI NEI NEI, ikke legg deg på en kcal diett basert på 1200 kcals. 1200 er lite mat/energi, og særlig med tanke på at du skal trene/bevege deg mye. Du kommer til å gå på tidenes sjokolade smell før neste helg er over, jeg garanterer deg. Dette er en klassiker blant overvektige som vil slanke seg, går for hardt ut, syntes følgelig dette er for hardt, og tror de ikke klarer å slanke seg da det oppleves for tøft. Er ikke nødvendig å gå svimeslått sulten rundt hele tiden for å bli kvitt overvekten. Du skriver du vil gjøre noe med livet og helsen, ja da snakker du om å lage nye livvstilvaner, og dietter baser på stusle kalorier er ingen livsstil, tro meg. Hvis ønske er å legge om til en ny livvstil, gjelder det i første omgang å følge gylne regler som: droppe alt som heter sukker og hvitt hvetemel, spise rent kjøtt, spise MYE grønnsaker og få i seg en god dose "rikitg" fett hver dag. Trener du i tillegg til dette vil du merke vektnedgang om du i utganspunket er overvektig. Du må bare være tålmodig og bruke sunn fornuft, så vil resultatene kommer. Og når de første "lette" kiloene er gått av, kan du evt kjøre diett en periode for å bli flinkere på å se på innholdet/mengden i det du spiser, se link her med gode forslag, jeg vil aldri lagt meg på noe lavere enn 1550 kcal så lenge jeg trener; Kom i form med gratis oppsett av diett - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør på Siv31!

Jeg har erfart nettopp dette ettersom jeg og driver med slanking. De første 8kg gikk jeg ned ved å ligge på max 1400 kcal. Sleit mer og mer med motivasjonen og treningslyst.

Nå ligger jeg på ca 1800-2000kcal og trener 3 styrke/1 cardio i uka. Jeg går minst like fort ned. Særlig i antall cm. så IKKE - for guds skyld IKKE - sult deg ned i vekt.

Ta deg god tid. Selv så har jeg gått ned 13 kg tilsammen. 7 to go. Regner med å bruke tilsammen ca et år. Oddsen for å holde vekta er betydelig større da.

Spis rikelig - men riktig type mat kombinert med trening = suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være motivert er nemlig en ting, men å ha kunnskapen/erfaringen over hva som faktisk kreves i det lange løp er noen helt annet. Kroppen, og "skilsmissen" med ditt gamle liv kan være en krevende prosess som tar tid og og man gjør lurt i å ta en dag av gangen. Siste tips fra meg er lage en spiseplan for en hel uke, dvs du skal vite hva du ca skal spise til lunsj på torsdag og kveldsmat på fredag. Handle deretter og hold deg til disse varene. Litt kjedelig å ikke kunne være impulsiv etter dagsformen, men veldig god hjelp i oppstarten av gode vaner når så mye annet søtt og fett frister ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være motivert er nemlig en ting, men å ha kunnskapen/erfaringen over hva som faktisk kreves i det lange løp er noen helt annet. Kroppen, og "skilsmissen" med ditt gamle liv kan være en krevende prosess som tar tid og og man gjør lurt i å ta en dag av gangen. Siste tips fra meg er lage en spiseplan for en hel uke, dvs du skal vite hva du ca skal spise til lunsj på torsdag og kveldsmat på fredag. Handle deretter og hold deg til disse varene. Litt kjedelig å ikke kunne være impulsiv etter dagsformen, men veldig god hjelp i oppstarten av gode vaner når så mye annet søtt og fett frister ; )

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det ser ut som at vi er i samme båt! Har akkorat tatt tak i livet mitt selv - har skrevet en del om det i loggboka bare på noen få dager.

Hva er målene dine? Var du på treningsstudioet i dag? :) Hvordan gikk det? :D

Mine mål er å forandre livsstillen min rett og slett. Jeg spiser mye usunt, og er veldig tjukk for min høyde. Er mye syk pga all overvekten :(

Har vært en snar tur på treningsstudiot, men gikk der i fra etter 30 minuter...for at motivasjonen ble borte. :((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål er å forandre livsstillen min rett og slett. Jeg spiser mye usunt, og er veldig tjukk for min høyde. Er mye syk pga all overvekten :(

Har vært en snar tur på treningsstudiot, men gikk der i fra etter 30 minuter...for at motivasjonen ble borte. :((((

Men det er jo det beste målet i min mening! Og det er ett mål vi deler :D

Når det kommer til treningen, er det noe du liker å gjøre eller er alt bare slitsomt? For meg var alt bare slitsomt og jævlig, men etter at jeg oppdaget spinning var det som en ny verden åpnet seg for meg. Min motivasjon kommer av at jeg liker det jeg gjør - hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg aldri brukt over to timer i dag på trening! Det er sykt tungt, men så artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo det beste målet i min mening! Og det er ett mål vi deler :D

Når det kommer til treningen, er det noe du liker å gjøre eller er alt bare slitsomt? For meg var alt bare slitsomt og jævlig, men etter at jeg oppdaget spinning var det som en ny verden åpnet seg for meg. Min motivasjon kommer av at jeg liker det jeg gjør - hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg aldri brukt over to timer i dag på trening! Det er sykt tungt, men så artig!

Har brukt å trene zumba før, og jeg stor trivdes på zumba treninga, men så slutta ho som var treneren, så jeg og slutta :( jeg må bare få meg til å trene ett par ganger da vet jeg at motivasjon til å trene kommer tilbake... Men det er vanskelig å komme over dørstokken :((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen kommer ikke alltid av seg selv, noen ganger må du bare tvinge deg selv til å gjøre noe. Det trenger ikke være så hard trening at du spyr for at det skal gi effekt. Start rolig. Prøv litt lett styrketrening og gå 10 minutt på tredemølla eller ellipsemaskinen. Sett som mål at du skal gjennomføre 2 økter på 45-60 minutter denne uken, så gir du deg selv en liten belønning om du klarer å gjennomføre. Neste uke klarer du 3 økter.

Noen ganger må man bare tvinge seg til å ta det første steget over dørstokken, så blir som regel de neste stegene lettere etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER så enig med det det Friera og Siv31 sier! Det er så viktig å spise nok, så man ikke går helt :banghead:... Ting Tar Tid.

Ja, dørstokkmila er tung å gå, men.... det er mulig ;). Har gjort det selv og det har holdt i 15 år nå!!! Men, nå har alderen gjort at jeg må innføre nye tiltak for å holde både på formen og vekta, så Daaaah, fant jeg Fitnessbloggen og har kommet et stykke på vei med TUNG styrketrening og gradvis omlegging av kostholdet igjen. Og du så moro det er å se kroppen forandre seg etter MIN befaling :D.

Start med trening i det små og finn ting du liker å gjøre, for da blir det mye lettere. Prøv mange forskjellige ting, men bli svett og varm. Se på det som en renselse å få svetta litt :joyful: og tenk at alt som er litt slitsomt er tegn på at du forbrenner mer :happy:.

Tro meg, om du klarer å komme deg igang på et treningssenter, vil du merke stooor framgang etter kort tid og før du vet ordet av det har du blitt avhengig av å trene, hihihi :hilarious:. Start i det små og finn ting du liker å gjøre.

Når det gjelder mat, kan du jo kanskje egentlig bare starte med å spise litt mindre enn du normalt ville spist hvert måltid i dag. Men bestem deg før du spiser for HVOR MYE du skal spise dette måltidet.

Et par uker med det og så minske porsjonene ennå litt, men bare litt! Målet er å få magensekken til å skrumpe og bli fortere mett, om du er av de som liker å spise mye. Skriver dette fordi jeg selv kan trøkke i meg uante mengder med mat om jeg lar meg selv få lov.....

Samtidig kan du jo bruke handrerundene til å LESE næringsinnhold på ALT du tenker å kjøpe. Opplevde selv da at en del varer ble lagt tilbake i hylla igjen og byttet ut med bedre alternativer jeg likte omtrent like godt.. Egenutdanning er viktig :hilarious:.

Bytt gradvis ut ting du virkelig liker med magrere/sunnere alternativer av samme sort kanskje. F.eks bytte fra Salami til kokt skinke... om du liker lissom :X3:.

Og for all det. Bruk fitnessbloggen for alt den er verd! Her bugner det av GOD informasjon!!!

Ønsker deg masssssse lykke til med ditt nye liv (y) Jeg heier på deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...