Gå til innhold

Fleskemoderasjon ala Camilla?


jallajalla

Anbefalte innlegg

Enig med Inger Marie, det er i hvert fall den eneste måten JEG klarer å gå ned i vekt på. Alt annet ender i "nå-har-jeg-vært-flink-i-to-uker-og-kan-spise-alt-jeg-kommer-over"-tanker, noe som egentlig er veeldig kjipt ettersom to uker psmf gir kongeresultater.. Men det hjelper jo ikke når jeg aldri klarer å holde den vekten:p tror du har rimelig grei kontroll over hva som er gunstig mat å spise, så eneste du trenger å tenke over er vel å ligge på færre kcal. 1500-ish i gjennomsnitt per uke er sikkert passe!

1500 i uka ja, da går hun i hvertfall fort ned :p hahaha

Regner med at du mente per dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du skal spise slik du føler funker best for deg;) Hvis du er som meg, som jeg føler du er, i og med at du blir ganske slem og uhyggelig etter timer uten mat, så kanskje det funker best for deg også å spise ofte og lite?

Enig. Jeg tror "nøkkelen til suksess" ligger i å ha et spisemønster man trives med. Kcal-nivået du har valgt å ligge på ser greit ut i mine øyne. Blir det lavere kan det fort gå ut over humør og energi (slik fungerer hvertfall jeg), og man bør kanskje heller øke energiforbruket framfor å kutte inntaket ytterlige. Jeg vil tro det er et triks å legge inn en ekstra kardioøkt hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Kontoutskrift over oppsparte fleskemidler

2: Nøye bokføring av inntak

3: Økt forbruk

1 : ca 4 kg (28000 kcal / 36000 kcal - 7/9 pr gram?)

-bilde kjem

2: bok for oppskriving er innkjøpt

3: in progress

ble i allefall en liten "kickstart" i går med ett inntak på under 1000 kcal og siste måltid kl 1600... Jeg er LITT sulten nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette ikke har noenting med... noenting... å gjøre. MEN, jeg så for meg at du var ei sånn lav tuppe:P HVERTFALL ikke høyere enn sånn 165 ish :eek: Du er jo til og med høyere enn meg, djees, ville tilstander.

Tihi - er så morsomt hvordan man får ett inntrykk av folk uten noengang å ha møtt de. Jeg ser feks for meg at alle radioverter er pene, men finner stadig ut at det er en grunn til at de er på radio og ikke tv...

:p

så neida- ingen liten snelle her! Har hodet ganske høyt over bakken og har en forkjærlighet for høye heler. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 : ca 4 kg (28000 kcal / 36000 kcal - 7/9 pr gram?)

-bilde kjem

2: bok for oppskriving er innkjøpt

3: in progress

ble i allefall en liten "kickstart" i går med ett inntak på under 1000 kcal og siste måltid kl 1600... Jeg er LITT sulten nå

Hvordan regner man ut fleskekontoen?? Er dette mulig om man ikke vet nøyaktig fett%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner man ut fleskekontoen?? Er dette mulig om man ikke vet nøyaktig fett%?

Jeg sammenlikner bare magen min med smør: hvpr mange halvkilospakker har jeg? :p

også ganger du opp med enten 9 eller 7 kcal per gram. Jeg har alltid trodd at 1 g fett gir 9 kcal, men ser at mange skriver 7 - så.vet ikke hely.hva jeg skal gå ut i fra..

Min.moderasjon tilsier i allefall at jeg må ligge 6-700kcal i underskudd hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sammenlikner bare magen min med smør: hvpr mange halvkilospakker har jeg? :p

også ganger du opp med enten 9 eller 7 kcal per gram. Jeg har alltid trodd at 1 g fett gir 9 kcal, men ser at mange skriver 7 - så.vet ikke hely.hva jeg skal gå ut i fra..

Min.moderasjon tilsier i allefall at jeg må ligge 6-700kcal i underskudd hver dag

Skjønte INGEN ting av dette....:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner man ut fleskekontoen?? Er dette mulig om man ikke vet nøyaktig fett%?

Dette lurer jeg også på, særlig ift om man vil ned i fettprosent, men ikke nødvendigvis vekt, vha PSMF/litt fort. Hvordan gjette hvor mange kilo fett man har når man bare vil "deffe litt"?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi - er så morsomt hvordan man får ett inntrykk av folk uten noengang å ha møtt de. Jeg ser feks for meg at alle radioverter er pene, men finner stadig ut at det er en grunn til at de er på radio og ikke tv...

:p

så neida- ingen liten snelle her! Har hodet ganske høyt over bakken og har en forkjærlighet for høye heler. :D

Bah, sjæl. Blir like sjokket hver gang jeg får se radiokjendiser! Radioresepsjonen er jo et glimrende eksempel:P

Fantastisk, høyehæler ftw:D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner man ut fleskekontoen?? Er dette mulig om man ikke vet nøyaktig fett%?

Jeg sammenlikner bare magen min med smør: hvpr mange halvkilospakker har jeg? :p

også ganger du opp med enten 9 eller 7 kcal per gram. Jeg har alltid trodd at 1 g fett gir 9 kcal, men ser at mange skriver 7 - så.vet ikke hely.hva jeg skal gå ut i fra..

Min.moderasjon tilsier i allefall at jeg må ligge 6-700kcal i underskudd hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sammenlikner bare magen min med smør: hvpr mange halvkilospakker har jeg? :p

også ganger du opp med enten 9 eller 7 kcal per gram. Jeg har alltid trodd at 1 g fett gir 9 kcal, men ser at mange skriver 7 - så.vet ikke hely.hva jeg skal gå ut i fra..

Min.moderasjon tilsier i allefall at jeg må ligge 6-700kcal i underskudd hver dag

Kanskje noe dårlig forklart; for å få bort 1 kg. kroppsfett må du ha et underskudd på 7000 kcal. 1 kg. kroppsfett er ikke det samme som 1 kg. ("mat")fett, som er 9000 kcal. Derav tallene 7 og 9! (Kroppsfett består også av litt bindevev (?) og.. eh.. sånt som er inni kroppen. Cellevegger? Mitokondrier? :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med fleskemoderasjonen din, camilla; D ?

Du får fortelle meg alt når du kommer på besøk snart..

Synes da du allerede er ganske flink jeg.. husker så godt da vi lagte taco sammen sist: "neeei, jeg kan ikke spise rømme... neeeei, jeg kan ikke ha den kjøttdeigen.. njæææ, er ikke helt sikker på om jeg kan spise tacolefser..."

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice;) jeg driver med ish same greia... startet i dag! skal se hvor mye jeg klarer å gå ned i løpet av nov/desember.. deretter skal jeg bygge muskler og bli skikkelig (stor) og sterk fra og med nyåret:sleep: tenkte det var greit å dele opp, da jeg tydeligvis suger på å gjøre begge dele.. haha.. ett mål om gangen: D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...