Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er helt ny til knebøy og lurer bare på om noen kan si hva jeg gjør feil.

Har ikke så mye vekt på.. det vet jeg, men tenker bare på å få inn teknikken før jeg begynner å øke! :) Tusen takk for alle tilbakemeldinger! :D

Fortsetter under...

Skrevet

Er så mange videoer..Fant ikke den beste men..

Unngå sko med demping.

Ha så hard såle som mulig, det betyr mer stabilitet.

Manger sier ass to the grass, og er helt enig. Men ikke så dypt at du endrer fasongen på ryggraden. Når man kommer veldig dypt har nedersten delen en tendens til å bøye seg, ræva "dupper" på en måte, ikke gjør det:p

Skrevet

Er så mange videoer..Fant ikke den beste men..

Unngå sko med demping.

Ha så hard såle som mulig, det betyr mer stabilitet.

Manger sier ass to the grass, og er helt enig. Men ikke så dypt at du endrer fasongen på ryggraden. Når man kommer veldig dypt har nedersten delen en tendens til å bøye seg, ræva "dupper" på en måte, ikke gjør det:p

Tusen takk for gode svar!!

Annonse

Skrevet
Ikke noe alvorlige feil her. Prøv å få albuene dine til å peke mer mot gulvet, sjansen øker for at du vil "stupe" mer fremover når du begynner å legge på. I nedre fase. Ha et godt buktrykk!

Takk!:D

Skrevet

Det meste har blitt nevnt tidligere. Men min innvendige fysio-stemme skriker og må understreke "ikke overstrekk nakken!". Tenk at nakken skal være en naturlig forlengelse av ryggsøylen og se rett frem, ikke opp. Det vil spare deg for mye bry senere :)

Skrevet

jeg tror det største problemet ditt er at du tar "knebøy" bokstavelig. Du setter deg "over" knærne og ikke "mellom". Du må åpne hoftene mer, gjør dette ved å stå litt bredere, og vinkle føttene litt ut. Begynn nedgangen med å skyte hofta bakover, og press knærne ut hele veien ned og opp.

prøv dette først, deretter ny video

Annonse

Skrevet
La mannen ha puta i fred :D

Ingen vits å ha puta. Huden blir herdet omtrent proporsjonalt med kiloene på stanga, i tillegg til at man ikke alltid får en korrekt følelse av tyngdepunktet til stanga og det er vanskeligere å oppnå korrekt plassering, spesielt low-bar.

Skrevet
Ingen vits å ha puta. Huden blir herdet omtrent proporsjonalt med kiloene på stanga, i tillegg til at man ikke alltid får en korrekt følelse av tyngdepunktet til stanga og det er vanskeligere å oppnå korrekt plassering, spesielt low-bar.

Blir litt skremt jeg nå. Snart er jo styrketrening like avansert som ´rocket science´...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...