Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ellers spiser sunt og mye proteiner i løpet av dagen, er det da helt krise med en teskje sukker på havregrøten hver/annenhver dag? Jeg tenker sånn, om man spiser f. eks en nutrilett, yougert eller noe slikt så inneholder jo det enda mer sukker, så da kan det jo ikke være så ille?

Jeg lurer egentlig ikke på dette i treningssammenheng, men heller om det er veldig usunt for selve kroppen over lengre tid.

Fortsetter under...

Nei, en teskje sukker er ikke mer enn 5 gram så det går fint. Men om du strør sukker på mye annet i tillegg + drikker sukkerholdig brus og andre drikker kan det bli for mye.

Selv bruker jeg sukrin på havregrøten som er praktisk talt kalorifritt.

Hvis jeg ellers spiser sunt og mye proteiner i løpet av dagen, er det da helt krise med en teskje sukker på havregrøten hver/annenhver dag? .

Tja, du vil få en havregrøt som annenhver dag smaker bedre/søtere enn den pleier? =) Ellers er det nok temmelig lite å bekymre seg over, med mindre du bøtter nedpå med cola og freia resten av døgnet,som Oddis sier ovenfor

Sukker i store mengder over lengre tid er ikke bra. Syns du 5 gram om dagen er mye? Det tilsvarer 20 kcal, 5 gram karbohydrater.

Om du bøtter innpå med melkesjokolade og cola som de andre sier, så utgjør ikke 5 gram så stor forskjell uansett, hehe..

Annonse

Haha, ok! Fint å få det avklart :-D Jeg har prøvd å ha sukrin oppå, men det blir ikke det samme. Har forøvrig både sukrin i havregrøten når jeg lager den, og litt sukker på etterpå :blush:

Hvorfor sukker oppi når du lager den også oppå?..lagde havregrøt for seinest 10 min sia nå..syntes det smaker litt søtt uten noe som helst sukker i det hele tatt jeg..100g havregryn og ca 2dl lettmelk, smaker godt uten noe! Evt tilvending sak :)

Har nettopp startet å spise havregrøt, men husker jeg spiste det til frokost når jeg gikk på barneskolen, lagde det i mikron hver morgen, husker jeg hadde på masse kanel og sukker, men har selvførgelig ikke det nå, men ble overrasket nå over hvor godt det var uten noe! :D

Haha, ok! Fint å få det avklart :-D Jeg har prøvd å ha sukrin oppå, men det blir ikke det samme. Har forøvrig både sukrin i havregrøten når jeg lager den, og litt sukker på etterpå :blush:

Har du prøvd med f.eks 1-2 ss sukkerfritt syltetøy på toppen istedet? Det gir god søtsmak - og det finnes gode syltetøysvalg dersom du leser godt på produktene før du kjøper. =)

Bruk kanel, drit i sukkeret. Det er en vanesak.

5g per dag er ikke mye - men det summeres jo opp over året. Dersom du ellers spiser sunt og lite sukker så er ikke dette en særlig stort "last" - men det kommer jo annpå hva du vil oppnå. Spiser du grøt for smakens skyld - kjør på. Spiser du grøt for sunnhetens skyld - lær deg av med sukkeret. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...