Gå til innhold

Cottage cheese til frokost/lunsj?


Dedication

Anbefalte innlegg

Hvordan funker cottage cheese til frokost / lunsj? Hvor stor porsjon bør man ha, og hvor mettende er det egentlig? Tenkte jeg kunne blande cottage cheese med kesam og frukt som frokost eller lunsj av og til, hvis det er et godt valg. :)

Også lurer jeg på om det er noen som har erfaring med cottage cheese i matboksen? Går det liksom greit an å sette cottage cheese på brødskiva og la det stå i matboksen i ca 4 timer, eller kommer det til å bli rimelig ekkelt etterhvert? Og hvordan funker det med å sette cottage cheese blandet med kesam og frukt direkte i matboksen? Har matboks med kjøleelement, men forestiller meg liksom at det blir litt disgusting etter 4 timer. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan funker cottage cheese til frokost / lunsj? Hvor stor porsjon bør man ha, og hvor mettende er det egentlig?

Stor nok porsjon = til du er mett! Kommer også annpå hva du spiser i tillegg... Dersom cc er det eneste ville jeg spist hele boksen! Selv spiser jeg lett 1 stykk cottage cheese + 1 yoplait yoghurt + mandler som ett lite måltid.. Evt 1 boks sammen med litt usukret syltetøy og korn på toppen!

Også lurer jeg på om det er noen som har erfaring med cottage cheese i matboksen? Går det liksom greit an å sette cottage cheese på brødskiva og la det stå i matboksen i ca 4 timer, eller kommer det til å bli rimelig ekkelt etterhvert? Og hvordan funker det med å sette cottage cheese blandet med kesam og frukt direkte i matboksen? Har matboks med kjøleelement, men forestiller meg liksom at det blir litt disgusting etter 4 timer. :p

Jeg har ofte hatt med følgende i en boks på skolen: 1 bunnen av boksen: frosne skogsbær rett fra frysen. Over legger jeg en røre av sammenblandet skyr + 1 boks cottage cheese. over strør jeg 1-2 ss korn. Etter noen timer er det kaldt pga bærene, og havregrynene har svellet litt. DIGG!

Men å prøv deg fram =)

EVt - ta med skyr i en boks + brød i en pose. Ser for meg at brødet blir litt seigt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CC med små havregryn og banan/proteinpulver/syltetøy mmmm kjempegod frokost/lunsj:happy: Noen ganger tar jeg cc+havregryn+proteinpulver i en tett matboks til etter trening, funker fint det, bare husk skjeen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hvis du har cc på brødskiva/knekkebrødet så kan det muligens bli litt mykt, men det funker helt fint. Aldri prøvd å ha med alene som mat, men ser jo ut som om at dem over her har gode erfaringer med det :)

Spiser som oftest brødskiver til frokost (kjedelig menneske :oops:), men noen ganger blander jeg cc, gresk yoghurt, kanel, rosiner, eplebiter og solsikkefrø i en liten bolle og lar den stå i kjøleskapet over natten. Vet ikke hva som gjør det, men dagen etter smaker den mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...