Jump to content

Dedication

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

About Dedication

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg sliter litt med å få dekket kalori behovet om dagen. Jeg er som regel stapp mett etter hvert måltid, så å øke mat mengden blir litt vanskelig. Så da tenker jeg at det lureste vill være å spise mat som inneholder litt mer kalorier. Har dere tips til relativt sunn mat som inneholder en del kcal?
  2. Jeg fikk så lyst til å bake noe, men jeg er ganske opptatt på at det skal være noe sunt. Baker bare til meg selv, så ønsker ikke gå å gomle på kake hele uken. Har dere noen gode og sunne oppskrifter?
  3. Ja, det er tørkede papaya og rosinbiter i den. Kaster rosinene siden jeg ikke liker dem, så da blir det vel egentlig mer nøtter en frukt. Men skal tenke på det neste gang.
  4. Da har jeg vert på butikken. Rotet litt rundt i butikken, men fant ikke så mye naturelt. Jeg gikk for Den Lille Nøttefabrikken Nøtti-Frutti fordi den var usaltet. Regner med den ikke er så ille?
  5. Jeg er litt usikker på hvilke nøtter jeg helst bør velge fra butikken? Jeg har lest at man helst bør unngå behandlede nøtter som er ristet, tilsatt mye salt, etc. Men jeg har rett og slett ikke peiling på hvilke nøtter som ikke er det. Hvilke nøtter bør jeg velge neste gang jeg drar på butikken? Helst noen man kan finne i en vanlig matvare butikk.
  6. 1 hel boks cottage cheese blir nok litt heftig for meg. Jeg får prøve meg frem da. ^^ Frosne bær hørtes ikke ut som en dum ide! Skal prøve det.
  7. Hvordan funker cottage cheese til frokost / lunsj? Hvor stor porsjon bør man ha, og hvor mettende er det egentlig? Tenkte jeg kunne blande cottage cheese med kesam og frukt som frokost eller lunsj av og til, hvis det er et godt valg. Også lurer jeg på om det er noen som har erfaring med cottage cheese i matboksen? Går det liksom greit an å sette cottage cheese på brødskiva og la det stå i matboksen i ca 4 timer, eller kommer det til å bli rimelig ekkelt etterhvert? Og hvordan funker det med å sette cottage cheese blandet med kesam og frukt direkte i matboksen? Har matboks med kjøleelement, men forestiller meg liksom at det blir litt disgusting etter 4 timer.
  8. Jeg prøver å legge på meg litt muskler, men jeg er helt ny når det kommer til styrketrening. Jeg har bare holdt på med kondisjon så langt. Jeg har vært en gang på styrketrenings avdelingen på treningsstudioet, og jeg likte meg ikke der! Det var bare masse sterke bodybuildere der, og så kommer spinkle meg inn og må sette alt på det letteste nivået, nei takk! Så da ønsker jeg å trene styrke hjemme, men det blir jo da uten fancy treningsapparater. Hvilke styrkeøvelser uten apparater er best? Kunne dere kanskje hjelpe meg å sette opp et treningsprogram? Også lurer jeg litt på hva dere mener om pilates? Kan det funke som styrketrening? Har litt erfaring med det, så det hadde vært fint om det funka.
  9. Takk for mange gode tips! Tenkte ikke på nøtter, hehe. Masse gode tips her ja! Jeg drikker summet melk fordi jeg er veldig kresen når det kommer til melk. Helmelk smaker forferdelig, skummet melk er den eneste jeg liker (og ekstra lett i nødstilfeller). Knekkebrødene spiser jeg fordi de er så innmari gode, men kan bytte de ut med brød eller havregrøt. Når jeg sier at lange skoledager gjør det problematisk, så er det egentlig fordi det er begrenset hva jeg har tilgang til på skolen. Det går for det meste i brød og pålegg fra kantinen, jeg liker ikke ta med mat selv, spesielt ikke middagsmat. Men jeg lurer litt på om det er noen spesielle nøtter dere har i tankene?
  10. Nå har jeg fått beskjed fra legen om å gå opp 3-4kg. Jeg vil prøve å gå opp på en sunnest mulig måte, så søtsaker og slik er helgekos. Jeg prøver å sette opp en matplan på minst 2000kcal, men jeg får det bare ikke til å gå opp. Lange skoledager gjør det litt problematisk for meg. Frokost 7:00 - 2 grove hjemmelagde knekkebrød (Vanlige pålegg; Brunost, hvitost, syltetøy, skinkeost, salami.) - 1 glass skummet melk. - 1 frukt Lunsj (skolen) 11:10 - 2 brødskiver (Vanlige pålegg; Hvitost, egg, skinkeost) Mellommåltid (skolen) 14:00 - Skyr eller 1 frukt Middag 16:00 Varierer, vil si jeg spiser nok så normale middagsmåltider. Kjøtt, fisk, ris, pasta, grønsaker, etc. Kvelds 20:00 - 2 brødskiver (Vanlige pålegg; Brunost, hvitost, syltetøy, skinkeost, salami.) - 1 glass skummet melk. - 1 frukt I følge diett.no, så ligger dette på sånn ca 1500kcal (satte av 400kcal på middagen). Er altså ikke så langt unna målet, men jeg sliter med å plassere inn de siste kaloriene. Jeg synes porsjonene er store nok, noen av dem er tilogmed større enn hva jeg vanligvis ville stappe i meg. Så det jeg lurer på da er om dere har noen tips til matplanen min?
  11. Da ligger jeg på 1450 kcal. Det er de dagene jeg ikke trener da, når jeg trener så blir jeg nok å spise litt mer.
  12. Har man ikke en litt høyere intensitet når man løper i trapper? Jeg blir ihvertfall fortere sliten av det.
  13. Jeg tenkte at jeg skal begynne å lage en kostholds plan for meg selv for å passe på at jeg holder vekten. I følge Iform.nu sin kalori test, så trenger jeg bare 1468 kalorier om dagen. Så da lurer jeg på om jeg burde følge dette, og lage en plan på ca 1468 kcal de dagene jeg ikke trener? Jeg synes kanskje det var litt lite, men på en annen side så veier jeg ikke så mye da. Hva mener dere?
  14. Dedication

    Te?

    Kjempebra, da kan jeg bare fortsette å drikke da.
  15. Dedication

    Te?

    Jeg har blitt skikkelig hekta på te i det siste, men jeg er litt usikker på om det er så bra å drikke for mye? Jeg drikker omtrent 4-5 kopper om dagen, 2 av dem uten suketter, og resten med en sukett oppi. Det går for det meste i lipton teposer, men av og til løs vekt te også. Er det for mye, eller er det helt greit?
×
×
  • Create New...