Gå til innhold

Dedication

Medlemmer
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Dedication

  1. Jeg sliter litt med å få dekket kalori behovet om dagen. Jeg er som regel stapp mett etter hvert måltid, så å øke mat mengden blir litt vanskelig. Så da tenker jeg at det lureste vill være å spise mat som inneholder litt mer kalorier. Har dere tips til relativt sunn mat som inneholder en del kcal?
  2. Jeg fikk så lyst til å bake noe, men jeg er ganske opptatt på at det skal være noe sunt. Baker bare til meg selv, så ønsker ikke gå å gomle på kake hele uken. Har dere noen gode og sunne oppskrifter?
  3. Ja, det er tørkede papaya og rosinbiter i den. Kaster rosinene siden jeg ikke liker dem, så da blir det vel egentlig mer nøtter en frukt. Men skal tenke på det neste gang.
  4. Da har jeg vert på butikken. Rotet litt rundt i butikken, men fant ikke så mye naturelt. Jeg gikk for Den Lille Nøttefabrikken Nøtti-Frutti fordi den var usaltet. Regner med den ikke er så ille?
  5. Jeg er litt usikker på hvilke nøtter jeg helst bør velge fra butikken? Jeg har lest at man helst bør unngå behandlede nøtter som er ristet, tilsatt mye salt, etc. Men jeg har rett og slett ikke peiling på hvilke nøtter som ikke er det. Hvilke nøtter bør jeg velge neste gang jeg drar på butikken? Helst noen man kan finne i en vanlig matvare butikk.
  6. 1 hel boks cottage cheese blir nok litt heftig for meg. Jeg får prøve meg frem da. ^^ Frosne bær hørtes ikke ut som en dum ide! Skal prøve det.
  7. Hvordan funker cottage cheese til frokost / lunsj? Hvor stor porsjon bør man ha, og hvor mettende er det egentlig? Tenkte jeg kunne blande cottage cheese med kesam og frukt som frokost eller lunsj av og til, hvis det er et godt valg. Også lurer jeg på om det er noen som har erfaring med cottage cheese i matboksen? Går det liksom greit an å sette cottage cheese på brødskiva og la det stå i matboksen i ca 4 timer, eller kommer det til å bli rimelig ekkelt etterhvert? Og hvordan funker det med å sette cottage cheese blandet med kesam og frukt direkte i matboksen? Har matboks med kjøleelement
  8. Jeg prøver å legge på meg litt muskler, men jeg er helt ny når det kommer til styrketrening. Jeg har bare holdt på med kondisjon så langt. Jeg har vært en gang på styrketrenings avdelingen på treningsstudioet, og jeg likte meg ikke der! Det var bare masse sterke bodybuildere der, og så kommer spinkle meg inn og må sette alt på det letteste nivået, nei takk! Så da ønsker jeg å trene styrke hjemme, men det blir jo da uten fancy treningsapparater. Hvilke styrkeøvelser uten apparater er best? Kunne dere kanskje hjelpe meg å sette opp et treningsprogram? Også lurer jeg litt på hva dere mener o
  9. Takk for mange gode tips! Tenkte ikke på nøtter, hehe. Masse gode tips her ja! Jeg drikker summet melk fordi jeg er veldig kresen når det kommer til melk. Helmelk smaker forferdelig, skummet melk er den eneste jeg liker (og ekstra lett i nødstilfeller). Knekkebrødene spiser jeg fordi de er så innmari gode, men kan bytte de ut med brød eller havregrøt. Når jeg sier at lange skoledager gjør det problematisk, så er det egentlig fordi det er begrenset hva jeg har tilgang til på skolen. Det går for det meste i brød og pålegg fra kantinen, jeg liker ikke ta med mat selv, spesielt ikke mi
  10. Nå har jeg fått beskjed fra legen om å gå opp 3-4kg. Jeg vil prøve å gå opp på en sunnest mulig måte, så søtsaker og slik er helgekos. Jeg prøver å sette opp en matplan på minst 2000kcal, men jeg får det bare ikke til å gå opp. Lange skoledager gjør det litt problematisk for meg. Frokost 7:00 - 2 grove hjemmelagde knekkebrød (Vanlige pålegg; Brunost, hvitost, syltetøy, skinkeost, salami.) - 1 glass skummet melk. - 1 frukt Lunsj (skolen) 11:10 - 2 brødskiver (Vanlige pålegg; Hvitost, egg, skinkeost) Mellommåltid (skolen) 14:00 - Skyr eller 1 frukt Middag 16:00 Varierer, v
  11. Da ligger jeg på 1450 kcal. Det er de dagene jeg ikke trener da, når jeg trener så blir jeg nok å spise litt mer.
  12. Har man ikke en litt høyere intensitet når man løper i trapper? Jeg blir ihvertfall fortere sliten av det.
  13. Jeg tenkte at jeg skal begynne å lage en kostholds plan for meg selv for å passe på at jeg holder vekten. I følge Iform.nu sin kalori test, så trenger jeg bare 1468 kalorier om dagen. Så da lurer jeg på om jeg burde følge dette, og lage en plan på ca 1468 kcal de dagene jeg ikke trener? Jeg synes kanskje det var litt lite, men på en annen side så veier jeg ikke så mye da. Hva mener dere?
  14. Dedication

    Te?

    Kjempebra, da kan jeg bare fortsette å drikke da.
  15. Dedication

    Te?

    Jeg har blitt skikkelig hekta på te i det siste, men jeg er litt usikker på om det er så bra å drikke for mye? Jeg drikker omtrent 4-5 kopper om dagen, 2 av dem uten suketter, og resten med en sukett oppi. Det går for det meste i lipton teposer, men av og til løs vekt te også. Er det for mye, eller er det helt greit?
  16. Pleier å føre inn treningen fra treningsstudioet i Endomondo, men jeg finner ingen kategori for stepp maskinen. Går det under walking, running, aerobics, eller? Forslag?
  17. Om jeg bare spiser lunsj så må jeg gå ofte 4-5 timer uten mat, og da sliter jeg med å finne en sunn lunsj som metter lenge nok. Vil helst ikke ty til svære middags-lunsjer. Er ikke helt sikker på kalori mengde, men så lenge lunsjen har et relativt lavt kaloriinnhold så er jeg egentlig fornøyd.
  18. Takk for alle tips! Jeg bestemte meg for å teste ut hva som funket best for meg, så jeg løp en dag etter frokost og en dag før. Viser seg at jeg hadde en del mer energi etter jeg hadde spist, hehe.
  19. Nå har jeg nettopp skaffet meg en matboks med kjøleelementer slik at jeg kan ta med meg sunn lunsj til skolebenken. Jeg er litt usikker på hva jeg skal ta med meg da, så jeg er ute etter sunne lunsj forslag som er enkle å ta med. Noe med lite kalorier som metter godt, og helst ikke noe middags-lunsj opplegg. Også lurer jeg på om dere har noen tips til sunne snacks jeg kan spise i mellom? Noen dager har jeg ganske lange skoledager, så jeg tenkte at jeg da heller kunne spise litt lunsj og et lite mellommåltid istedet for en mega lunsj. Tips?
  20. Så nå har jeg planer om å ta meg en joggetur om morgenen i helgene fremover, men jeg er litt usikker på om det er best å spise frokost før eller etter? Jeg er ikke ute etter å forbrenne mest mulig fett, jeg er for det meste bare ute etter å forbedre kondisjonen. Er det ikke slik at man presterer bedre om man har fått i seg litt energi, enn om man løper på tom mage? Men jeg ser også ulempen med å spise frokost først, akkurat nå sitter jeg her og venter på at frokosten skal synke så jeg kan komme meg ut, helst uten å få sting. Hva mener dere, er det best å jogge før eller etter frokosten o
  21. Takk for tips. McBain: Jeg mente ikke at jeg skulle forbedre kondisen til neste gym time, jeg bare ønsker å forbedre den.
  22. Jeg skal løpe/jogge 3000 meter neste gym time, og jeg har virkelig lyst på en god karakter! Jeg har trent litt gjennom årene, men jeg har nettopp begynt med fast jogging 2 ganger i uken, så jeg er absolutt ikke verdens beste jogger. Jeg er skikkelig nervøs for at jeg ikke kommer til å klare det innenfor den tiden vi får. Så jeg lurer litt på tre ting da. 1. Hvordan kan jeg trene opp kondisjonen på en rask og effektiv måte? Tenker ikke å få superkondis til neste gym time, men det hadde vært fint å vite hvordan jeg kan trene opp kondisjonen raskt. 2. Hvordan bør jeg spise før 3000 met
  23. Jeg bare lurer på hvordan dere måler hvor mange km dere har løpt/jogget? Jeg ønsker å vite hvor mange km jeg jogger, men jeg vil helst unngå å kjøpe en diger pulsklokke med belte rundt magen og greier. Er ikke så opptatt av å måle pulsen, bare avstanden og tiden. Hva kan jeg bruke?
  24. Hei, jeg er en jente på 16 år, og jeg er veldig usikker på kostholdet mitt. Jeg er 163cm og veier 43kg. Jeg vil absolutt ikke gå mer ned i vekt, jeg vil hest bare holde meg her jeg er akkurat nå. Frokost - Blanding av axa 4korn havregryn og fitness frokostblanding, ca 50gram tilsammen. - Skummet melk Lunsj Enten: - 2 grovbrød med hvitost Eller: - 1 boks med axa great havregrøt Middag -Varierer, kylling, fisk, kjøtt, ris, grønnsaker, salat etc. Svært sjeldent junk food. Kvelds - 2 grovbrød med varierende pålegg (ost, leverpostei, etc.) To ganger i uka når jeg tr
  25. Nei, jeg har jo egentlig ikke det. Jeg skal gjøre det, så får jeg vel god kondis til slutt.
×
×
  • Opprett ny...