Gå til innhold

Proteinpulver


s89

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har planer om å starte med proteinpulver. Har aldri brukt dette før så lurte på om noen kunne anbefale noen typer proteinpulver? Greit hvis det ikke er for dyrt siden jeg er student. Lurte også på om det finnes proteinpulver uten laktose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

hvilken smak er best?

jeg har jordbær nå,og synes ikke den er serlig god,så prøv sjokolade! kanskje bare kjøpe 1kg av gangen for å finne den beste smaken?:)

eller gå åver til et dyrere pulver med bedre smak.

prøv sjokolade,jordbær eller naturell ingen smak enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit hvis det ikke er for dyrt siden jeg er student.

Visste i grunnen ikke at de solgte proteinpulver fra proteinfabrikken på coop obs, men de gjør visst det. Bladde nettopp gjennom tilbudsbladet deres og så at de hadde 40% på whey tech proteinpulver denne uken :)

Coop Obs - Sørlandssenteret - Uke 40 (bla 5 sider i katalogen her om du vil se annonsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemp proteinpulver ffs!!

Hvorfor i all verden...

Hei. Jeg har planer om å starte med proteinpulver. Har aldri brukt dette før så lurte på om noen kunne anbefale noen typer proteinpulver? Greit hvis det ikke er for dyrt siden jeg er student. Lurte også på om det finnes proteinpulver uten laktose?

Om du er laktoseintolerant så vil du kjøpe et proteinpulver som enten ikke er melkebasert, da fortrinnsvis eggeprotein, eventuelt gå for et melkeproteinisolat, som er dyrere enn vanlig konsentrat men laktosefritt (hvertfall er mesteparten av laktosen vekke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken smak er best?

Har prøvd banana- og sjokoladesmak. Hjemme blandet jeg det med melk og med vann etter treninger. Må si at sjokoladesmak er nok beste av alle og er vel den eneste som kan smake godt med både vann og melk. Med melk så smaker jo den bare som sjokomelk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det bare enkelt og greit, er det en problem ?

Kasein er for at kroppen har noe å jobbe med om kveldene og for den ikkje skal gå på musklene

Du må gå 48-72 timer uten mat, helt fastet altså, for at kroppen din skal begynne å gå på musklene. Kasein er ikke nødvendig å ta før du legger deg, er en del som tjener fett på at mange tror det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at melk har vist seg å være en god proteinkilde etter trening er nettopp fordi opptaket av melkeprotein (kombinasjon av myse+kasein) tas opp over et lengre tidsrom enn andre proteinkilder. Det hypotetiseres at dette fører til at mindre protein brytes ned til energi og mer dermed blir tilgjengelig for proteinsyntese.

Ut ifra disse ideene vil en kombinasjon av myse og kasein (f.eks. melk) være ganske så optimalt å innta etter trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...