Gå til innhold

Økonomi og fitnesskonkuranse


Snopegrisen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oioi.. Jeg kan vel prøve å komme med et lite svar da, selv om jeg ikke helt har turt å regne nøyaktig på dette selv enda. Det koster jo litt, det gjør det. Men sånn er det jo uansett hvilken sport man satser på, eller andre hobyer for den saks skyld.

Her er iallefall noen av mine utgifter:

  • Medlemskap på Kaliber (inkludert oppfølging på dietten): 399,- /mnd
  • Reisepenger for å komme på formsjekk: 500-1000,- /mnd
  • Mat: 7-800,- /uka
  • Lissens og medlemskap i NKF: 650,-
  • Kosttilskudd: 6-700,- /mnd
  • Bikini: ca.6000,-
  • Sko: 500,-
  • Farging til konkurranse: 1050,- (x2, ettersom det blir to konkurranser på meg)
  • Hår: ?
  • Sminke: ?
  • Smykker: ?
  • Team-drakt: 800,-
  • Overnatting under Norway Open: 850,- (har ikke bestilt hotell til NM enda, så vet ikke hva det vil koste)
  • Reise til Oslo under NM: ?
  • Treningsavgift: Jeg trener gratis ettersom jeg jobber på begge stedene jeg trener, men de fleste må vel beregne å måtte betale medlemskap.. Men om du vurderer å stille antar jeg du allerede trener ;P
  • I tillegg har jeg unnet meg noen timer med behandling hos naprapat og massasjeterapeut, til sammen 2340,-

Nå har jeg helt sikkert glemt noe, men håper det gir en liten indikasjon på hvor mye man må forvente å legge i iallefall. Pengene går fort! Jeg er glad jeg hadde en liten sparekonto i bakhånd som var tiltenkt denne perioden. Men enkelte ting vil man jo bruke penger på uansett, sånn som mat og treningsavgift. I stedet for å bruke 600,- på f.eks alkohol i mnd, så bruker jeg det på kosttilskudd osv.. Med litt prioriteringer går det rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett en liten pris å betale for muligheten til å vinne to bøtter proteinpulver og profilbilde på Facebook:)

Kunne ikke sagt det bedre selv! Jeg mener, for all del, det er jo ikke snakk om drømmer og ambisjoner her. Disse jentene som stiller er jo kun opptatt av å få oppmerksomhet. Utfordringen, reisen, det å bli kjent med sin egen kropp og hvilke grenser man har.. slike ting? Det har jo ingenting med saken å gjøre. Neida.

Sikker på at du ikke bare er misunnelig på at du selv ikke er ripped nok til å få profilbilde ditt på face, IAmaBro? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke sagt det bedre selv! Jeg mener, for all del, det er jo ikke snakk om drømmer og ambisjoner her. Disse jentene som stiller er jo kun opptatt av å få oppmerksomhet. Utfordringen, reisen, det å bli kjent med sin egen kropp og hvilke grenser man har.. slike ting? Det har jo ingenting med saken å gjøre. Neida.

Sikker på at du ikke bare er misunnelig på at du selv ikke er ripped nok til å få profilbilde ditt på face, IAmaBro? ;)

Oisann er vi hårsåre eller noe:)

Ps: jeg er både ripped og kjekk nok til å havne på forsiden av Men's Health så ro deg helt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi.. Jeg kan vel prøve å komme med et lite svar da, selv om jeg ikke helt har turt å regne nøyaktig på dette selv enda. Det koster jo litt, det gjør det. Men sånn er det jo uansett hvilken sport man satser på, eller andre hobyer for den saks skyld.

Her er iallefall noen av mine utgifter:

  • Medlemskap på Kaliber (inkludert oppfølging på dietten): 399,- /mnd
  • Reisepenger for å komme på formsjekk: 500-1000,- /mnd
  • Mat: 7-800,- /uka
  • Lissens og medlemskap i NKF: 650,-
  • Kosttilskudd: 6-700,- /mnd
  • Bikini: ca.6000,-
  • Sko: 500,-
  • Farging til konkurranse: 1050,- (x2, ettersom det blir to konkurranser på meg)
  • Hår: ?
  • Sminke: ?
  • Smykker: ?
  • Team-drakt: 800,-
  • Overnatting under Norway Open: 850,- (har ikke bestilt hotell til NM enda, så vet ikke hva det vil koste)
  • Reise til Oslo under NM: ?
  • Treningsavgift: Jeg trener gratis ettersom jeg jobber på begge stedene jeg trener, men de fleste må vel beregne å måtte betale medlemskap.. Men om du vurderer å stille antar jeg du allerede trener ;P
  • I tillegg har jeg unnet meg noen timer med behandling hos naprapat og massasjeterapeut, til sammen 2340,-

Nå har jeg helt sikkert glemt noe, men håper det gir en liten indikasjon på hvor mye man må forvente å legge i iallefall. Pengene går fort! Jeg er glad jeg hadde en liten sparekonto i bakhånd som var tiltenkt denne perioden. Men enkelte ting vil man jo bruke penger på uansett, sånn som mat og treningsavgift. I stedet for å bruke 600,- på f.eks alkohol i mnd, så bruker jeg det på kosttilskudd osv.. Med litt prioriteringer går det rundt :)

Oh takk for gode svar! :) ble litt mer enn jeg hadde tenkt når jeg ser det på den måten ja.. så man må betale medlemskap på gymmen selvom man ikke er der utenom formsjekker? Har medlemskap på treningssenter der jeg bor ja :) er det slik at man må ha mange forskjellige bikinier i alle grenene, eller er dette forskjellig? helt umenneskelige priser for en bikini da! :p men man skal jo se bra ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig dyrt og satse på denne sporten.

Jeg har selv vært med noen år nå, og det er mye kostnader som skal ut iløpet av kort tid.

Jeg er heldig som har en del sponsoerer som hjelper meg, og en coach som er ei god vennine og kollega..

Tenk deg godt om før du satser om det er økonomien det står på..!

www.lkarlsen.wordpress.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hører dere sier det :unsure: jeg har ikke veldig mye penger på konto akkurat, men har penger til mat og trening i allefall..o-o får spare til bikini.. jeg kommer fra Bergen, og lurer på om det finnes noen coach i bergensområdet, noen som vet? Ellers blir vel det enkleste Oslo.. skal snart sende inn formbilder,blir skummelt! og hvordan i alle dager får man disse sponsorene egentlig?? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...