Gå til innhold

Forberedelser til PT


Gladiatoren

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst å ta PT utdanning og tenkte det passet fint å ta det når jeg er ferdig med de 2 neste plikt årene i Forsvaret. Det jeg lurte på er om det er noe som jeg kan gjøre på fritiden i disse plikt årene for å være best mulig forberedt. Har sett på fysiologi og anatomi nettstudie som jeg vurderer, men vet ikke om dette blir for vanskelig om jeg ikke har noen grunnkunskaper da jeg har hørt strykprosenten er ganske høy på denne studien. Tar imot alle tips med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste du kan gjøre er å bli komfortabel med mange typer trening.

Bli 100% dreven (og sterk) på baseøvelsene og variantene av dem, tren kroppsvekt, slynger, kettlebells, prøv ut styrkevendinger og eventuelt olympiske løft hvis du føler det er innenfor, tren roing, sykling, løp motbakkesprint, tren forskjellige spenstøvelser osv.

Selve studiet er som Robert sier veldig lett. Men det lønner seg også å ha langt mer kunnskap enn man får på studiet når du er i jobb, så tenk heller på å forberede deg til jobben enn til skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lureste du kan studere ved siden av er nok ernæring, ettersom anatomi og fysiologi inngår i PT-studiet. Og ikke minst, test ut dine menneskelige egenskaper ovenfor andre når det kommer til trening. Det er her man ofte har mest å hente! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De PTene med størst suksess vet ikke nødvendigvis det latinske navnet på hver eneste muskel eller kan kjøre et to timers foredrag om ATP på sparket. De har en formidlingsevne og gode relasjonsbyggende evner. Jeg ville fått erfaring med salg hvis du har mulighet for dette. Du selger på sett og vis deg selv som fagperson når du jobber som PT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste du kan studere ved siden av er nok ernæring, ettersom anatomi og fysiologi inngår i PT-studiet. Og ikke minst, test ut dine menneskelige egenskaper ovenfor andre når det kommer til trening. Det er her man ofte har mest å hente! ;)

Er ernærings studiene vanskelig eller er det slik at Ola nordmann som anstrenge seg litt får det lett til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...