Gå til innhold

Hvordan bli Bootylicious?


Hayden

Anbefalte innlegg

.... For akkurat nå tror jeg sidefleske mitt er større enn rompa...

Hadde heller ikke hatt noe i mot tight mage og steinharde armer :D

Noen forslag til øvelser som fungerer, hvor ofte burde de gjøres osv?

Foreløpig trener jeg hjemme, så det gjør saker og ting litt vanskeligere :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Njæ.. Begynn med basic stuff. Kosthold! Kutt ut sukker, salt og halvfabrikata. Spis rent og sunt :)

Kanskje du liker morgenkardio? 40 minutter rask ganske før frokost :)

Og kanskje det viktigste.. Steinhard styrketrening. Start med baseøvelser som tar på store muskelgrupper.

Markøft

Beinpress

Chins

Dips

Knebøy

Jeg har kjørt helkroppsprogram med baseøvelser 2-3 ganger i uka og supplert med kardio (morgenkardio feks) og det funker bra. Etterhvert kan du jo avansere til en 2-splitt.

Høres dette gresk ut anbefaler jeg deg å starte med en PT der hvor du trener eller eventuelt på nett ;) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
.... For akkurat nå tror jeg sidefleske mitt er større enn rompa...

Hadde heller ikke hatt noe i mot tight mage og steinharde armer :D

Noen forslag til øvelser som fungerer, hvor ofte burde de gjøres osv?

Foreløpig trener jeg hjemme, så det gjør saker og ting litt vanskeligere :p

Knebøy knebøy knebøy=bootylicious! Dype knebøy,knebøy knebøy knebøy! Hip thrust! etc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg ville meldt meg inn på et treningssenter da :) Fått inn god teknikk på baseøvelser, og justert på kostholdet. Det er det "enkleste" svaret om du vil bli bootylicious ;) Om det er like lett å bli det, det kommer an på innsatsen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ.. Begynn med basic stuff. Kosthold! Kutt ut sukker, salt og halvfabrikata. Spis rent og sunt :)

Kanskje du liker morgenkardio? 40 minutter rask ganske før frokost :)

Og kanskje det viktigste.. Steinhard styrketrening. Start med baseøvelser som tar på store muskelgrupper.

Markøft

Beinpress

Chins

Dips

Knebøy

Jeg har kjørt helkroppsprogram med baseøvelser 2-3 ganger i uka og supplert med kardio (morgenkardio feks) og det funker bra. Etterhvert kan du jo avansere til en 2-splitt.

Høres dette gresk ut anbefaler jeg deg å starte med en PT der hvor du trener eller eventuelt på nett ;) Lykke til

Man må virkelig jobbe for rompa, ser jeg :p

Går både til/fra jobb og tur med hunden min, så den delen er i boks :)

Hmm, kanskje dumt spørsmål, men hva er 2-splitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må virkelig jobbe for rompa, ser jeg :p

Går både til/fra jobb og tur med hunden min, så den delen er i boks :)

Hmm, kanskje dumt spørsmål, men hva er 2-splitt?

Hehe ja eller det finnes jo mindre grep hvis man bare vil stramme stumpen litt. Da ville jeg gått for Knebøy, Utfall, Hip trust- Ja øvelser som tar på rumpa. Bare google navnene så finner du videoer sånn at du kan prøve hjemmefra :)

2-splitt er bare en måte å dele opp kroppen på i et treningsprogram. For eksempel så kan en 2-splitt være:

dag 1: underkropp

dag 2: overkropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje jeg ville meldt meg inn på et treningssenter da :) Fått inn god teknikk på baseøvelser, og justert på kostholdet. Det er det "enkleste" svaret om du vil bli bootylicious ;) Om det er like lett å bli det, det kommer an på innsatsen din ;)

Tror og det ville være lurt å begynne på et treningssenter! Tror jeg har noe kne problemer, så er vel ikke så alt for lurt å begi seg ut på disse øvelsene alene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja eller det finnes jo mindre grep hvis man bare vil stramme stumpen litt. Da ville jeg gått for Knebøy, Utfall, Hip trust- Ja øvelser som tar på rumpa. Bare google navnene så finner du videoer sånn at du kan prøve hjemmefra :)

2-splitt er bare en måte å dele opp kroppen på i et treningsprogram. For eksempel så kan en 2-splitt være:

dag 1: underkropp

dag 2: overkropp

Det jeg har kan ikke kvalifiseres som en stump, så her må ekstreme tiltak skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hvor tunge vekter bør man ha for at det skal gjøre en forskjell? :)

Jeg gjør det litt enkelt som nybegynner og løfter 3 serier på 8 repetisjoner. Ideelt sett så løfter jeg så tungt at jeg bare såvidt klarer de siste repetisjonene i det siste settet. Her må du bare prøve deg fram og når du fint klarer å løfte 3 x 8 repetisjoner er det på tide å øke med mer vekter (y)

Dette forutsetter at teknikken din er god nok til å løfte så tungt, sånn at du ikke skader deg og at støttemuskler er sterke nok til å hjelpe til. Støttemuskler er muskler du bruker, men som ikke er hovedgrunnen til at du gjør akkurat den øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgarsk utfall er kjempe effektiv for en mer spretten booty. Jeg så resultater bare etter et par uker :D

Hulk! (Ja, jeg hater denne litt.)

Men, Bulgarsk utfall er jo en av de øvelsene som det er enkelt å utføre hjemme også, og en kontrollert øvelse, så den er jo flott for nybegynnere.

Glute bridge er jo også en øvelse som ikke krever teknikk.

Hayden, ta også en runde på Youtube og søk på "butt workout", så skal du se at du får masser av tips og inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... For akkurat nå tror jeg sidefleske mitt er større enn rompa...

Hadde heller ikke hatt noe i mot tight mage og steinharde armer :D

Noen forslag til øvelser som fungerer, hvor ofte burde de gjøres osv?

Foreløpig trener jeg hjemme, så det gjør saker og ting litt vanskeligere :p

Finn deg et treningssenter og begynn å ta knebøy, markløft og hip trusts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ.. Begynn med basic stuff. Kosthold! Kutt ut sukker, salt og halvfabrikata. Spis rent og sunt :)

Kanskje du liker morgenkardio? 40 minutter rask ganske før frokost :)

Og kanskje det viktigste.. Steinhard styrketrening. Start med baseøvelser som tar på store muskelgrupper.

Markøft

Beinpress

Chins

Dips

Knebøy

Jeg har kjørt helkroppsprogram med baseøvelser 2-3 ganger i uka og supplert med kardio (morgenkardio feks) og det funker bra. Etterhvert kan du jo avansere til en 2-splitt.

Høres dette gresk ut anbefaler jeg deg å starte med en PT der hvor du trener eller eventuelt på nett ;) Lykke til

Hvorfor skal hun kutte ut sukker, salt og halvfabrikatata? Overfladisk fjåsråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hvorfor skal hun kutte ut sukker, salt og halvfabrikatata? Overfladisk fjåsråd.

Nei altså, kostholdet utgjør ganske mye av det resultatet du får av trening. Å ha en kropp som craver sukker og junk er kanskje litt slitsomt når man prøver å få best mulig resultater av treningen?

Kall det gjerne ovefladisk, men tror ikke det Toro som har æren for at veltrente sunne damer ser ut som dem gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff, det er det iHerb som har :D

Men nei, det er ikke nødvendig å kutte ned på alt så lenge mesteparten av kostholdet er fornuftig.

Hehe ja iHerb <3

Nei det er helt sant, men så gikk jeg kanskje utifra at utgangspunktet var basert på Toro, maccern og sjokkis everyday.. Noe som neppe er tilfelle til denne dama ;) Selkritikk taken :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...