Gå til innhold

Roy Apalnes

Medlemmer
  • Innholdsteller

    210
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. En video vil kunne gi bedre tilbakemelding eller tilgang på en god PT vil gi best tilbakemelding, men for min del hjelper det å se rett fram, puste dypt inn i magen, stram magen og hold pusten til du er oppe igjen. Albuene mine må henge strakt ned under stanga og ikke skyves bakover og opp for å låse armene/stanga fast. Utover det må man helst se på teknikken din som Grishnackh sier. Kan være for tungt, for smal beinstilling, for dypt i forhold til mobilitet i kroppen, osv..
  2. Forstår jeg håndtaket du mener blir det en mellomting mellom rett stang og nøytral hangups. Du trener litt mer biceps og litt mindre rygg desto lenger unna denne rette stang med overhåndsgrep du kommer. Ingenting er best, men du trener litt forskjellig muskler. På den andre siden av skalaen har du chins/underhåndsgrep hvor du også kan bruke rett stang men innsida på henda dine vil peke mot deg. Da trener du enda mer biceps og litt andre muskler i ryggen (ikke fult så høyt opp på ryggen). Om du klarer en form for hangups så prøv de forskjellige og kjenn etter hvilke muskler du bruke
  3. Om dips øvelsen påvirker prestasjonene i benk- og skulderpress, så får du uansett trent de musklene like mye selvom du i benken og skuldrene går ned i vekter/reps fordi du trener dips også. Om du trener dips, benk- og skulderpress en dag, så kjører det som en dag i splitten din er det god trening for alle musklene. Jeg vil tørre å påstå at du får trent musklene du er vandt til å trene med benk- og skulderpress like mye, selvom du går ned i vekter/reps når du samtidig legger til dips. De blir like slitne Lag et sammenligningsgrunnlag utenfor treningsøktene. Varm opp! Kjør 5RM, 3RM
  4. Akkurat hatt min første uke med PHAT programmet og du får trent hele kroppen ned til en del detaljer. Det er min oppfattelse etter en oppstartsuke. Du må ikke gjøre programmet på en uke, du kan legge inn noen hvile/cardiodager og bruke 1,5 uke på hver runde i programmet. Vil tro det bør legges noen dager etter beinøktene, så du ikke er helt gele i beina når du skal løpe. Jeg kommer også til å modifisere det litt, for det blir litt for mange øvelser konsentrert om det som føles som samme muskelen. Tre øvelser på biceps og tre øvelser på triceps i den samme dagen er for meg for de s
  5. Jeg gjør det litt enkelt som nybegynner og løfter 3 serier på 8 repetisjoner. Ideelt sett så løfter jeg så tungt at jeg bare såvidt klarer de siste repetisjonene i det siste settet. Her må du bare prøve deg fram og når du fint klarer å løfte 3 x 8 repetisjoner er det på tide å øke med mer vekter Dette forutsetter at teknikken din er god nok til å løfte så tungt, sånn at du ikke skader deg og at støttemuskler er sterke nok til å hjelpe til. Støttemuskler er muskler du bruker, men som ikke er hovedgrunnen til at du gjør akkurat den øvelsen.
  6. Ja,hehe. Meningsløst å diskutere, er uansett like sterkt uansett hvordan man sier det.
  7. http://www.dagbladet.no/2012/07/30/sport/sommer-ol_2012/vektlofting/zulfyia_chinshanlo/kazakhstan/22736665/ Kan ikke si annet enn at det er imponerende at kroppen klarer det - Jeg skal feire med ett glass øl. Men skal jeg være ærlig klarer jeg bare et halvt glass, sier hun.
×
×
  • Opprett ny...