Gå til innhold

Styrke immunforsvaret


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så lenge man ikke har mangel på noe næringsstoff i kostholdet så tviler jeg på at noen tilskudd hjelper for å styrke immunforsvaret i noen større utstrekning.

God søvn, noen form for multivitamintilskudd og kanskje litt ekstra vitamin D (som tilskudd eller via solarium) hvis du ikke er ute i solen mye er min anbefaling.

Og whisky! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å prøve høye doser vitamin D3. Har selv tatt 5000 IE i døgnet i ett år, og ikke hatt en eneste sykedag i denne perioden. Kjøper dråper på apotek i Sverige og tar en teskje daglig. Det finnes mye informasjon om dette på nettet eller i VOF, Mat & Helse og lignende blader.

http://www.matoghelse.no/helse/2010/04/19/vitamin-d-er-doenn-noedvendig.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forsøkt det selv, men jeg kjenner flere som mener å ha minsket sykdomsdager og runder med forkjølelse o.l. betraktelig etter at de har begynt å få i seg mer melkesyrebakterier. I farten fant jeg hvertfall en artikkel her som omtaler hvordan melkesyrebakterier styrker immunforsvaret slik at man er i bedre stand til å bekjempe virusinfeksjoner: http://www.forskning.no/artikler/2010/juni/253771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg for min del har ikke vært forkjølt på nesten to år, før jeg la om kosthold og begynte å trene ble jeg syk bare noen så vidt hostet i min retning. Oppskriften min er å spise mye grønt, høyt inntak av Vitamin D (7200 IE per dag i snitt), spiser også mye fisk - frisk som en fisk, vettu. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Et kosttilskudd som heter nbg 24/7, inneholder betaglukaner som blant annet brukes for å få opp igjen immunforsvaret til kreftpasienter som har gjennomgått cellegift. Ellers er propolis veldig bra, fungerer som et slags naturlig antibiotikum (få som selger det i norge da det egentlig ikke er lov, men noen helsekoster har det, samt i sverige), det finnes også i honning. Immolina eller spirulina genialt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...