Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

nettop kommet meg i gang med trening og erre lurte på om dere mer erfarne hadde noen tanker om oppsette mitt,sporadisk satt sammen av diverse på nett og generell googling,tredager i uken.

dag 1:

knebøy

back exstensions

skrå benk press med manualer

nedtrekk

kabell triseps pushdown

hammer curl

militærpress

dag2

liggende lårcurl

benkpress

manual flyes

barbell bent over row

bench dip

arnoldpress

dag 3

bicep curl manual

markløft

skulderpress

einarms roing

cabel cross over

chin up

dips

cabel crunch

beklager miksing av norsk og engelsk:)

sett pris på kritikk og forslag til flytting og utbytting av øvelser:) målet er å bli litt meir tak i og mindre rund i kantene er 1,74 og 80kg

takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10134-tanker-om-mitt-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Thookdee her altså. Programmet ditt har store mangler, og det kan jeg si uten at du har skrevet et ord om volum, intensitet eller periodisering, kun fra øvelsesutvalget.

Først og fremst ville jeg satt meg et klart definert mål. Målet ditt er alt for vagt til kunne velge program ut fra. Eksempel: kunne løfte 150 kg i markloft, klare 8 chinups, og ha en fettprosent på 13%

Dag 1

Benkpress

Skråbenk

Flyes

Dips

Dag 2

Markløft

Frivenninger

Stående roing

Chins (er du svak i dette start med chins)

Biceps curl

Og en liten øvelse til for skuldre

Dag 3

Knebøy

Beinpress

Bein curl

Tåhev

Veldig basic og lett, hold øktene korte med høy intensitet og husk at maten er nesten viktigere enn treninga om du vil ha resultater. Er bare tull å kjøre masse isolasjons øvelser kjør tungt med god teknikk og kontrollert. Spis bra og bare ta deg god tid. Les mye kunnskap er nøkkelen!

målet er vell enkelt og greit å få vekk litt fett og se litt trent ut,og komme i gang me treninga.'

men å løfte 100 i mark,80 i kne å 15 chinups er jo ett mål:) har lest inne på den program tråden og synest 5x5 ser bra ut,passer det for ein nybegynner?

Annonse

målet er vell enkelt og greit å få vekk litt fett og se litt trent ut,og komme i gang me treninga.'

men å løfte 100 i mark,80 i kne å 15 chinups er jo ett mål:) har lest inne på den program tråden og synest 5x5 ser bra ut,passer det for ein nybegynner?

Jeg ville kjørt 8-12 reps den første måneden så du er sikker på at du løfter helt rett. Kjipt å skade seg

Jeg ville kjørt 8-12 reps den første måneden så du er sikker på at du løfter helt rett. Kjipt å skade seg

5x5 er et meget godt nybegynner program, om du trener med 5, 10 eller 12 reps så har det nada med teknikk å gjøre. Kan ikke si at høyrep trening er bedre fordi du løfter rett med det.

5x5 er et meget godt nybegynner program, om du trener med 5, 10 eller 12 reps så har det nada med teknikk å gjøre. Kan ikke si at høyrep trening er bedre fordi du løfter rett med det.

Er jo mye lettere å lære seg teknikk med en lett vekt, i alle fall for oss vanlige dødelige

Er jo mye lettere å lære seg teknikk med en lett vekt, i alle fall for oss vanlige dødelige

trenger ikke være tungt selv med få reps. det er vel heller fordelaktig å begrense antallet reps på øvelser som mark og bøy, da bare bevegelsen alene kan slite ut nybegynnere. Da er det bedre med få reps.

Viss du tar få reps med lite vekt så kan du like gjerne bare ligge hjemme da får du jo ikke trent.

Er du hel løk eller? Først så sier du at man bør få trent inn teknikk. Så sier du at hvis man ikke trener tungt eller med mange reps så kan man like så godt sitte hjemme? Hva mener du egentlig?

Hvis man ser på dynamisk workout i West side så er det lett bøy/mark der, uten høyrep og det funker.

Teknikk er viktig, igrunn er det alfa og omega. Er du usikker på teknikk i øvelser så ville jeg trent teknikk i starten av økta, sammen med oppvarming.

Annonse

Her er ett meget enkelt opplegg som inndeholder de seks mest grunnlegende øvelsene.

Økt A.

Knebøy: 3x10 reps.

Benkpress: 3x10 reps.

En arms roing: 3x10 reps

Økt B.

Militærpress: 3x10 reps.

Markløft: 3x5 reps.

Chins: totalt 30 reps.

Dette kan trenes 3 dager i uka dvs:

Uke1: ABA.

Uke2: BAB.

Uke3: ABA.

osv.

Mage kan tas tilslutt etter vær økt og du kan også legge til ett par ekstra sett med curls, facepulls etc om du føler for det.

Håper det kom til hjelp mvh uten en tråd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...