Gå til innhold

Tips til hvordan jeg får bedre grep ved markløft?


Gjest xxxxxx

Anbefalte innlegg

Gjest xxxxxx

Det irriterer vettet av meg at stangen glipper fordi hendene mine ikke er store nok. Hansker bedret det litt, men jeg har trua på at jeg kan løfte mye mer hvis jeg bare får grepet på plass! Noen flere (jenter?) som har dette problemet og har funnet en løsning på det? Brukte ez-stang sist og da gikk det litt bedre, men jeg vil også leke med den store stangen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx
Er en del innlegg og tråder om akkurat dette allerede.

Kort fortalt:

- Dead-holds

- Mixed grip

- Kalk

- Klem alt du kan

Søk så finner du mange bra tips.

Thanks, jeg skal google videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om stanga er for stor i utgangspunktet vil det alltid vere eit svakt punkt. Du kan trene grepsstyrke, men eg merkar sjølv stor forskjell på ei stang som passar hendene mine og ei som er for stor. Først av alt kan du sjekke om grepet er riktig, at du ikkje tar hendene for langt rundt stanga. Den skal ligge i fingrene. Pass og på at du griper stanga hardt nok. Klem til så knokane blir kvite.

Det blir kanskje vanskeleg med krokgrep om stanga er for stor i utgangspunktet. Straps er eit alternativ.

Bruk kalk eller flytande magnesium om du ikkje allereie gjer det. Tar vekk sveitte som ein negativ faktor. Mixed grep er eit alternativ, berre pass på at du ikkje spenner den supinerte handa og aktiverer biceps. La armen henge heilt utlåst og slapp av i biceps. Fleire som har fått avrive biceps fordi dei instinktivt drar litt med armen og får ganske mange kilo belastning på biceps. Sjølvsagt avhengig av kva vekt det er snakk om.

Om det finnes alternative stenger eller vekter kan du prøva dei. Eventuelt bygg opp på sidene med stepkasser om det blir for lågt. Er du snill jente kan du spørje fint om senteret vil kjøpe ei olympiastang med mindre diameter for å tilpasse klientellet som ikkje har bjørnehender. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Funger det om du presser hendene dine ned i stangen før du griper den? jeg må presse hardt ned i stanga for å få fingrene så langt rundt at grepet mitt sitter ordentlig. Ellers er det mulig grepet ditt ikke er sterk nok, dette kan du trene opp enkelt.

Føles ikke som det er styrken som er problemet, men at hendene glipper fordi markstangen er for tykk for mine hender. Hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føles ikke som det er styrken som er problemet, men at hendene glipper fordi markstangen er for tykk for mine hender. Hvis du skjønner?

Ja skjønte det! Derfor jeg anbefalte deg å pressened i stangen, slik at stangen presser til siden noe av vevet inni hånden slik at fingrene kommer lengre rundt. Hvis du har kjempesmå jentehender kan du prøve reimer. Eller så er det aldri feil å trene opp et solid grep i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Ja skjønte det! Derfor jeg anbefalte deg å pressened i stangen, slik at stangen presser til siden noe av vevet inni hånden slik at fingrene kommer lengre rundt. Hvis du har kjempesmå jentehender kan du prøve reimer. Eller så er det aldri feil å trene opp et solid grep i tillegg

:) Jeg har kjempesmå jentehender som er på størrelse med barnehender;) Kjøper reimer, og så skal jeg smiske med daglig leder ang kjøp av stang som har mindre diameter!

TAKK gutter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer vettet av meg at stangen glipper fordi hendene mine ikke er store nok. Hansker bedret det litt, men jeg har trua på at jeg kan løfte mye mer hvis jeg bare får grepet på plass! Noen flere (jenter?) som har dette problemet og har funnet en løsning på det? Brukte ez-stang sist og da gikk det litt bedre, men jeg vil også leke med den store stangen! :D

Har akkurat samme problemet! Blir nok å skaffe meg et par drareimer selv for å se om det kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Har akkurat samme problemet! Blir nok å skaffe meg et par drareimer selv for å se om det kan hjelpe :)

Sitter og skal bestille på myrevolution nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne hjap meg masse, kjøp deg magnesium/kalk. Tren så lenge du klarer med overhåndsgrep, gå så over til mixed-grep(en hånd innover og andre utover[husk å varier med venstre og høyre]) Bruk så reimer når grepet svikter og du har mer igjen. Tren masse dra øvelser generelt.

For et halvt år siden klarte jeg ikke holde 110kg i mark, nå holder jeg 170kg. Så styrken kommer seg fort om man trener mye!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Lifting pads er min livredder da jeg skal ha 2x30 i mark :cool:

Vurderte det inntil jeg leste at man fikk kortere fingre da, big problem for me;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...