Gå til innhold

Jeg er dritt lei


ImTiredofbeingthat

Anbefalte innlegg

Jeg er dritt lei av og vaere den hoye gutten uten noe muskler. Jeg har fett p magen og de tynneste armene...Alle har muskler og bra sixpack mens jeg er 190cm, og veier 75 med null armer og bare fett.. Jeg har tenkt og skaffe ''den kroppen'' innen sommern om 2 ar.

Hvordan skal jeg spise? Kan dere hjelpe meg med et kosthold uten proteinpulver, far ikke lov av forledre (lol)

btw er 15 blir 16 i desember:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor foreldre er så redde for proteinpulver? :S

Det er jo bare et supplement.

Anyways, får du til å spise hva du vil da? Vet fra da jeg var 15, så var ikke mamma spess keen på å lage 2 middager. Og hun gadd ikke lage bare sunn mat.

Men det viktigste for deg er vel å komme igang med et styrkeprogram og spise mye men riktig mat. Masse proteiner :)

Noen smartere enn meg har nok bedre saker å tilføye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

be foreldrene dine om én grunn til at du ikke får bruke proteinpulver. Det må jeg høre.

Mat: Kjøtt av fisk, fugl, storfe, svin. Egg. Jeg gjentar, egg. I tillegg litt meieriprodukter som kesam, cottage cheese ol. Baser måltidene dine på disse matvarene i første omgang, og spis ting som føres naturlig ved siden av. Feks biff og poteter, eggerøre og ost og saltpølse osv.

Trening: Finn et skikkelig fullkroppsprogram, og driiiiiiiiiit i alle bodybuildersplittene som kompisene dine trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

be foreldrene dine om én grunn til at du ikke får bruke proteinpulver. Det må jeg høre.

Mat: Kjøtt av fisk, fugl, storfe, svin. Egg. Jeg gjentar, egg. I tillegg litt meieriprodukter som kesam, cottage cheese ol. Baser måltidene dine på disse matvarene i første omgang, og spis ting som føres naturlig ved siden av. Feks biff og poteter, eggerøre og ost og saltpølse osv.

Trening: Finn et skikkelig fullkroppsprogram, og driiiiiiiiiit i alle bodybuildersplittene som kompisene dine trener.

Takk for svar begge 2

Men jeg leste en artikkel der det sto at 1 egg er like farlig som 20 royk? Hvor mange egg om dagen burde jeg spise.

Blir lei meg ang proteinpulveret, tror mor er redd for at det skal gjre slik at jeg begynner med farlige ting..

Ang treningsprogram har jeg sett et bra et kan poste det straks!

Hovedfokus er altsa styrke, og spise mat? Men hvordan skal jeg trene? Hardt slik at jeg kan 8 reps, eller sli kat jeg kan 20? Jeg vil bli stor og skaffe store muskler: det er malet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke proteinpulver er et springbrett til bol eller værre altså :p

Da hadde mange fler bola i dag.. :)

enig men det er akkurat det mor ikke skjnner... men en ting er sikkert bol holder jeg meg unna uansett hvor syke resultater man faar, kjenner en som har brukt og han har jo blitt enormt stor.. sykt!

Hvordan kan man egentlig bli stor ''reint'' er det bare sunn mat og hard trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar begge 2

Men jeg leste en artikkel der det sto at 1 egg er like farlig som 20 royk? Hvor mange egg om dagen burde jeg spise.

Blir lei meg ang proteinpulveret, tror mor er redd for at det skal gjre slik at jeg begynner med farlige ting..

Ang treningsprogram har jeg sett et bra et kan poste det straks!

Hovedfokus er altsa styrke, og spise mat? Men hvordan skal jeg trene? Hardt slik at jeg kan 8 reps, eller sli kat jeg kan 20? Jeg vil bli stor og skaffe store muskler: det er malet

Den artikkelen du leste kan du glatt se bort ifra. Egg er blandt det sunneste du kan spise, og kolesterolmytene er for lengst knust. Artikkelen er basert på dårlig forskning, og enda dårligere journalistikk. Jeg spiser nå 6-10 egg om dagen, men har i flere perioder spist 10-15. Dessuten, kolesterol er ikke noe som dreper deg over natta. Om kolesterolmytene bekymrer deg eller foreldrene dine, kan man bare sjekke seg en gang i året!

Trening: Baseløft. Tungt. 4-6 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artikkelen du leste kan du glatt se bort ifra. Egg er blandt det sunneste du kan spise, og kolesterolmytene er for lengst knust. Artikkelen er basert på dårlig forskning, og enda dårligere journalistikk. Jeg spiser nå 6-10 egg om dagen, men har i flere perioder spist 10-15. Dessuten, kolesterol er ikke noe som dreper deg over natta. Om kolesterolmytene bekymrer deg eller foreldrene dine, kan man bare sjekke seg en gang i året!

Trening: Baseløft. Tungt. 4-6 reps

Takk! Kjernekar du veldig bra du tar deg tid for og svare! og med 3 ganger i uka trening, hvor lang tid tror du det tar og se resultater, det er det som blir motivasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn
et annet problem er ogsa at jeg foler jeg er saa seint ute... kjenner mange som tar 90kg i benk mens jeg sikkert ikke tar mere en 55kg... Jeg kommer jo aldri til og komme paa samme niva..

Seint ute? Du er 15 år. Jeg begynte ikke å trene før jeg var i 20årene. Mange av de som er 'store' og sterke på din alder kommer til å bli helt normale når du blir litt eldre, man overgår fort hva som er "vanlig" i forhold til muskler når man driver med styrketrening/vektløfting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seint ute? Du er 15 år. Jeg begynte ikke å trene før jeg var i 20årene. Mange av de som er 'store' og sterke på din alder kommer til å bli helt normale når du blir litt eldre, man overgår fort hva som er "vanlig" i forhold til muskler når man driver med styrketrening/vektløfting.

de mister musklene naar de blir eldre? Er ikke det litt feil, trodde muskler hadde minne jeg hehe, og tviler paa at de forsvinner om de gutta forsetter og trene som de gjor, sa jeg foler meg egentlig ganske seint ute:( Men det er da ikke umulig og ta dem igjen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg kjørt 3x fullkropps økter i uka i ca 2mnd, og har økt fra 70 -> 90kg i benken, x antall kilo i markløft, og jeg har tatt mine første knebøy.

Nå er jeg riktignok 94kg og 25 år (startet for ikke mange mnd siden), og har muligens en litt annen kroppsbygging enn deg, men styrken kommer fort uansett, så lenge du spiser korrekt.

Men ikke forvent resultater over natta, gi det en mnd eller 2 minimum. Selv har jeg planer om å se hvor langt jeg kommer på et helt år. Målinger etc innimellom er bare for å se at jeg er på riktig kurs.

Og om foreldrene dine ikke lar deg innta proteinpulver, be de diske opp med mer proteinrik kost, kjøtt, fisk, egg og meieriprodukter er fine kilder (men les innholdsfortegnelsen for å ha en peil på hva du får i deg.

Ellers: les f.eks: Fyrstikkprogrammet - Oppskriften på å gå fra fyrstikk til tømmerstokk - Fitnessbloggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg kjørt 3x fullkropps økter i uka i ca 2mnd, og har økt fra 70 -> 90kg i benken, x antall kilo i markløft, og jeg har tatt mine første knebøy.

Nå er jeg riktignok 94kg og 25 år (startet for ikke mange mnd siden), og har muligens en litt annen kroppsbygging enn deg, men styrken kommer fort uansett, så lenge du spiser korrekt.

Men ikke forvent resultater over natta, gi det en mnd eller 2 minimum. Selv har jeg planer om å se hvor langt jeg kommer på et helt år. Målinger etc innimellom er bare for å se at jeg er på riktig kurs.

Og om foreldrene dine ikke lar deg innta proteinpulver, be de diske opp med mer proteinrik kost, kjøtt, fisk, egg og meieriprodukter er fine kilder (men les innholdsfortegnelsen for å ha en peil på hva du får i deg.

Ellers: les f.eks: Fyrstikkprogrammet - Oppskriften på å gå fra fyrstikk til tømmerstokk - Fitnessbloggen ;)

fyfaen 20kg pa 2 mnd? imponerende! takk for tipsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn
de mister musklene naar de blir eldre? Er ikke det litt feil, trodde muskler hadde minne jeg hehe, og tviler paa at de forsvinner om de gutta forsetter og trene som de gjor, sa jeg foler meg egentlig ganske seint ute:( Men det er da ikke umulig og ta dem igjen:p

Du mister ikke muskler hvis man opprettholder det via trening. Men jeg husker selv alle de "store gutta" når jeg var på din alder, og de aller fleste ender opp med helt vanlige kropper idag. Med andre ord, man er langt unna potensialet sitt på den tiden der. Fortvil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...