Gå til innhold

Jeg er dritt lei


ImTiredofbeingthat

Anbefalte innlegg

hvorfor det egentlig? Er det farlig om jeg spiser mye mat? Jeg kjenner jo mange som gjor det? masse og sunt? og hvorfor ikke trene hardt? Trene hardt trene riktig

Er ikke farlig og spise mye mat, akkurat derfor jeg annbefalte deg og spise mye? :p

Sa også tren hardt, hvor skrev jeg ikke her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 snart 16 år og 190! Du kan jo bli huge om du vil ;)

Det jeg vil anbefale deg i allefall:

1) Finn deg et treningsenter og et BRA treningsprogram, da mener jeg IKKE ett som har egne "armdager" og ingen beindager osv. Du trenger tung styrketrening for hele kroppen, legge grunnlaget. Og ja, armene er med og vil vokse de å! Men du trenger ikke en egen dag for det.

2) spis masse MAT, og unngå det typiske baguette og cola kosten. Få i deg Helmelk, egg, kjøtt, fisk, fugl, poteter, ris, pasta og grønnsaker i bøtter og spann.

3) Få nok hvile, ikke sitt oppe hele natta med x-boxen om du skal prestere på trening, og restituere (gro)

Løft, spis, sov, be awesome and repeat :)

Lager du deg en logg er det nok mange som kan hjelpe deg på veien også! Skulle ønske jeg var 190 og 75 kg som 15åring, var under 160 og sikkert 55kg om jeg skal tippe hva jeg var som 15åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 snart 16 år og 190! Du kan jo bli huge om du vil ;)

Det jeg vil anbefale deg i allefall:

1) Finn deg et treningsenter og et BRA treningsprogram, da mener jeg IKKE ett som har egne "armdager" og ingen beindager osv. Du trenger tung styrketrening for hele kroppen, legge grunnlaget. Og ja, armene er med og vil vokse de å! Men du trenger ikke en egen dag for det.

2) spis masse MAT, og unngå det typiske baguette og cola kosten. Få i deg Helmelk, egg, kjøtt, fisk, fugl, poteter, ris, pasta og grønnsaker i bøtter og spann.

3) Få nok hvile, ikke sitt oppe hele natta med x-boxen om du skal prestere på trening, og restituere (gro)

Løft, spis, sov, be awesome and repeat :)

Lager du deg en logg er det nok mange som kan hjelpe deg på veien også! Skulle ønske jeg var 190 og 75 kg som 15åring, var under 160 og sikkert 55kg om jeg skal tippe hva jeg var som 15åring.

fyfaen takk, bra svar og det dere ga meg motivasjon.

hva synes du om dette:

Monday: Chest/Biceps

  • 4 sets of Incline Dumbbell Press, 8-10 reps


  • 3 sets of Bench Press, 8-10 reps


  • 3 sets of Incline Flies, 8-10 reps


  • 3 sets of Chest Dips until failure


  • 3 sets of Barbell Curls, 8-10 reps


  • 3 sets of Preacher Curls, 8-10 reps, then drop the weight to half, and push out another 8


Onsdag: Legs/Calves

  • 4 sets of Squats 8-10 reps


  • 3 sets of Lunges 8-10 reps


  • 3 sets of Leg Press 8-10 reps


  • 3 sets of Leg Extensions till failure


  • 3 sets of Leg Curls 8-10 reps


Calves are self explanatory, just use some of the machines till failure, a lot of reps, feel the burn.

fredag: Back

  • 3 sets of Lat Pulldowns 8-10 reps


  • 4 sets of Deadlifts 8-10 reps


  • 3 sets of Bent Over Rows 8-10 reps


  • 3 sets of Dumbell Rows 8-10 reps


  • 3 sets of Hyperextensions 8-10 reps


Lordag: Shoulders/Triceps

  • 4 sets of Shoulder Press, alternate with Barbell & Dumbell every week 8-10 reps


  • 3 sets of Upright Rows supersetted with Lateral Raises 8-10 reps


  • 3 sets of front raises 8-10 reps


  • 3 sets of Lying Rear Delt Raises 8-10 reps


  • 3 sets of Close-Grip Bench Press 8-10 reps


  • 4 sets of Pulldowns 8-10 reps


  • 3 sets of Skullcrushers 8-10 reps


sondag: Full Body

  • 3 sets of Deadlifts 8-10 reps


  • 3 sets of Squats 8-10 reps


  • 3 sets of Clean and Jerk 8-10 reps


  • 3 sets of Weighted Pull ups 8-10 reps


Fant det paa en side og jeg synes det saa rimelig bra ut (zyzz)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyfaen takk, bra svar og det dere ga meg motivasjon.

hva synes du om dette:

Monday: Chest/Biceps

  • 4 sets of Incline Dumbbell Press, 8-10 reps
  • 3 sets of Bench Press, 8-10 reps
  • 3 sets of Incline Flies, 8-10 reps
  • 3 sets of Chest Dips until failure
  • 3 sets of Barbell Curls, 8-10 reps
  • 3 sets of Preacher Curls, 8-10 reps, then drop the weight to half, and push out another 8

Onsdag: Legs/Calves

  • 4 sets of Squats 8-10 reps
  • 3 sets of Lunges 8-10 reps
  • 3 sets of Leg Press 8-10 reps
  • 3 sets of Leg Extensions till failure
  • 3 sets of Leg Curls 8-10 reps

Calves are self explanatory, just use some of the machines till failure, a lot of reps, feel the burn.

fredag: Back

  • 3 sets of Lat Pulldowns 8-10 reps
  • 4 sets of Deadlifts 8-10 reps
  • 3 sets of Bent Over Rows 8-10 reps
  • 3 sets of Dumbell Rows 8-10 reps
  • 3 sets of Hyperextensions 8-10 reps

Lordag: Shoulders/Triceps

  • 4 sets of Shoulder Press, alternate with Barbell & Dumbell every week 8-10 reps
  • 3 sets of Upright Rows supersetted with Lateral Raises 8-10 reps
  • 3 sets of front raises 8-10 reps
  • 3 sets of Lying Rear Delt Raises 8-10 reps
  • 3 sets of Close-Grip Bench Press 8-10 reps
  • 4 sets of Pulldowns 8-10 reps
  • 3 sets of Skullcrushers 8-10 reps

sondag: Full Body

  • 3 sets of Deadlifts 8-10 reps
  • 3 sets of Squats 8-10 reps
  • 3 sets of Clean and Jerk 8-10 reps
  • 3 sets of Weighted Pull ups 8-10 reps

Fant det paa en side og jeg synes det saa rimelig bra ut (zyzz)

Jeg vil anbefale deg å starte på starten, det du trenger er et program som er beregnet på deg, du er ny, og du trenger tid, og volum. Du trenger IKKE zyzz sitt program, ettersom du ikke er zyzz, du har ikke grunnlaget til zyzz, treningstoleransen, timeplanen, dietten eller dopet. Husk at bare for du trener det Arnold trente, så blir du ikke Arnold. Er alt for mye faktorer utenfor, og det siste du trenger er et program som er ment for profesjonelle byggere (og hva det innebærer)

jeg vil anbefale å lese litt rundt, finn ut hvor mange dager i uka du kan trene å ta det derfra. Kan begynne å lese her:

Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen

Ellers er Stronglifts 5x5 eller Starting Strength der jeg ville starta. Hold deg unna failiure og typiske "gutta på gymmet" program, så vil du være dobbelt så sterk som de i klassen når den sommeren om 2 år kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var 195 og 75kg da jeg gikk ut av vgs.

du har tre valg

1. spis deg feit. dette er det letteste, krever ingen trening. du vil antagligvis legge på deg endel muskler av å bære mye ekstra vekt på kroppen.

2. spis masse, tren masse, og bol. da blir du stor på kort tid.

3. spis det du trenger, tren smart og ta tida til hjelp. om 3-4 år er du antagligvis ganske fit hvis du har kontinuerlig fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 195 og 75kg da jeg gikk ut av vgs.

du har tre valg

1. spis deg feit. dette er det letteste, krever ingen trening. du vil antagligvis legge på deg endel muskler av å bære mye ekstra vekt på kroppen.

2. spis masse, tren masse, og bol. da blir du stor på kort tid.

3. spis det du trenger, tren smart og ta tida til hjelp. om 3-4 år er du antagligvis ganske fit hvis du har kontinuerlig fremgang.

haha stor paa kort tid er kun mulig med bol? er det, det du sier?

btw jeg som lagde traaden kom ikke inn pa brukeren av en eller annen grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man maa bli feit for og faa muskler?

2. Hva er grunnen til at man kun blir sterkere i armene men de blir ikke store?

nei, du må spise mye for å bygge muskler.

2. ting tar tid. du kan lett bli sterkere, men å bygge muskler er ikke gjort på månder, men år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, du må spise mye for å bygge muskler.

2. ting tar tid. du kan lett bli sterkere, men å bygge muskler er ikke gjort på månder, men år.

greit, mat og trene. skjonner! men feks kan 2 aar vaere realistisk for og bli ganske saa fit om man trener styrke 3 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil se markante endringer etter 3-6 måneder, gitt at du gjør ting riktig.

Okei, takk for rutinerte svar: Skal man drite i jogging naar man skal skaffe muskelmasse? Er redd for og bli feit, og faa stor mage.

Naar det gjelder kosthold kan jeg spise usunt iblandt, fordi det er jo kcal overskuddet som er vitig, og faa nok proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

et annet problem er ogsa at jeg foler jeg er saa seint ute... kjenner mange som tar 90kg i benk mens jeg sikkert ikke tar mere en 55kg... Jeg kommer jo aldri til og komme paa samme niva..

btw har engelsk greie og ksjonner ikke hvordan jeg skal faa det tilbake til norsk igjen haha, beklager skrivefeil..

hehe mange som tar det i benk men mange har dårlig teknikk så med tiden kommer de nok til å slite med skulderplager. Ikke tenk så mye på vekta på stangen. Er det tung så er det riktig belastning for deg, alle har vært der du er nå. Tar tid å bli sterk, er ikke gjort over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke seint ute.

De kompisene dine du tror er sterke og store, de er ikke det.

Følg rådene du har fått her og ikke tren som zyzz eller noen andre kroppsbyggere.

Du veier 75kg fordelt på 190cm, hvorfor er du redd for å bli feit? Det skal veldig mange kilo til før du blir det. Jeg veier mer enn deg og er 21 cm lavere.

Prøv å spis 3000 kcal hver dag og få i deg 2+ gram protein per kilo kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...